AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #41 Skrevet 7. juli 2018 På 5.7.2018 den 23.37, AnonymBruker skrev: Jeg er en annen, har 130 i IQ og forstod heller ikke hva svaret ditt handlet om. Kanskje du skal lese gjennom igjen? Kanskje en glipp fra din side. Anonymkode: 9bf2f...eef På 5.7.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev: Jeg anser menn med over 130 IQ som intelligente. Du må slutte å lage dine egne jævla teorier, og dra alle under en kam. Skjerp deg! Anonymkode: 01904...6f0 Forsto du det nå? Anonymkode: 01904...6f0
Gjest Minesveiper Skrevet 7. juli 2018 #42 Skrevet 7. juli 2018 (endret) IQ er normalfordelt både hos menn og kvinner, men mener å huske at kurvene ser noe annerledes ut. IQ er nok bare en av mange faktorer som forklarer attraktivitet. Jeg har selv sett menn med lav eller gjennomsnittlig IQ som har vært veldig populære hos damer og har sett menn med høy IQ som ikke har vært populære i det hele tatt. IQ er en viktig faktor når det kommer til å forklare prestasjoner på skolen, og "jobbsuksess". Vanskelig å bli advokat eller lege om man ikke har grei IQ. Sånn sett kan man tenke seg til hvordan IQ kan påvirke en mann sin attraktivitet fordi menn med høy IQ vil kunne få bedre jobber og dermed høyere status. Jeg tror ikke IQ alene er hva som tiltrekker kvinner noe som er grunnen til at man kan se veldig intelligente menn ikke være populære eller attraktive. Jeg tror ikke det hjelper å ha høy IQ om man ikke har brukt de kognitive evnene man har fått til å skaffe seg en sterk eller god posisjon. Han i vennegjengen som nok har høyest IQ blant oss er lat, og har droppet ut av studiet sitt. Når han i tillegg er introvert og reservert møter han ikke damer, og han er kresen i tillegg. Ts jeg ville ikke vært så bekymret for IQ'en egentlig fordi de fleste kvinner ligger rundt gjennomsnittet som er 100. Jeg husker som sagt ikke hvordan kurven ser ut, men er det en helt vanlig normalfordelt kurve vil 68% ligge mellom 85-115 i IQ. Endret 7. juli 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #43 Skrevet 7. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Forsto du det nå? Anonymkode: 01904...6f0 Er du på den enda? Du misforstod innlegget mitt til å begynne med, derfor gadd jeg ikke svare deg. Om man har gjennomsnittlig intelligens skal det mindre til for å bli imponert over andres egenskaper og innsikt. Mange kan tro at noen som er litt over snittet er kjempesmarte, fordi de sammenligner dem med seg selv. Om man har en IQ på 95 og møter en med IQ på 105 vil man i noen tilfeller tenke at den smarte må være kjempesmart, fordi han forstår så mye og får til så mye mer enn seg selv. På samme måte vil en på 100 synes en med 115 er smart, i kontrast vil ikke en som har 130 se på en med 115 som spesielt begavet Nå er der selvsagt induviduelle forskjeller, og hvor smart folk tror du er handler mye om hvor smart du klarer fremstå som eller late som du er. Mennesker tenker gjerne at de som kan mye og er trygge på meningene sine er smartere enn de som kan mindre og er usikre. Mens egentlig trenger ikke en intelligent person være verken kunnskapsrik eller trygg på seg selv. Folk er generelt veldig dårlige på å gjenkjenne intelligens i andre, fordi de leter etter eksterne tegn som kan være veldig misledende, istedetfor å forsøke forstå logikken og hvor komplekst den andre personen tenker Anonymkode: 38149...7f4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #44 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du på den enda? Du misforstod innlegget mitt til å begynne med, derfor gadd jeg ikke svare deg. Om man har gjennomsnittlig intelligens skal det mindre til for å bli imponert over andres egenskaper og innsikt. Mange kan tro at noen som er litt over snittet er kjempesmarte, fordi de sammenligner dem med seg selv. Om man har en IQ på 95 og møter en med IQ på 105 vil man i noen tilfeller tenke at den smarte må være kjempesmart, fordi han forstår så mye og får til så mye mer enn seg selv. På samme måte vil en på 100 synes en med 115 er smart, i kontrast vil ikke en som har 130 se på en med 115 som spesielt begavet Nå er der selvsagt induviduelle forskjeller, og hvor smart folk tror du er handler mye om hvor smart du klarer fremstå som eller late som du er. Mennesker tenker gjerne at de som kan mye og er trygge på meningene sine er smartere enn de som kan mindre og er usikre. Mens egentlig trenger ikke en intelligent person være verken kunnskapsrik eller trygg på seg selv. Folk er generelt veldig dårlige på å gjenkjenne intelligens i andre, fordi de leter etter eksterne tegn som kan være veldig misledende, istedetfor å forsøke forstå logikken og hvor komplekst den andre personen tenker Anonymkode: 38149...7f4 Det tar du feil. Forskning viser at vi har en tendens til å finne folk på samme nivå som oss selv. Spesielt smarte begavede folk har en evne til å finne likesinnede. Man vil jo føle at man er på samme bølgelengde når man kommuniserer I parforhold er det noe avvik blant de som ligger innenfor normalen, det søker kvinner en partner som er smartere enn seg selv og menn med gode jobber en som er mindre intelligent enn seg selv. Anonymkode: f8fc8...462 1
draug 75 Skrevet 7. juli 2018 #45 Skrevet 7. juli 2018 Generelt om iq, så er det nok bedre å ha en iq på 70 enn en på 130 når du skal ha kvinner til å like deg. Så sjenansen er nok problemet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #46 Skrevet 7. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar du feil. Forskning viser at vi har en tendens til å finne folk på samme nivå som oss selv. Spesielt smarte begavede folk har en evne til å finne likesinnede. Man vil jo føle at man er på samme bølgelengde når man kommuniserer I parforhold er det noe avvik blant de som ligger innenfor normalen, det søker kvinner en partner som er smartere enn seg selv og menn med gode jobber en som er mindre intelligent enn seg selv. Anonymkode: f8fc8...462 Har ikke skrevet noe om hvilken IQ mennesker bruker velge når det gjelder forhold. Jeg har bare snakket om menneskers oppfatning av andre mennesker. Du misforstår/ legger til egne tolkninger fortsatt Anonymkode: 38149...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #47 Skrevet 7. juli 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Fint om noen kunne finne en løsning hvor jeg fikk vist jeg er snill uten at jeg må bli en helt annen person. Anonymkode: 58920...85c Hei, TS. Tror det er du selv som må prøve å finne den løsningen, siden du kjenner deg selv best og vet hva du har å by på. Forslagene om å finne noen hobbyer som kan få deg ut blant folk, er kjempebra, syns jeg. Da får du øvd på sosiale situasjoner, samtidig som du gjør noe du liker. Det siste der er viktig - mange tiltrekkes av andre nettopp når de er engasjert i noe som betyr mye for dem. I likhet med andre her, får heller ikke jeg inntrykk av at du har lav intelligens; du virker å være både snill, grei og reflektert. Kanskje det er selvfølelsen og selvtilliten som er litt lav hos deg, og ikke intelligensen? Husk å være snill med deg selv også. 😉 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke skrevet noe om hvilken IQ mennesker bruker velge når det gjelder forhold. Jeg har bare snakket om menneskers oppfatning av andre mennesker. Du misforstår/ legger til egne tolkninger fortsatt Anonymkode: 38149...7f4 Jo, du har skrevet om IQ og tiltrkning/partnervalg. Du virker å skrive mye om dine egne meninger rundt dette, og det er greit dét, så lenge du ikke generaliserer og gjør dine meninger allmenngyldige Om du mener deg misforstått, så er det sannsynligvis p.g.a. at du uttrykker deg noe uryddig. P.S. @Minesveiper Den kurven du nevnte, ser slik ut(jeg beklager dårlig oppløsning på bildet). Toppunktet på kurven er IQ 100, som er befolkningens gjennomsnitt, det grønne området er det som anses som normal IQ: 85 - 115, og altså der de aller fleste befinner seg. Anonymkode: d5ee3...139
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. juli 2018 #48 Skrevet 7. juli 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, prøver å sosialisere meg. Takk for skrytet. Er stavekontroll i nettleseren. I tillegg er jeg voksen mann så har fått trent litt på skrivingen i løpet av livet. Har ganske store konsentrasjonsvansker så bruker veldig lang tid på å lære meg ting og å løse problemer. Enig, hjelper ikke at jeg er sjenert. Får ikke vist at jeg er snill. Men ikke så lett å få gjort noe med sjenansen når man har sosial angst. Fint om noen kunne finne en løsning hvor jeg fikk vist jeg er snill uten at jeg må bli en helt annen person. Anonymkode: 58920...85c Som sagt, jeg får ikke inntrykk av at du har spesielt lav IQ når jeg leser innleggene dine, så tipper du er helt normal. Å ha konsentrasjonsvansker er ikke det samme som å ha lav IQ (selv om det selvsagt er mulig å ha begge deler). Godt mulig du tror du er dummere enn du er på grunn av konsentrasjonsvanskene. Å ta kontakt med noen på nett (som du sier du tør) er jo en start. Det går jo an å bruke litt tid på å skrive med noen på nettet før man møtes, og forklare at man er sjenert. Har du noen spesielle interesser? Å bli kjent via felles interesser fungerer bra for mange. Da kan man fokusere mer på interessen fremfor seg selv når man snakker sammen. Og man kan gjøre noe sammen fremfor bare å sitte og snakke. I hvilke situasjoner kommer sjenansen best frem? Og motsatt - i hvilke situasjoner er den minst fremtredende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå