AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #21 Skrevet 6. juli 2018 Men hvor intelligent da? De fleste går jo veldig fint sammen med noen som er mer eller mindre intelligente enn seg. Tenker at det skal store forskjeller til, før det ikke går bra. Jeg har selv to sosiale kretser jeg er i, den ene med svært smarte mennesker som sitter på mye kunnskap. De fleste smartere enn meg, men jeg er ikke langt unna, så det går jo bra. Så den andre kretsen, med de som er helt normale, og ikke sitter på så mye kunnskap. Jeg er vel midt i mellom disse gruppene, og klarer fint å tilpasse meg. Har da smarte venninner, med høy utdannelse, som er sammen med menn uten utdannelse, og ikke like smarte som de. Føler selv og at jeg har da datet både smarte, og mindre smarte menn, uten at det har vært noe problem, handy er jeg og. Anonymkode: 43146...452
matrobot Skrevet 6. juli 2018 #22 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Jeg har litt over 140 IQ og har ennå ikke møtt noen kvinner som overgår meg (bortsett fra storesøsteren min), men jeg går heller ikke rundt å teste folks IQ. Jeg synes forøvrig at IQ er litt overvurdert. Jeg synes at kreativitet er langt viktigere enn IQ. Du kommer ikke langt med kun høy IQ og null kreativitet for da er man nesten bare en "kalkulator". Med god kreativitet og gjerne litt IQ, så kommer man med masse briljante ideer/løsninger - og gjerne komme med nye morsomme vitser som jeg ikke har hørt før Endret 6. juli 2018 av matrobot 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #23 Skrevet 6. juli 2018 6 minutter siden, matrobot skrev: Jeg har litt over 140 IQ og har ennå ikke møtt noen kvinner som overgår meg (bortsett fra storesøsteren min), men jeg går heller ikke rundt å teste folks IQ. Jeg synes forøvrig at IQ er litt overvurdert. Jeg synes at kreativitet er langt viktigere enn IQ. Du kommer ikke langt med kun høy IQ og null kreativitet for da er man nesten bare en "kalkulator". Med god kreativitet og gjerne litt IQ, så kommer man med masse briljante ideer/løsninger - og gjerne komme med nye morsomme vitser som jeg ikke har hørt før Oooooog....-der- ble du veldig sexy! 😍 Anonymkode: 63387...381 2
Xcase33 Skrevet 6. juli 2018 #24 Skrevet 6. juli 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som meg, dette. Såkalt "særs begavet" hva IQ angår, og meget praktisk og fingernem. Har jobbet med kunsthåndverk i mange år, og var rangert blant de dyktigste i landet. Det innebærer bruk av harde, tunge materialer og verktøy; noe jeg alltid klarte greit med en sterk kropp. Elsker å jobbe slik, men har måttet ta i bruk mer teoretiske evner og kunnskaper de senere årene. I tillegg blir jeg ansett for å være pen å se på, og attpåtil morsom å være i selskap med. Jeg er huslig, dyktig på kjøkkenet, syr klær(ikke mitt yrke), pusler med planter, har dyretekke. Leser og skriver mye, holder hjernekapasiteten ved like. Og så videre, og så videre. (Ser at dette framstår som en kontaktannonse, men det er virkelig ikke meningen.) Jeg har vært singel det aller, aller meste av mitt liv. Mine forhold har ikke vart særlig lenge. Jeg har ofte møtt på de mennene som vil ha overtaket på kvinner; enten det er intellektuelt, økonomisk, eller praktiske ferdigheter. Det blir så dumt i lengden å bli fortalt ting som "du er jammen sterk/smart/flink, til kvinnfolk å være", eller at kvinner ikke kan ditt eller datt. "Til kvinnfolk å være." Hvorfor skal det være så om å gjøre å degradere kvinner sånn? Er det kanskje slik at mens jenter ble lært opp til nye, moderne tider der de måtte ta utdanning, få seg jobb og forsørge seg selv; så var det heller få som tenkte på å lære opp guttene på tilsvarende vis? At mange gutter og menn rett og slett ble hengende etter i utviklingen? Dette kan være noe av forklaringen til at mange smarte, flotte og fine damer er single. Selv regner jeg ikke med å "finne kjærligheten" som det kalles: Jeg anser det som noe som kanskje kan inntreffe, men mest sannsynlig ikke. Har det virkelig bedre alene enn å måtte forstille meg i et dårlig forhold. Anonymkode: 9fc1d...5fa Hvis vi antar at det finnes like mange menn som kvinner på deres eget nivå. Så altså pr 100 menn og kvinner så finnes det like mange på samme nivå av hvert kjønn. Ifg SSB så er det et mannfolk overskudd i 16 av 18 fylker i Norge. Et nokså betydelig overskudd i aldersgruppen 20 - 59år. Itillegg til at det fødes 106 gutter pr 100 jenter. Så hvis et oppegående kvinnfolk i rundt 30års alderen søker en mann på samme "nivå" omtrent. Så er det nok mannfolk å velge iblant. Så det kan ikke være på utvalget det svikter. Er du veldig kresen så kan det bli vanskelig å finne noen selv om det er et aldri så stort utvalg jeg vil si at iogmed du er dame så er det meget sannsynlig...more soo enn om du hadde vært mann. Da har man oddsen ganske mer imot seg. Derfor blir det jo at mange menn blir hengende med ei som nok er snill og grei men kanskje ikke den der super-matchen sånn ellers.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #25 Skrevet 6. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du da at menn blir skremt av kvinner som går og flasher hva de har i IQ? Anonymkode: d6056...477 Folk med høy IQ er vel heller de som ikke flasher sin intelligens. Markante forskjeller kommer til syne til slutt uansett hva man gjør eller snakker om. Jeg har hatt problemer med forhold av samme grunn TS, det bunner nok i usikkerhet og usunne leveregler. "Jeg skal være mer intelligent, sterk og handy enn kjæresten min, mer maskulin på alle måter. Hvis ikke er ikke jeg, eller hun, verdt noe". Dette er som oftest underbevisst, og svært sjeldent noe de noen gang vil innse eller gjøre noe med. Anonymkode: 88b4c...632 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #26 Skrevet 6. juli 2018 1 hour ago, matrobot said: Jeg har litt over 140 IQ og har ennå ikke møtt noen kvinner som overgår meg (bortsett fra storesøsteren min), men jeg går heller ikke rundt å teste folks IQ. Jeg synes forøvrig at IQ er litt overvurdert. Jeg synes at kreativitet er langt viktigere enn IQ. Du kommer ikke langt med kun høy IQ og null kreativitet for da er man nesten bare en "kalkulator". Med god kreativitet og gjerne litt IQ, så kommer man med masse briljante ideer/løsninger - og gjerne komme med nye morsomme vitser som jeg ikke har hørt før Internettester er ikke ekte IQ tester...... Anonymkode: 1e309...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #27 Skrevet 6. juli 2018 Ikke skremt av "høy IQ" i det hele tatt, for å være helt ærlig så har folk med gode resultater på IQ-tester oftest sine mangler selv. De jeg omgås som har spesielt gode resultater, (flere), er oftest introverte, distrée eller veldig "kantete". Anonymkode: be0bb...c65
Frida.B Skrevet 7. juli 2018 #28 Skrevet 7. juli 2018 On 7/5/2018 at 9:50 PM, AnonymBruker said: Hvorfor blir flesteparten av menn skremte av kvinner som er mer intelligent enn de selv er(min og andres erfaring)?! Anonymkode: 9b00e...50c For en person som er mer intelligent enn flesteparten av menn du bør vite svaret på ditt spørsmål. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #29 Skrevet 7. juli 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke skremt av "høy IQ" i det hele tatt, for å være helt ærlig så har folk med gode resultater på IQ-tester oftest sine mangler selv. De jeg omgås som har spesielt gode resultater, (flere), er oftest introverte, distrée eller veldig "kantete". Anonymkode: be0bb...c65 introvert, distre, glemsom, sarkastisk, ironisk, dum ( snakker ofte over hodene på folk, da forstår ikke mine resonnement og må jo da fremstå som dum😂). IQ har ingenting med "smarthet" å gjøre. Mensa tester viser egentlig bare til at man er flink til å se sammenhenger og løse oppgaver. Betyr ikke man kan skifte et dekk, eller andre veldig enkle ting. Er vel de som er mest opptatt over deres høye IQ som er dumme i det vanlige liv. Men som jeg har nevnt før, så er det for meg vanskelig å finne noen som ikke kjeder meg etter kort tid. Men tror det kommer mer av at jeg er en som leser mennesker lett og dermed et hva de vil før det er sagt, noe som er utrolig kjedelig etter få mnd. Anonymkode: baaed...e2d
Gent82 Skrevet 7. juli 2018 #30 Skrevet 7. juli 2018 Jeg er superintelligent, men likevel galloperer damene i motsatt retning.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #31 Skrevet 7. juli 2018 4 timer siden, Gent82 skrev: Jeg er superintelligent, men likevel galloperer damene i motsatt retning. Da mangler du kanskje litt på sosial og emosjonell IS. Anonymkode: 1d9ca...fe4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #32 Skrevet 7. juli 2018 On 7/6/2018 at 9:38 AM, matrobot said: Jeg har litt over 140 IQ og har ennå ikke møtt noen kvinner som overgår meg (bortsett fra storesøsteren min), men jeg går heller ikke rundt å teste folks IQ. Jeg synes forøvrig at IQ er litt overvurdert. Jeg synes at kreativitet er langt viktigere enn IQ. Du kommer ikke langt med kun høy IQ og null kreativitet for da er man nesten bare en "kalkulator". Med god kreativitet og gjerne litt IQ, så kommer man med masse briljante ideer/løsninger - og gjerne komme med nye morsomme vitser som jeg ikke har hørt før Klar for en date..? 🤗 Anonymkode: 9b00e...50c
draug 75 Skrevet 8. juli 2018 #33 Skrevet 8. juli 2018 Det er ikke slik, det bare virker slik. Saka er i virkeligheten den at intelligente kvinner i likehet med alle andre kvinner har valgt bort intelligente menn allerede før de begynner å se nøyere etter. Ingen liker egentlig folk som er markert mer intelligent enn seg sjøl. Så når de intelligente kvinnene skal ut på samme markedet som alle andre kvinner, etter de attraktiven mennene, har de skaffet seg et marked som er vanskelig for dem selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå