Gå til innhold

Hvem katt skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem katt kunne su tengr deg av disse to, har et valg on en av dem: Mann Coin eller Hellig Brima?

Anonymkode: 625de...cdd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken katt, ikke hvem.

Jeg ville hatt Main Coon. De er store og veldig fine.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken!! 

Main coon er flotte! Men vær obs på oppdretter da noen kan bære hjertesykdom i slekta. 

Anonymkode: 2ae39...a32

• Liker 4
Skrevet

Hvis du bryr deg såpass lite at du skriver begge rasene feil, synes jeg ikke du skal ha katt i det hele tatt.

• Liker 23
Gjest Stella Rose
Skrevet

Hvem? Pusur kanskje eller Tom?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Guppy88 skrev:

Hvis du bryr deg såpass lite at du skriver begge rasene feil, synes jeg ikke du skal ha katt i det hele tatt.

Keg må få ha katt selv om jeg har dyseleksi.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller adoptere fra for eksempel Foreningen for Omplassering av dyr (fod) eller Dyrebeskyttelsen ? 

Anonymkode: e591e...98e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke adopter villkatt, og ikke kjøp rasekatt om den ikke er skikkelig sosialisert. Få tak i en vanlig huskatt som er kosete 😻

Anonymkode: c89f6...490

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke adopter villkatt, og ikke kjøp rasekatt om den ikke er skikkelig sosialisert. Få tak i en vanlig huskatt som er kosete 😻

Det bestemmer da ikke du 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det bestemmer da ikke du 

Joda, like mye som hvilken rase h*n skal velge 😆

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasekatter er sosialiserte hvis en kjøper av seriøs oppdretter. Og det heter Maine Coon og Hellig Birma. Smak og behag, begge er fine

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke skaffe seg en katt som trenger et kjærlig hjem! Det florerer av katter som har blitt dumpet nå, og kattehusene er fulle! De gir like mye glede som en hvilken som heldt rasekatt!

gi katten lik status som hunder. De er nederst på rangstigen, men trenger vår stemme! Selv har jeg to som sårt trengte et hjem. 

De har lært både «sitt» «gi labb» og jobber nå med å rulle! Herremin å gøy vi har det. Og herremin så glad jeg blir hver gang jeg kommer inn døra og de løper mot meg med rungende mjauing!

Anonymkode: 133bb...e58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke skaffe seg en katt som trenger et kjærlig hjem! Det florerer av katter som har blitt dumpet nå, og kattehusene er fulle! De gir like mye glede som en hvilken som heldt rasekatt!

gi katten lik status som hunder. De er nederst på rangstigen, men trenger vår stemme! Selv har jeg to som sårt trengte et hjem. 

De har lært både «sitt» «gi labb» og jobber nå med å rulle! Herremin å gøy vi har det. Og herremin så glad jeg blir hver gang jeg kommer inn døra og de løper mot meg med rungende mjauing!

Anonymkode: 133bb...e58

Fordi folk er forskjellig. Noen vil adoptere, andre ønsker rase gran oppdretter hvor man får all info om katten, potensielle arvelige sykdommer etc. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ADOPTER!!!!!

Anonymkode: 3188b...ec8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ADOPTER!!!!!

Anonymkode: 3188b...ec8

DET BESTEMMER IKKE DU!!!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan adoptere rasekatter også.

Jeg kjøpte en korthåret perser for flere år siden, ville vite hva jeg gikk til og så ville jeg at katten skulle ha et godt liv fra starten av. Min første egne katt. Han er verdens beste kosepus, og kom fra trygge og gode oppdrettere. Sliter bare litt med tennene. Kjøpte senere en gårdskatt som ingen ville ha. Hun er også hærlig, men du verden så vill (ikke noe galt i det, det passer boforholdene og livsstilen jeg har nå, men ikke de jeg hadde før). Neste gang skal jeg adoptere :).

Av de to rasene ville jeg valgt Maine Coon. De blir digre, og det gjør meg ingenting, og jeg elsker å børste og dulle med dyrene. Jeg hadde valgt en gutt, og han skulle hett Gulliver :).

Anonymkode: 0fcf6...18e

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem katt kunne su tengr deg av disse to, har et valg on en av dem: Mann Coin eller Hellig Brima?

Demses katt.

Skrevet

Hvilken katt? Det avhenger av hvorfor du liker akkurat den rasen og hvordan din livssituasjon er og hvor katten skal bo, om den skal være innekatt osv. Feks. en stor katt som innekatt krever at du har stor plass, gjerne høyt under taket osv..

Du kan kanskje skrive hvorfor du endte opp med akkurat disse to rasene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig huskatt er best. De er passelig store og har best helse.

Anonymkode: b3907...ad6

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs litt hvordan du bor. Maine Coon er kjempeflotte. Men bør ha gode utemuligheter. Blir pus innekatt bør du heller velge Hellig Birma. Som også er fantastiske katter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...