AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Forklarte samboer at honning er som gift for barna og at de kan dø av det. Har en sønn på fire mnd. Har en flaske honning i skapet men den har stått urørt siden fødselen. Men nå, etter at jeg fortalte ham dette, så har han smurt seg skiver med honning på og laget seg en kopp varm melk med honning! Om han får honning på fingrene og kommer borti mini kan han jo få det i seg. Han skjønner ikke alvoret! Sier at «honningen går ut på dato om et par uker og må spises!?» Er vel bare tull, kan honning gå ut på dato!? Hvorfor skal menn alltid gjøre det motsatte av alt?! Anonymkode: 09e38...6b6 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 5. juli 2018 Her er det du som er komplett hysterisk Ts. Med mindre mannen din tar masse honning på fingeren og trykker fingeren inn i munnen på babyen så er det ingen fare for at babyen skal bli syk. La nå mannen spise brødskivene og drikke teen sin i fred. Herrejemini, ikke rart der er høy skilsmissestatistikk her i landet Anonymkode: 1c3a2...85b 74
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 Da får han vaske fingrene etter å ha holdt på med honningen. Anonymkode: c02ae...89d 5
Populært innlegg alabaster Skrevet 5. juli 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 5. juli 2018 Hvis samboer er over 12 mnd, kan han fint spise honning. Pass på at han pusser tennene godt etterpå! 114
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 Du er hysterisk. Det er ikke som med nøtter og folk med nøtteallergi, at de blir dausjuke av å puste inn spør etter nøtter. Honning er heller ikke nødvendigvis farlig, men kan være det, men da må barnet faktisk spise honning. Å få i seg usynlige spør av honning er ikke nok. Anonymkode: 1a474...027 12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 *Spor, ikke spør. Autocorrect. Anonymkode: 1a474...027 1
Million Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 (endret) TS er ikke så hysterisk som folk anklager henne for å være. Det ligger faktisk noe i det hun skriver. En voksen som har spist honning, bør vaske seg på hendene etterpå før de tar i et spedbarn. http://www.matportalen.no/matsmitte_og_hygiene/tema/smittestoffer/honning_og_spedbarnsbotulisme Endret 5. juli 2018 av Million 26
Gjest studentmammaen Skrevet 5. juli 2018 #10 Skrevet 5. juli 2018 Honning ER svært farlig for babyer, det handler ikke om at de bare blir syke. Så jeg forstår TS. Du må forklare din samboer dette og henvise til artikler.
The Kitten Skrevet 5. juli 2018 #11 Skrevet 5. juli 2018 Det er helt riktig at man ikke skal gi honning til barn undet ett år. Det visste ikke min mor, og jeg lever ennå... Du bør forresten melde deg inn i konkurransen "årets mest hysteriske forelder" for jeg tror du har gode sjanser til å vinne. 16
abc123detvardet Skrevet 5. juli 2018 #12 Skrevet 5. juli 2018 5 dødsfall siden 1934 i Norge. https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/botulisme---veileder-for-helseperso/ "With early diagnosis and proper medical care, a baby should fully recover from the illness." https://kidshealth.org/en/parents/botulism.html 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #13 Skrevet 5. juli 2018 25 minutter siden, Million skrev: TS er ikke så hysterisk som folk anklager henne for å være. Det ligger faktisk noe i det hun skriver. En voksen som har spist honning, bør vaske seg på hendene etterpå før de tar i et spedbarn. http://www.matportalen.no/matsmitte_og_hygiene/tema/smittestoffer/honning_og_spedbarnsbotulisme 20 minutter siden, studentmammaen skrev: Honning ER svært farlig for babyer, det handler ikke om at de bare blir syke. Så jeg forstår TS. Du må forklare din samboer dette og henvise til artikler. Nettopp! Jeg leste en sånn artikkel i bilen, da jeg fortalte det til ham. Sa til og med at jeg ikke likte det om han ikke tok det på alvor. Rett hjem og spise/drikke honning og holdbarhetsdato som unnskyldning. Er bare så typisk han. Litt som da jeg fortalte hvilke twistbiter som var mine tre favoritter. Ikke de samme han har pleid å spise mest av men etter at jeg sa det skal han alltid ta mange av dem. Påstår han har fått «øynene opp for dem» etter at jeg sa jeg likte dem best..! Anonymkode: 09e38...6b6 3
Gjest studentmammaen Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Jeg leste en sånn artikkel i bilen, da jeg fortalte det til ham. Sa til og med at jeg ikke likte det om han ikke tok det på alvor. Rett hjem og spise/drikke honning og holdbarhetsdato som unnskyldning. Er bare så typisk han. Litt som da jeg fortalte hvilke twistbiter som var mine tre favoritter. Ikke de samme han har pleid å spise mest av men etter at jeg sa det skal han alltid ta mange av dem. Påstår han har fått «øynene opp for dem» etter at jeg sa jeg likte dem best..! Anonymkode: 09e38...6b6 Uff ! Det med honningen er skummelt og godt den forsvinner fort nå, forhåpentligvis uten at han tar på babyen med honning... Det andre tror jeg dere må snakke om ,ikke godt og ha sånn "små irritasjoner" gående når man er i en litt sårbar tid med baby.. Skjønner det er bagateller, men er jo merkelig hva man kan finne på å irritere seg over og hjelper ikke om man kanskje har sovet dårlig og er full av hormoner.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Jeg leste en sånn artikkel i bilen, da jeg fortalte det til ham. Sa til og med at jeg ikke likte det om han ikke tok det på alvor. Rett hjem og spise/drikke honning og holdbarhetsdato som unnskyldning. Er bare så typisk han. Litt som da jeg fortalte hvilke twistbiter som var mine tre favoritter. Ikke de samme han har pleid å spise mest av men etter at jeg sa det skal han alltid ta mange av dem. Påstår han har fått «øynene opp for dem» etter at jeg sa jeg likte dem best..! Anonymkode: 09e38...6b6 Er han ondskapsfull? Anonymkode: c02ae...89d 15
Gjest Bøff Eløff Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 Kan du ikke bare hive honningen? Si du spiste den opp.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #17 Skrevet 5. juli 2018 Høres nesten ut som om han prøver å irritere deg 😲 Anonymkode: 26017...1c1 13
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #18 Skrevet 5. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres nesten ut som om han prøver å irritere deg 😲 Anonymkode: 26017...1c1 Eller enda verre: Han gjør ting for å plage henne. Ondskapsfullhet er det. Anonymkode: c02ae...89d 16
Gjest BearMama Skrevet 5. juli 2018 #19 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forklarte samboer at honning er som gift for barna og at de kan dø av det. Har en sønn på fire mnd. Har en flaske honning i skapet men den har stått urørt siden fødselen. Men nå, etter at jeg fortalte ham dette, så har han smurt seg skiver med honning på og laget seg en kopp varm melk med honning! Om han får honning på fingrene og kommer borti mini kan han jo få det i seg. Han skjønner ikke alvoret! Sier at «honningen går ut på dato om et par uker og må spises!?» Er vel bare tull, kan honning gå ut på dato!? Hvorfor skal menn alltid gjøre det motsatte av alt?! Anonymkode: 09e38...6b6 😂
Fugleskremsel Skrevet 5. juli 2018 #20 Skrevet 5. juli 2018 Alle bare overså linken fra fhi.no. Jekk deg ned 20 hakk og pust litt. Hvis ikke blir du enslig mamma 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå