Gå til innhold

Sint på samboer! Utsetter barnet for fare

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forklarte samboer at honning er som gift for barna og at de kan dø av det. Har en sønn på fire mnd.

Har en flaske honning i skapet men den har stått urørt siden fødselen.

Men nå, etter at jeg fortalte ham dette, så har han smurt seg skiver med honning på og laget seg en kopp varm melk med honning! Om han får honning på fingrene og kommer borti mini kan han jo få det i seg. Han skjønner ikke alvoret! Sier at «honningen går ut på dato om et par uker og må spises!?» Er vel bare tull, kan honning gå ut på dato!? Hvorfor skal menn alltid gjøre det motsatte av alt?!

Anonymkode: 09e38...6b6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha

Anonymkode: 236a6...7c2

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Dump ham.

Anonymkode: 22e1b...830

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da  får han vaske fingrene etter å ha holdt på med honningen.

Anonymkode: c02ae...89d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er hysterisk. Det er ikke som med nøtter og folk med nøtteallergi, at de blir dausjuke av å puste inn spør etter nøtter. Honning er heller ikke nødvendigvis farlig, men kan være det, men da må barnet faktisk spise honning. Å få i seg usynlige spør av honning er ikke nok.

Anonymkode: 1a474...027

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

*Spor, ikke spør. Autocorrect. 

Anonymkode: 1a474...027

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet

Honning ER svært farlig for babyer, det handler ikke om at de bare blir syke. Så jeg forstår TS. 

Du må forklare din samboer dette og henvise til artikler.

Skrevet

Det er helt riktig at man ikke skal gi honning til barn undet ett år. Det visste ikke min mor, og jeg lever ennå...

Du bør forresten melde deg inn i konkurransen "årets mest hysteriske forelder" for jeg tror du har gode sjanser til å vinne.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Million skrev:

TS er ikke så hysterisk som folk anklager henne for å være. Det ligger faktisk noe i det hun skriver. En voksen som har spist honning, bør vaske seg på hendene etterpå før de tar i et spedbarn.

http://www.matportalen.no/matsmitte_og_hygiene/tema/smittestoffer/honning_og_spedbarnsbotulisme

20 minutter siden, studentmammaen skrev:

Honning ER svært farlig for babyer, det handler ikke om at de bare blir syke. Så jeg forstår TS. 

Du må forklare din samboer dette og henvise til artikler.

Nettopp! Jeg leste en sånn artikkel i bilen, da jeg fortalte det til ham. Sa til og med at jeg ikke likte det om han ikke tok det på alvor. Rett hjem og spise/drikke honning og holdbarhetsdato som unnskyldning. Er bare så typisk han. Litt som da jeg fortalte hvilke twistbiter som var mine tre favoritter. Ikke de samme han har pleid å spise mest av men etter at jeg sa det skal han alltid ta mange av dem. Påstår han har fått «øynene opp for dem» etter at jeg sa jeg likte dem best..!

• Liker 3
Gjest studentmammaen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Jeg leste en sånn artikkel i bilen, da jeg fortalte det til ham. Sa til og med at jeg ikke likte det om han ikke tok det på alvor. Rett hjem og spise/drikke honning og holdbarhetsdato som unnskyldning. Er bare så typisk han. Litt som da jeg fortalte hvilke twistbiter som var mine tre favoritter. Ikke de samme han har pleid å spise mest av men etter at jeg sa det skal han alltid ta mange av dem. Påstår han har fått «øynene opp for dem» etter at jeg sa jeg likte dem best..!

Uff ! Det med honningen er skummelt og godt den forsvinner fort nå, forhåpentligvis uten at han tar på babyen med honning... Det andre tror jeg dere må snakke om ,ikke godt og ha sånn "små irritasjoner" gående når man er i en litt sårbar tid med baby.. 

Skjønner det er bagateller, men er jo merkelig hva man kan finne på å irritere seg over og hjelper ikke om man kanskje har sovet dårlig og er full av hormoner. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han ondskapsfull?

• Liker 15
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Kan du ikke bare hive honningen? Si du spiste den opp.

AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som om han prøver å irritere deg 😲

Anonymkode: 26017...1c1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres nesten ut som om han prøver å irritere deg 😲

Anonymkode: 26017...1c1

Eller enda verre: Han gjør ting for å plage henne. Ondskapsfullhet er det.

• Liker 16
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forklarte samboer at honning er som gift for barna og at de kan dø av det. Har en sønn på fire mnd.

Har en flaske honning i skapet men den har stått urørt siden fødselen.

Men nå, etter at jeg fortalte ham dette, så har han smurt seg skiver med honning på og laget seg en kopp varm melk med honning! Om han får honning på fingrene og kommer borti mini kan han jo få det i seg. Han skjønner ikke alvoret! Sier at «honningen går ut på dato om et par uker og må spises!?» Er vel bare tull, kan honning gå ut på dato!? Hvorfor skal menn alltid gjøre det motsatte av alt?!

😂

Skrevet

Alle bare overså linken fra fhi.no.

Jekk deg ned 20 hakk og pust litt. Hvis ikke blir du enslig mamma

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...