Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei folkens,,

Jeg har to yrkesutdanning og siste tok jeg bachelore innen økonomi og ledelse da jeg ikkke bruke tidligere utdanning pga helsemessigeårsaker, og pga mine begrensninger så kan jeg kun ta en jobb hvor jeg kan veksle mellom sittng og ståing..

Har søkt på mer enn 300 stillinger siden ifjor(mars) og ikke kommet til intervjue en gang..Må si at jeg ikke har jobbet på 6 år og gått på AAP og omskolert meg..

Så spmer at jeg begynner å bli desperat ..hva gjør jeg for å få meg jobb?

Har to barn og mannen min også jobber som tilkalingsvikar så her er økonomien ganske trangt...

Tar i mot alle tips og råd..

takk påorhånd

Anonymkode: 8f4a6...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du allerede har gjort dette: Hør med bekjente om de vet om noen eller vet selv om ledig stilling. Dra til arbeidsplasser i området hvor du leverer CV og søknad. Få hjelp til CV og jobbsøk. Registrer søknad på Finn, NAV eventuelt andre plasser og lag en LinkedIn side med bilde. 

Ønsker deg lykke til. Ikke så enkelt når man ikke har så mye erfaring etter utdanning, men ikke umulig heller. 😊

Anonymkode: 4c153...862

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser at du ikke skriver helt norsk. Lurer på om navnet ditt kan være for «fremmed» for enkelte yrker. Hvor er du fra? Få noen til å lese over skrivefeil på CV og søknad. Små feil kan ha mye å si.

Bare stå på og søk. Aldri gi opp. Søk også på jobber du ikke vil ha. 

Anonymkode: 51b3e...8c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei folkens,,

Jeg har to yrkesutdanning og siste tok jeg bachelore innen økonomi og ledelse da jeg ikkke bruke tidligere utdanning pga helsemessigeårsaker, og pga mine begrensninger så kan jeg kun ta en jobb hvor jeg kan veksle mellom sittng og ståing..

Har søkt på mer enn 300 stillinger siden ifjor(mars) og ikke kommet til intervjue en gang..Må si at jeg ikke har jobbet på 6 år og gått på AAP og omskolert meg..

Så spmer at jeg begynner å bli desperat ..hva gjør jeg for å få meg jobb?

Har to barn og mannen min også jobber som tilkalingsvikar så her er økonomien ganske trangt...

Tar i mot alle tips og råd..

takk påorhånd

Med det trange arbeidsmarkedet vi har idag der arbeidsgivere kan velge og vrake, velger de selvsagt ikke ei med 6 års hull i CV'n, som har begrensninger og må ha tilrettelagt arbeidsplass, og som på toppen av det hele ikke er god nok i norsk. 

Anonymkode: 0fe4d...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg gikk selv arbeidsledig i flere år, og har hull i CV-en på grunn av helseproblemer. Jeg er "100%" norsk, som vil si at jeg er født og oppvokst i Norge, av norske foreldre, men jeg har et navn som er veldig utenlandsk. Jeg søkte sikkert på 2-3000 jobber, og ble innkalt til ett intervju i løpet av alle de årene. Jeg valgte å søke jobb i utlandet, og fikk jobb med en gang. Har nå jobbet 8 år omtrent i utlandet, og er kanskje hjemme i Norge én gang i året. Føler ikke at det finnes plass til meg i Norge, så da får jeg heller leve livet i varmere strøk. 🙂

Anonymkode: 6311a...7bb

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du allerede har gjort dette: Hør med bekjente om de vet om noen eller vet selv om ledig stilling. Dra til arbeidsplasser i området hvor du leverer CV og søknad. Få hjelp til CV og jobbsøk. Registrer søknad på Finn, NAV eventuelt andre plasser og lag en LinkedIn side med bilde. 

Ønsker deg lykke til. Ikke så enkelt når man ikke har så mye erfaring etter utdanning, men ikke umulig heller. 😊

Anonymkode: 4c153...862

Har gjort alt det du skriver.. takk for det :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at du ikke skriver helt norsk. Lurer på om navnet ditt kan være for «fremmed» for enkelte yrker. Hvor er du fra? Få noen til å lese over skrivefeil på CV og søknad. Små feil kan ha mye å si.

Bare stå på og søk. Aldri gi opp. Søk også på jobber du ikke vil ha. 

Anonymkode: 51b3e...8c2

Jeg har vært i Norge i nesten 20 år Skreiv innlegget litt fort og ser det er en del skrivefeil.. så dårlig er jeg ikke :)

tro meg har søkt alle type jobber..alt fra sommerjobb,butikkjobb osv..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg gikk selv arbeidsledig i flere år, og har hull i CV-en på grunn av helseproblemer. Jeg er "100%" norsk, som vil si at jeg er født og oppvokst i Norge, av norske foreldre, men jeg har et navn som er veldig utenlandsk. Jeg søkte sikkert på 2-3000 jobber, og ble innkalt til ett intervju i løpet av alle de årene. Jeg valgte å søke jobb i utlandet, og fikk jobb med en gang. Har nå jobbet 8 år omtrent i utlandet, og er kanskje hjemme i Norge én gang i året. Føler ikke at det finnes plass til meg i Norge, så da får jeg heller leve livet i varmere strøk. 🙂

Anonymkode: 6311a...7bb

Ja det har sikkert mye si det og..

har et utenlandisk navn så det kan hende det påvirker jobbmuligheten min det og..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Norge i nesten 20 år Skreiv innlegget litt fort og ser det er en del skrivefeil.. så dårlig er jeg ikke :)

tro meg har søkt alle type jobber..alt fra sommerjobb,butikkjobb osv..

