AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Hei. Bedriften min har innkalt meg inn til et jobb intervju internt, den stillingen jeg skal ha intervju om er tiltenkt å fordeles med den stillingen jeg allerede har nå. Dvs nå min stilling er 60 % med avtale om å evt gå ned stillingen med tanke på utdanning, men jobber egentlig 80 %. Fra annonsen = Stillingsprosent: 100 %. Stillingen er tiltenkt å fordeles: 80% Operatør og 20% XX. Men økt timelønn på alle dagene. Jeg kan ikke jobbe 100 % med tanke på utdanningen og dette vet de, den nye stillingen 20 % er ikke noe problem for meg å jobbe i tillegg til 60 % i kontrakten min. Så hvordan løser jeg dette på intervju? Anonymkode: 95d9b...241
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Vennligst har du noe forslag så er du velkomn, har du ikke la være å kommentere. Anonymkode: 95d9b...241
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Du søker og deltar på intervju, hvis du får stillingen søker du permisjon 20% pga utdanning. Anonymkode: 45df8...900 2
altflyter Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 Jeg tenker at det eneste du kan gjøre er å ta opp dette på intervjuet og spørre dem om hva det tenker. verre er det ikke 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du søker og deltar på intervju, hvis du får stillingen søker du permisjon 20% pga utdanning. Anonymkode: 45df8...900 Mhm. Kan du si litt mer sånn at jeg forstår bedre? Anonymkode: 95d9b...241
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, altflyter skrev: Jeg tenker at det eneste du kan gjøre er å ta opp dette på intervjuet og spørre dem om hva det tenker. verre er det ikke Jeg skal det, men tenker at de kanskje ser det som et dårlig tegn, selv om jeg er en god kandidat. Anonymkode: 95d9b...241
altflyter Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal det, men tenker at de kanskje ser det som et dårlig tegn, selv om jeg er en god kandidat. Anonymkode: 95d9b...241 Er ikke et dårlig tegn det. Du sier jo at de allerede vet du skal ta utdannelse Det vil skape mye mer irritasjon om du får jobben og så kommer slengende med at du trenger 20% permisjon. Det er både dårlig gjort og kan skape mye misnøye i bedriften og dårlig stemning rundt deg...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 Ts. Intervjuet er ferdig. Hadde med 2 stykker. De så ut til å være mer enn fornøyd, men man vet aldri da. Et spørsmål jeg svarte nei på bare og det med skole greiene, men drm sa at de kan ta hensyn til det med tanke på skolen. Er det et godt tegn at hun ene noterte ned alt jeg sa? Fikk dem til å le også 😂😂 Anonymkode: 95d9b...241
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Spørs hva de mener med å "fordele" det på stillingen du allerede har. Pass bare på at du ikke får dobbelt opp, der du i praksis jobber med alt du gjør nå, pluss ennå flere oppgaver i en ny stilling. Når bedrifter "slår sammen" stillinger, så sier de gjerne at de da skal redusere gammel stilling slik at man får tid til ny, men ofte skjer ikke det. Plutselig har man alt man driver med i gammel stilling, pluss alt man driver i ny, og jobber døgnet rundt året rundt. Tro meg, du vil ikke havne der. Anonymkode: 072b5...bca 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva de mener med å "fordele" det på stillingen du allerede har. Pass bare på at du ikke får dobbelt opp, der du i praksis jobber med alt du gjør nå, pluss ennå flere oppgaver i en ny stilling. Når bedrifter "slår sammen" stillinger, så sier de gjerne at de da skal redusere gammel stilling slik at man får tid til ny, men ofte skjer ikke det. Plutselig har man alt man driver med i gammel stilling, pluss alt man driver i ny, og jobber døgnet rundt året rundt. Tro meg, du vil ikke havne der. Anonymkode: 072b5...bca Det skal jeg passe på. Men som jeg forstå det, så skal det opprettes et nytt team på en bestemt avdeling, det teamt skal velges kun folk med lignende backgrunn, stilling starter med 20 % mye flex arbeid. Men går over til kanskje 80 % etter på, spør på behovet. Så når jeg jobber med oppgaver i den nye stillingen, så kommer ikke jeg til å jobbe med oppgaver fra den gamle stillingen, det samme på den andre veien. Anonymkode: 95d9b...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå