AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Jeg er introvert og av typen som trives med få men nære venner, og som ikke har et spesielt stort nettverk eller er noe særlig sosial (det holder liksom med 2-3 ganger i uka). Likevel merker jeg at jeg ofte tiltrekkes ekstroverte personer, både som vennemateriale og på datingfronten. Siden jeg føler at det å være glad i og flink med folk er idealet i dagens samfunn blir jeg imidlertid ofte litt "skremt" og kan føle meg litt underlegen disse folkene. Hvis jeg ser at en fyr jeg er interessert i har 1000+ venner på facebook tenker jeg f.eks. automatisk at han sikkert ikke har hverken tid eller interesse av å bli kjent med meg, når han har så mange andre å velge mellom. Innser at det kan virke som jeg har store problemer med selvtilliten, men jeg er egentlig en person som er ganske trygg på meg selv til vanlig. Når det kommer til det sosiale kan jeg imidlertid kjenne litt på følelsen av å ikke være "bra nok" for de jeg tiltrekkes av og ønsker å bli kjent med. Er det slik at vi introverte som hverken har behov for eller er dyktige på å være sosiale blir sett litt ned på av dere ekstroverte? Eller er det slik at motsetninger tiltrekker hverandre? Alle svar og erfaringer mottas med takk Anonymkode: dae1e...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Jeg tenker at hvis man er voksen og moden har det ingenting å si om du har 2 eller 20 venner, så lenge folk liker DEG. Men jeg er selv introvert (dog med en del venner, men jeg er sosial mellom 1-3 ganger i uka), og for meg har det vært utfordrende å date en veldig ekstrovert person. Typisk sett har han vært opptatt 6 av 7 dager, og vil helst være utenfor huset hele tiden. Jeg kan fint være hjemme en hel helg hvis uka har vært litt hektisk. Så det er lurt å tenke litt over hva du ønsker deg av en kjæreste. Ellers ville jeg ikke tenkt så mye på at du er introvert! Bare vær deg selv og vær fornøyd med det, da vil du automatisk tlltrekke deg mennesker. Anonymkode: 32c6e...962
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Jeg er inrovert. Jeg liker å se livet men mere se på ikke delta. Jeg trenger min egen tid. Jeg er hu som tar med bok å lese i lunsj på jobb. Eller sitter med hue i mobil. Jeg merker at norske på jobben synes jeg er rar spesielt de over 40. De var faktisk klaget at jeg ikke deltar. Men jeg har faktisk noen som sitter med meg . De utenlandske som faktisk ikke bryr seg. De vet jeg er der og de bryr seg ikke om jeg leser . Viss vi er i en intresant diskusjon legger jeg fra meg bok å blir med. ( jeg får med meg hva som skjer når jeg leser) Har kjæreste som å er inrovert . Der er et lite problem. Vi må av å til ta oss i nakken å gjøre noe sammen . Og komme oss ut. Sånn mål 1. Spise middag ute minst 1 gang i kvartalet. 2 Pc bok og mobil er herlig men husk å prat til hverandre å. 3. Vi trenger muligvis å sosialisere med andre iblant.. Anonymkode: 32061...b52
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Tydeligvis få ekstroverte som henger på dette forumet Anonymkode: dae1e...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis få ekstroverte som henger på dette forumet Anonymkode: dae1e...ca9 De er for opptatte med å være sosiale he he. Anonymkode: 32061...b52
Ymra Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Jeg er litt usikker på hva jeg er, men er i alle fall en person med stort nettverk og som får energi av å være sosial. Likevel synes jeg det er passe å være sosial 2-3 ganger i uken(litt mer på sommeren) utenom jobb. Når det gjelder det med nye bekjentskaper tenker i alle fall jeg i veldig liten grad på hvor mange andre personer folk har i livet sitt. Antall venner på facebook har i alle fall veldig liten betydning, og for de fleste av oss er det ikke en liste over folk å finne på ting med. Har man over 1000 venner kan det handle like mye om at man har bodd, jobbet og studert flere steder, har veldig lav terskel for å legge til folk, har folk der man aldri har møtt osv. Man kan ha folk som var naboer til foreldrene sine for lenge siden som venner - uten at dette er noen man vil finne på ting med. Min erfaring er også at introverte og ekstroverte kan være gode venner - bestevenninna mi har for eksempel langt mindre nettverk enn meg, og har fokusert på få og gode venner slik som deg. På samme måte er det mange andre faktorer enn introvert vs. ekstrovert som bestemmer om man blir venner - felles humor og interesser for eksempel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå