Gjest lilletroll Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 Har noen en enkel oppskrift på en god kake med banan i?? Har flere bananer jeg gjerne skulle ha brukt opp...
Veronal Skrevet 5. mars 2005 #2 Skrevet 5. mars 2005 Jeg var forleden på jakt etter oppskriften på banankake m/sjokolade, og da fikk jeg følgende oppskrifter (jeg har ikke forsøkt dem selv ennå): Banankake 2 egg 2 kopper sukker 2 bananer 150 g smeltet margarin 1 1/4 dl melk 3 kopper hvetemel 2 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 1 ts natron Pisk eggedosis. Ha i resten unntatt bananene. Disse moses med gaffel og has i til slutt. Stekes ved 175 grader i ca 45 min på nederste rille. Fyll: 3 dl fløte piskes til krem 2 bananer skjæres i biter Glasur: 1 plate kokesjokolade 3-4 ss kaffe 1/2 ss margarin 3-4 ss melis Banankake med sjokolade 4 egg 3 dl sukker 200 gr smeltet smør (blandes i melken) 1 dl melk 3 moste bananer 4 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 plate hakket kokesjokolade Topping: 1 plate lys sjokolade 2 ss smeltet smør 0,5 dl fløte 1 ts vaniljesukker Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland det tørre og ha i vekselvis med melk. Ha i sjokoladen og bananene til slutt. Stekes på 180 grader på nederste rille. Dette er nok til en liten langpanne. Toppingen: Smelt sjokolade og smør sammen. Ha i fløten og varm det til kokepunktet. La det avkjøle før du har det på kald kake. PS: du kan også bare smelte sjokolade og bre den over kaken.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Har noen en enkel oppskrift på en god kake med banan i?? Har flere bananer jeg gjerne skulle ha brukt opp... Oppskrift> Bruk denne: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=120252 kaken, og så er det bare å pøse på med bananer :-) Kaken er kjempegod, og bananer har du jo i flust selv som du sier (tuller og tøyser selvsagt - men jeg ser ikke bort ifra at resultatet faktisk kunne være smaskens!)
Gjest lilletroll Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Takk takk Veronal!! Nå blir det hjem og prøve seg på kakebaking etterpå!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå