Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tiårsfest fra 10. klasse, venninne holdt tale om alle i klassen. Jeg slet på skolen, men vi har vært venninner til i dag, trodde jeg i hvert fall. Jeg slet hjemme med en psykopatisk mor, og hadde så angst at jeg bare kunne finne på å spy i timen på skolen et av årene, så jeg hadde alltid en bøtte plassert ved siden av pulten. Var aldri noen som visste hvorfor og det har jeg ikke sagt. Ble psykisk og til dels fysisk mishandlet hjemme. Og dette med spyingen min «mimret» hun om, som om det var en morogreie. Samt noe annet om en episode om moren min da vi var på klassetur.

Skrev en lang melding om dette til henne, uten å få svar, og så en til, noen dager siden må men ikke noe svar. Er det bare å innse at vennskapet er over?

Anonymkode: c4eef...884

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en venninne, kutt ut tapet and move on!

• Liker 12
Skrevet

Men vet de at du slet med din mor siden de ikke vet hvorfor du hadde bøtten der?

Gjest boblebrist
Skrevet

Så utrolig ekkelt, spesielt når hun ignorerer deg i etterkant. Jeg håper hun sitter der med kullsvart samvittighet og føler seg som en drittkjerring. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke ventet mer på svar, bare ansett vennskapet som over. 

Jeg håper du har det bedre nå :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Kastet du aldri opp i den bøtta?

Anonymkode: 407b2...ad4

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet

Huff, sånt er jævlig men vær glad for at du er kvitt den falske merra. :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Her prøvde hun seg nok på en veldig dårlig spøk. Hvis ikke så er hun jo bare slem, og jeg tror ikke en venninne gjennom så mange år ville gjort dette hvis hun forsto hvordan du ville reagere.

Men hun forstår det nå, etter at du sendte henne meldingene. Og jeg antar hun ikke vet hva hun skal svare deg. Hun burde legge seg flat å be om unnskyldning.

Og til dere som nå måtte mene at hun burde visst bedre, ja det burde hun, men jeg tror faktisk ikke hun gjorde det, og det er min mening.

Anonymkode: b3883...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok hun forsøkte seg på en dårlig spøk, som bare ble veldig, veldig feil. episoden med moren din forstår jeg dersom du ikke ønsker å legge ut her, men jeg vil bare si at jeg vet selv hvordan det er å leve med psykisk syke foreldre. Folk som lever i trygge og gode familier forstår ikke hvor ødeleggende det er.

Anonymkode: d17b7...cb1

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

At barn og ungdom ikke forstår at det at noen spyr hver dag skyldes en utfordrende hjemme situasjon er forståelig. At de samme personene ikke forstår at dette ikke er "morro" materiale når man er voksen vitner om svært dårlig utviklede sosiale evner.

Jeg vet at flere i min klasse slet med flere ting - noen klarte ikke å henge med i fag, andre kom i skitne klær, enda andre igjen slet med lesing og noen av disse ble nok sett på som både litt dumme og rampete. Som voksen har jeg forstått at det både var dysleksi, alkoholiserte foreldre og andre meget utfordrende situasjoner hjemme som hele klassen ikke visste om. Eneste grunnen til at jeg vet det nå i voksen alder er at de har fortalt det selv, eller at de som kjente dem best har fortalt det. Men "stand up" materiale har jeg aldri ansett det som.

Jeg hadde ikke giddet en venninne som først ikke forstår grensen for hva som er morsomt å vitse med og deretter ikke klarer å innrømme feil og be om unnskyldning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...