I tillegg til CV er selve søknadsbrevet hvor du kort og konsist skriver hvorfor du søker på akkurat den jobben og hvorfor du passer til stillingen viktig. Jeg ansetter selv.

Anonymkode: 4cf3c...96f

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type jobber søker du?

Kanskje du må begynne med type butikk / vaskejobb bare for å komme inn i arbeidsmarkedet og vise at du er i stand til å gå i vanlig arbeid.

Anonymkode: f598c...727

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til det de andre skriver: I HI nevner du helsemessige utfordringer. Høres kanskje hardt og brutalt ut å si det, men hvis du allerede i søknaden driver og legger ut om hvilke tilpasninger du trenger, tror jeg du vil slite med å få jobb. Er for et inkluderende arbeidsliv og alt det der, men når alt kommer til alt, er arbeidsgivere interessert i hva søkerne kan gjøre for dem, ikke omvendt. Mener ikke at du skal lure folk, men ev. ta det etter hvert. Og angående det med ståing og sitting; er det ikke relativt uproblematisk å gjøre kontorarbeid stående så lenge man har en pult som kan heves og senkes? Uansett, gjør deg attraktiv først, få dem til å innkalle deg på intervju, ta det andre etterpå og få det til å høres så uproblematisk ut som mulig. 

Du kan også prøve bemanningsbyrå for å opparbeide deg litt erfaring.

Anonymkode: 5e7d9...b50

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må begynne med type butikk / vaskejobb bare for å komme inn i arbeidsmarkedet og vise at du er i stand til å gå i vanlig arbeid.

Du vet at denne typen jobber kanskje er de vanskeligste å få i øyeblikket? De tider er forbi da man kunne stikke innom nærmeste matbutikk og i det minste få en deltidsjobb. Nå er det gjerne hundrevis av søkere nettopp fordi det er mangel på jobber som ikke nødvendigvis krever lang utdanning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Du vet at denne typen jobber kanskje er de vanskeligste å få i øyeblikket? De tider er forbi da man kunne stikke innom nærmeste matbutikk og i det minste få en deltidsjobb. Nå er det gjerne hundrevis av søkere nettopp fordi det er mangel på jobber som ikke nødvendigvis krever lang utdanning. 

det var bare for å nevne at jeg har søkt alle type jobber. Men er klar over at sånne typr er vanskelig pga ange studenter og sånt som vil jobbe om sommeren..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

I tillegg så er det vel typisk studentjobb. 

Anonymkode: 0fe4d...5d6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt begrensninger , så kan ikke jobbe fysisk krevende jobber (eller der man står lenge )

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det var bare for å nevne at jeg har søkt alle type jobber. Men er klar over at sånne typr er vanskelig pga ange studenter og sånt som vil jobbe om sommeren..

Nå var det ikke deg jeg siktet til, men vedkommende jeg siterte og som mente du burde søke denne typen jobber også fordi vedkommende tydeligvis antar at de er lettere å få enn andre ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til det de andre skriver: I HI nevner du helsemessige utfordringer. Høres kanskje hardt og brutalt ut å si det, men hvis du allerede i søknaden driver og legger ut om hvilke tilpasninger du trenger, tror jeg du vil slite med å få jobb. Er for et inkluderende arbeidsliv og alt det der, men når alt kommer til alt, er arbeidsgivere interessert i hva søkerne kan gjøre for dem, ikke omvendt. Mener ikke at du skal lure folk, men ev. ta det etter hvert. Og angående det med ståing og sitting; er det ikke relativt uproblematisk å gjøre kontorarbeid stående så lenge man har en pult som kan heves og senkes? Uansett, gjør deg attraktiv først, få dem til å innkalle deg på intervju, ta det andre etterpå og få det til å høres så uproblematisk ut som mulig. 

Du kan også prøve bemanningsbyrå for å opparbeide deg litt erfaring.

har registert meg på finn, nav og de fleste vikarbyråene.. 

AnonymBruker
Skrevet

Men ledersti

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har registert meg på finn, nav og de fleste vikarbyråene.. 

Det er fint at du har registrert deg, men hvis du har en sånn "typisk" øk/ad-utdanning, er det mange om beinet, og det vil nok lønne seg å ta initiativ og ikke bare sitte og vente på at de skal ringe. Men hva med lederstilling innen fagutdanningen(e) din(e)? Har du søkt aktivt på den type stillinger? 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ledersti

Det er fint at du har registrert deg, men hvis du har en sånn "typisk" øk/ad-utdanning, er det mange om beinet, og det vil nok lønne seg å ta initiativ og ikke bare sitte og vente på at de skal ringe. Men hva med lederstilling innen fagutdanningen(e) din(e)? Har du søkt aktivt på den type stillinger? 

Har levert søknad selv til de forskjellige arbeidsstedene..ikke hørt noe lyd..avslag etter avslag 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har levert søknad selv til de forskjellige arbeidsstedene..ikke hørt noe lyd..avslag etter avslag 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ledersti

Nei ikke gjort det hva mener du med fagutdanning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...