AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 hei folkens,, Jeg har to yrkesutdanning og siste tok jeg bachelore innen økonomi og ledelse da jeg ikkke bruke tidligere utdanning pga helsemessigeårsaker, og pga mine begrensninger så kan jeg kun ta en jobb hvor jeg kan veksle mellom sittng og ståing.. Har søkt på mer enn 300 stillinger siden ifjor(mars) og ikke kommet til intervjue en gang..Må si at jeg ikke har jobbet på 6 år og gått på AAP og omskolert meg.. Så spmer at jeg begynner å bli desperat ..hva gjør jeg for å få meg jobb? Har to barn og mannen min også jobber som tilkalingsvikar så her er økonomien ganske trangt... Tar i mot alle tips og råd.. takk påforhånd Anonymkode: 8ba49...247
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Min første tanke er at det virker som du sliter med språket, og trenger kanskje hjelp til å skrive søknad. Har du noen som kan korrekturlese søknadene dine? Anonymkode: f8f57...d03 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min første tanke er at det virker som du sliter med språket, og trenger kanskje hjelp til å skrive søknad. Har du noen som kan korrekturlese søknadene dine? Anonymkode: f8f57...d03 Jeg har fått hjelp til å skrive en *god* søknad.. Men tror det ligger der men 0 erfaring innen økonomi, men jeg må jo starte på et sted for å få det.. Anonymkode: 8ba49...247
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 I og med at du har såpass stort hull i CVen så kunne kanskje et arbeidstreningstiltak vært en idé å foreslå ovenfor saksbehandler. At du kan jobbe "gratis" i tre måneder for en bedrift med arbeidsoppgaver tilpasset din helse og kompetanse.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, Herr Heftig skrev: I og med at du har såpass stort hull i CVen så kunne kanskje et arbeidstreningstiltak vært en idé å foreslå ovenfor saksbehandler. At du kan jobbe "gratis" i tre måneder for en bedrift med arbeidsoppgaver tilpasset din helse og kompetanse. Er det noe nav kan hjelpe mg med tror du ? Anonymkode: 8ba49...247
Jolene Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe nav kan hjelpe mg med tror du ? Anonymkode: 8ba49...247 Ja det er det Har hatt det selv.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 14 timer siden, Jolene skrev: Ja det er det Har hatt det selv. Takk skal nevne det når hun er tilbake fra ferien Anonymkode: 8ba49...247
Jolene Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk skal nevne det når hun er tilbake fra ferien Anonymkode: 8ba49...247 Gjør det! Du har ingenting å tape i hvertfall
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 2 timer siden, Regn skrev: Markedet er supertrangt nå! Ja,men hva skal jg gjøre da? Anonymkode: 8ba49...247
Gjest Regn Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja,men hva skal jg gjøre da? Anonymkode: 8ba49...247 Søke, skaffe seg mer erfaring, ta kurs, praksis via nav.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 13 timer siden, Regn skrev: Søke, skaffe seg mer erfaring, ta kurs, praksis via nav. praksisjobb(arbeidstreningstiltak)? Anonymkode: 8ba49...247
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 På jobben min fikk vi inn en med bachelor i økonomi. Der var lønnstilskudd viktig for at hun ble ansatt. Selv gikk jeg på aap og hadde praksisplass i et regnskapsbyrå i ett år. Fikk fast ansettelse. Anonymkode: 0bc70...fda
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 Jeg forstår veldig godt at du ikke får jobb på det nivået du ønsker. Du skriver svært dårlig. Du har helseutfordringer i tillegg. Jeg tror du må nedjustere kravene dine mtp hvilke jobber du søker på. Husk at en bachelor ikke er så veldig stort nå, du må minst ha master for å ha sjanse på de gode jobbene. Jeg tror du skal skifte fokuset ditt. Aktuelle jobber for deg er som assistent i helsevesenet, SFO osv. Anonymkode: 1f563...858
Tvist Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja,men hva skal jg gjøre da? Anonymkode: 8ba49...247 Kan du søke andre steder? Flytte ved behov.?
Gjest Regn Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: praksisjobb(arbeidstreningstiltak)? Anonymkode: 8ba49...247 Ja. Det er bedre å gjøre noe nyttig mens man søker.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: På jobben min fikk vi inn en med bachelor i økonomi. Der var lønnstilskudd viktig for at hun ble ansatt. Selv gikk jeg på aap og hadde praksisplass i et regnskapsbyrå i ett år. Fikk fast ansettelse. Anonymkode: 0bc70...fda Skal man ta det opp med de mens man leverer søknad? Har vært litt usikker om jeg skal gjøre det eller vente til jeg kommer på intervjue.. Anonymkode: 8ba49...247
couscous Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 Er du sjarmerende og vet hvordan du formidler muntlig? Jeg sendte bare CV med videosøknad og ble tilkalt til 6/7 stillinger jeg søkte på hvor jeg garantert ikke var den mest kvalifiserte. Fikk tre jobbtilbud på under ei uke som resultat. skal sies at det var gode videoer som var tilpasset hver stillingsutlysning. Det var overhodet ingen snarvei.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Jeg søkte 200 jobber i hele Norge i løpet av 2 år, fikk kun en håndfull intervjuer. På universitetet hadde de et slikt «jobbsøker kurs» hadde allerede vert på et slikt hos nav, men tenkte shit au, og gikk. Følte ikke jeg fikk noe stort ut av det kurset, små-tweeket på søknadsbrevet. Plutselig i løpet av 2 uker fikk jeg 4 jobbintervjuer (3 vikariat og 1 fast stilling) og etter å ha kun vert på 2 av dem hadde jeg 2 jobbtilbud (så gikk ikke på de to siste, for sa jo selvsagt ja til en av stillingene (fast stilling)). Så det er alltid håp, og jeg kan anbefale å kanskje prøve å gå på et slikt kurs. Som sagt gjorde kun et par små forandringer i søknadsbrevet, og plutselig bare strømmet alt inn. Kan anbefalest på det sterkeste å kanskje prøve Og det finnes håp! Jeg var laaaaangt nede! Trodde aldri at jeg skulle få jobb, men Anonymkode: 4bd90...e19
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte 200 jobber i hele Norge i løpet av 2 år, fikk kun en håndfull intervjuer. På universitetet hadde de et slikt «jobbsøker kurs» hadde allerede vert på et slikt hos nav, men tenkte shit au, og gikk. Følte ikke jeg fikk noe stort ut av det kurset, små-tweeket på søknadsbrevet. Plutselig i løpet av 2 uker fikk jeg 4 jobbintervjuer (3 vikariat og 1 fast stilling) og etter å ha kun vert på 2 av dem hadde jeg 2 jobbtilbud (så gikk ikke på de to siste, for sa jo selvsagt ja til en av stillingene (fast stilling)). Så det er alltid håp, og jeg kan anbefale å kanskje prøve å gå på et slikt kurs. Som sagt gjorde kun et par små forandringer i søknadsbrevet, og plutselig bare strømmet alt inn. Kan anbefalest på det sterkeste å kanskje prøve Og det finnes håp! Jeg var laaaaangt nede! Trodde aldri at jeg skulle få jobb, men Anonymkode: 4bd90...e19 Tusen takk for gode råd jeg føler meg det samme og dette påvirker selvfølgelig selvtilliten også. Selv om jeg vet det er ikke noe galt med meg.. men det er fort gjort å tenke negativt når jeg får avslag etter avslag Anonymkode: 8ba49...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå