Gå til innhold

Full av edderkoppbitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2018 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Er full av edderkoppbitt, sikker på at det ikke er mygg. Har 10 store oppover armer som er kommet iløpet av de 2 siste dagene. Jeg reagerer kraftig på innsektbitt, men dette vil ikke slutte å klø!! Har prøvd alt fra kjerringråd til aurax og ingenting lindrer! Bør jeg kontakte lege dersom det ikke gir seg?

Anonymkode: 358a7...b82

Edderkopper biter da ikke. Har du røyka?

Anonymkode: 22778...1fb

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, dét gjør de. Selv de norske, men det er sjeldent:)

Anonymkode: 413ce...e10

Skrevet
På 5.7.2018 den 16.32, AnonymBruker skrev:

Er vel ingen edderkopper i Norge som kan bite gjennom huden til mennesker? 🤔

Anonymkode: a6c35...1e2

De klarer ikke å bite gjennom huden, men kan likevel ha smertefulle bitt. Men edderkopper biter sjelden. At ts skal være full av edderkoppbitt er veldig usannsynlig.

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd, men måtte undersøke edderkoppbitt når mine katter ble bitt av en.

Jeg frika totalt ut! Var slik «stor husedderkopp». Fant frem til at de faktisk kan bite mennesker og klarer å bryte huden. Det sto at det kan svi og området bli numment i opptil 2 timer. 

Vetrinæren hadde aldri hørt noe lignende før. 

Men de kan bite! 

Anonymkode: 6a813...0fc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Norske edderkopper biter, men de er ikke giftige og de biter kun som selvforsvar. Har hatt flere edderkopper på meg uten å ha blitt bitt.

Anonymkode: 11f0d...2cf

Alle edderkopper er fantisk giftige, spm. er bare hvor giftige og hvor faelig det vil være for oss. De har gift i seg for å kunne drepe og spise mat.

https://www.nhm.uio.no/fakta/zoologi/andre-dyr/edderkopp/om-edderkopper.html

Anonymkode: 6a813...0fc

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Folk må kjenne litt mer fakta før uttalelser.  Jo edderkopper i Norge er giftige, men ikke farlige..Og jo de biter .. til og med de stygge vandrende honeycorna med lange bein..

Anonymkode: 75de4...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2018 den 17.29):

Edderkopper biter, store husedderkopper biter i tillegg gjennom huden og er giftige - men ikke så giftige at det er farlig.

Har blitt bitt 3 ganger i mitt liv. To av gangene i søvne og en gang fordi jeg satt meg på en. 

Bittene er lette å kjenne igjen fordi du får to små inngangshull eller «stikk» i huden ved siden av hverandre. Det blir veldig rødt, hovent og hissig. Går over på et par dager.

Nekter derimot å tro at ts har klart å provosere 10-12 store husedderkopper samtidig med armen sin 😂

AnonymBruker
Skrevet

Er en allergisk kan en få reaksjon av edderkopp i Norge. Både jeg og ene ungdommen reagerer på bitt av edderkopp. Ser ut som mygg men en ser et omeråde som er bitt på, nesten som ved klegg. Hos meg når jeg blir bitt hovner det opp, gjør vondt, blir varmt. Må da ta 2 zyrtec med en gang jeg oppdager og må da ta 2 zyrtec morgen og 2 kveld i 3 dager. Smører og godt på hydrokortison krem som er avtalt med lege. Har det ikke roet seg etter det ska jeg ringe legevakt eller fastlege.

Som oftest natt jeg opplever å bli bitt.  Så når det skjer skifter jeg sengetøy og støvsuger godt rundt senga og madrass

Anonymkode: 255f4...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...