Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir flesteparten av menn skremte av kvinner som er mer intelligent enn de selv er(min og andres erfaring)?!

Anonymkode: 9b00e...50c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn liker å føle seg intelligente og det løser de ved å ikke være sammen med en som er smartere enn dem. 

Anonymkode: 708fb...7dd

• Liker 2
Skrevet

Fordi det å være "best" veldig ofte er en maskulin kvalitet, enten genetisk eller på grunn av oppdragelse (det er ikke vesentlig for forklaringen). Av samme grunn føler nok mange menn at det å ikke være smartest truer deres egen maskulinitet.

Attraksjon mellom menn og kvinner henger i stor grad sammen med at mannen føler seg maskulin sammen med en (som han oppfatter) som en feminin kvinne. En kvinne som er smartere enn en mann kan således fort oppfattes som maskulin, og dermed mindre feminin (for denne mannen).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så løpet er kjørt mao?! 😖

Ser bra ut, er snill og ålreit, empatisk osv, men etter kort tid begynner en partner/date å føle seg underlegen(selv om jeg alltid prøver å være på samme nivå)og så blir det problemer og styr og jeg orker ikke mer..

Hjelper vel heller ikke da å være særdeles praktisk anlagt og like å ordne alle ting selv.. 😕

Blir fortvilt..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn kan være ganske usikre på seg selv. At man ikke takler at en kvinne er smartere er typisk tegn på at mannen er usikker og har behov for å fremstå som bedre for å kompensere.

Skal sies at det ikke alltid er intelligens menn reagerer på. Om du har sterke meninger som du ytre hele tiden, så er det slitsomt for både menn og kvinner

Ellers bruker intelligente menn bli tiltrukket av meg, og ingen av dem har vært usikre når det gjelder min intelligens. De legger ikke hele sin identitet og verdi i hvor smarte de er i forhold til andre

Anonymkode: 1e309...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Menn kan være ganske usikre på seg selv. At man ikke takler at en kvinne er smartere er typisk tegn på at mannen er usikker og har behov for å fremstå som bedre for å kompensere.

Skal sies at det ikke alltid er intelligens menn reagerer på. Om du har sterke meninger som du ytre hele tiden, så er det slitsomt for både menn og kvinner

Ellers bruker intelligente menn bli tiltrukket av meg, og ingen av dem har vært usikre når det gjelder min intelligens. De legger ikke hele sin identitet og verdi i hvor smarte de er i forhold til andre

Oi, det ble litt feil ordlagt. Jeg mente at de mannfolka som bruker bli tiltrukket av meg, er som regel intelligente. Ikke at alle intelligente menn liker meg :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir flesteparten av menn skremte av kvinner som er mer intelligent enn de selv er(min og andres erfaring)?!

Mener du da at menn blir skremt av kvinner som går og flasher hva de har i IQ?

Anonymkode: d6056...477

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar!

Møter sjeldent intelligente menn, er ikke i sånne miljøer så aner ikke om det hadde funka..Møter stort sett usikre menn som du nevner som har behov for å "stå over"kvinnen på alle måter..

Mensa neste kanskje..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke i min verden. Ingen har blitt skremt av min IQ, men etter kort stund kjeder jeg meg da de ikke klarer å utfordre meg over tid. 

Men nå tiltrekkes ikke jeg av menn uten et snev av selvtillitt.

Anonymkode: baaed...e2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du da at menn blir skremt av kvinner som går og flasher hva de har i IQ?

Anonymkode: d6056...477

Nei, les innleggene overfor..

Intelligente mennesker går sjeldent rundt og "flasher" at de er intelligente, sjeldent de dumme gjør det heller..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer ikke i min verden. Ingen har blitt skremt av min IQ, men etter kort stund kjeder jeg meg da de ikke klarer å utfordre meg over tid. 

Men nå tiltrekkes ikke jeg av menn uten et snev av selvtillitt.

Anonymkode: baaed...e2d

Kjenner meg igjen i det med kjedsomhet!

Men kjedsomhet er greit for meg om jeg finner en snill og ålreit mann men noenlunde samme interesser..

Spenning og utfordring kan man finne på andre områder i livet! 😉

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig tror jeg både trygge menn og kvinner ikke har noen problem med å date noen som er smartere enn en selv. Jo større forskjellen er, jo mer slitsomt kan det nok være. Så tror jeg de fleste som faktisk er smarte vet det selv, og ikke har noe behov for å bevise for omverden hele tiden hvor smarte de er.

Hvis man er usikker på selv selv derimot, så kan jo det å late som man er veldig smart være en (av mange..) måter å kompensere på. Som selvfølgelig går på trynet hvis partneren faktisk er smartere, og i hvertfall smart nok til ikke å dytte det i trynet på den mindre smarte hele tiden.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ehm, skremt? Hva mener du?

Jeg blir så tent av intelligente jenter/damer, at jeg har lyst til å knulle dem sanseløse :alice:

(Takk, takk. Jeg vet dette er en sjarmerende kommentar, ingen grunn til å kommentere det). :blomst:

Endret av puppi
  • Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg kan bare prate for meg selv (jeg har ikke erfaring med menn :laugh:), men jeg elsker kvinner som er smartere enn meg. Sterke, smarte kvinner med en sjarmerende dose stahet er det beste jeg vet. Nest etter mørk sjokolade. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ikke at menn som er trygg på seg selv blir skremt jeg da, men nå går jeg jo heller ikke rundt med "140" i panna, og man kan jo være svært reflektert selv om man nødvendigvis ikke scorer høyt på en IQ-test. Jeg har ihvertfall ganske mye kunnskaper om forskjellig og han jeg dater nå som jeg oppfatter som en særdeles oppegående mann, har bemerket det flere ganger på en positiv måte. 

Anonymkode: 7449f...067

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer intelligent enn kjæresten min og han sier ikke noe i mot det.

Tenker det er barnslig av menn som tenker slik, som om menn er skapt for å dominere alt og alle.

Anonymkode: 7c9d0...da8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så løpet er kjørt mao?! 😖

Ser bra ut, er snill og ålreit, empatisk osv, men etter kort tid begynner en partner/date å føle seg underlegen(selv om jeg alltid prøver å være på samme nivå)og så blir det problemer og styr og jeg orker ikke mer..

Hjelper vel heller ikke da å være særdeles praktisk anlagt og like å ordne alle ting selv.. 😕

Blir fortvilt..

Høres ut som meg, dette. Såkalt "særs begavet" hva IQ angår, og meget praktisk og fingernem. Har jobbet med kunsthåndverk i mange år, og var rangert blant de dyktigste i landet. Det innebærer bruk av harde, tunge materialer og verktøy; noe jeg alltid klarte greit med en sterk kropp. Elsker å jobbe slik, men har måttet ta i bruk mer teoretiske evner og kunnskaper de senere årene.

I tillegg blir jeg ansett for å være pen å se på, og attpåtil morsom å være i selskap med. Jeg er huslig, dyktig på kjøkkenet, syr klær(ikke mitt yrke), pusler med planter, har dyretekke. Leser og skriver mye, holder hjernekapasiteten ved like. Og så videre, og så videre.

(Ser at dette framstår som en kontaktannonse, men det er virkelig ikke meningen.)

Jeg har vært singel det aller, aller meste av mitt liv. Mine forhold har ikke vart særlig lenge. Jeg har ofte møtt på de mennene som vil ha overtaket på kvinner; enten det er intellektuelt, økonomisk, eller praktiske ferdigheter. Det blir så dumt i lengden å bli fortalt ting som "du er jammen sterk/smart/flink, til kvinnfolk å være", eller at kvinner ikke kan ditt eller datt.

"Til kvinnfolk å være." Hvorfor skal det være så om å gjøre å degradere kvinner sånn? Er det kanskje slik at mens jenter ble lært opp til nye, moderne tider der de måtte ta utdanning, få seg jobb og forsørge seg selv; så var det heller få som tenkte på å lære opp guttene på tilsvarende vis? At mange gutter og menn rett og slett ble hengende etter i utviklingen?

Dette kan være noe av forklaringen til at mange smarte, flotte og fine damer er single. Selv regner jeg ikke med å "finne kjærligheten" som det kalles: Jeg anser det som noe som kanskje kan inntreffe, men mest sannsynlig ikke. Har det virkelig bedre alene enn å måtte forstille meg i et dårlig forhold.

Anonymkode: 9fc1d...5fa

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Overrasket said:

Jeg kan bare prate for meg selv (jeg har ikke erfaring med menn :laugh:), men jeg elsker kvinner som er smartere enn meg. Sterke, smarte kvinner med en sjarmerende dose stahet er det beste jeg vet. Nest etter mørk sjokolade. 

Ikke ofte man ser en slik kommentar.  To tomler gitt! :tommelopp:

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg tror både menn og kvinner kan irritere seg over de som har høy intelligens (logisk, og matematisk), men som også har noe lav sosial intelligens. Jeg har ikke problemer med å være med en dame som har høy intelligens, men hvis de sosiale antennene mangler så skygger jeg unna. Har vært med flere som har vært smartere enn meg.

Endret av Minesveiper
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Skal du være glad for egentlig....like barn leker best. Om man ikke ser og treffer hverandre på samme dybde i livet så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er naturlig å være sammen? 

Hvis du anser deg som ei intelligent dame så har du ganske mange single menn i Norge å velge iblant. 
Det er vel den gruppen som sliter mest med å få seg dame. Når damer på deres nivå mest lar seg sjarmere av menn med buksa langt nede og rørlegger sprekken i været så skjønner man jo hvorfor det blir slik. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...