Gå til innhold

Full av edderkoppbitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er full av edderkoppbitt, sikker på at det ikke er mygg. Har 10 store oppover armer som er kommet iløpet av de 2 siste dagene. Jeg reagerer kraftig på innsektbitt, men dette vil ikke slutte å klø!! Har prøvd alt fra kjerringråd til aurax og ingenting lindrer! Bør jeg kontakte lege dersom det ikke gir seg?

Anonymkode: 358a7...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan vet du at det er edderkoppbitt? Det er da langt mer sannsynlig at det er mygg, knott, maur eller diverse andre småkryp.

Uansett er vel tid det som hjelper aller best. Lege trenger du vel kun om du får veldig høy feber eller hovner betydelig opp.

Anonymkode: f4ed2...08f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det er edderkoppbitt? Det er da langt mer sannsynlig at det er mygg, knott, maur eller diverse andre småkryp.

Uansett er vel tid det som hjelper aller best. Lege trenger du vel kun om du får veldig høy feber eller hovner betydelig opp.

Er desverre edderkopp... reagerer helt annerledes på overnevnte kryp, og har blitt bitt av edderkopp mange ganger

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke fuglelopper da? Kan fort komme seg inn i hus og senger via åpne vinduer, hvis det f.eks. er et fuglereir oppunder taket og man sover med åpent vindu nedenfor. Katter kan også bringe dem inn i hus.

Anonymkode: 787dd...58e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Har du prøvd å ta en zyrtec? 

Reseptfri allergitabelett som hjelper på mange allergier og ikke bare pollen. Jeg tar de selv for myggstikk. 

Endret av Reputation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er desverre edderkopp... reagerer helt annerledes på overnevnte kryp, og har blitt bitt av edderkopp mange ganger

ts

Sikker på at du ikke mener flåttbitt?

Edderkopper biter normalt ikke og de har aldri "fellesfest" ved at de suger blod på folk.

De fleste edderkopper, dersom de ikke begynner å ha en anseelig størrelse, kan ikke bite gjennom huden på mennesker og da må de i tillegg provoseres kraftig før de gjør det.

- Hvordan fikk du bittene?

- Dersom det er snakk om flått, bør du være vàr på reaksjoner, fordi du kan få borrelia

- flått ser ut som eddekopp (er beslektet)

375px-Tick_male_(aka).jpg

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Jeg har aldri i mitt liv blitt bitt av en edderkopp. Bor du i jungelen eller?

Anonymkode: 24f4d...9c0

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er veggdyr som har bitt deg? Høres rart ut om det er edderkopper...

Anonymkode: bd2c6...c9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veggedyr er på fremmarsj igjen i Norge, har selv hatt det i hus. Disse bittene blir veldig røde og klør som bare pokker. Er ofte flere bitt ved siden av hverandre

Anonymkode: 9276f...194

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ingen edderkopper i Norge som kan bite gjennom huden til mennesker? 🤔

Anonymkode: a6c35...1e2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i alle dager klarer du å bli biti så voldsomt av edderkopp, og flere ganger?

Anonymkode: d396c...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Setter en 10'er på bed bugs.

Anonymkode: 3d75d...baf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevde det samme, trodde det var edderkopp, men det viste seg å være fuglelopper. Bittene klør noe forferdelig! Katten vår drar dem med seg inn, de kan også komme inn via vindu osv. De er veldig små, men lett synlige på lyse laken. De ser svarte ut, er ganske flate og har alle bein på en side av kroppen. Kast dyna på gulvet før du legger deg og granske madrassen. Dette gjør jeg før jeg legger meg og da har jeg funnet lopper.

Anonymkode: ff365...dcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Edderkopper biter ikke hvis de ikke blir provosert

Anonymkode: 11f0d...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel ingen edderkopper i Norge som kan bite gjennom huden til mennesker? 🤔

Anonymkode: a6c35...1e2

Stor myredderkopp og husedderkoppen kan gjøre det, men det er så store at man hadde skvettet til om man så en på armen. De angriper heller ikke i flokk og hvertfall ikke mennesker.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mine tvil om at det er edderkopp. 

Holder en knapp på fuglelopper eller veggedyr jeg altså. Edderkopper angriper ikke på den måten. Jeg har bodd i kjeller med myyyye edderkopp og har aldri blitt bitt, det skal så mye til. 

Kjøp hydrokortison krem. 

Anonymkode: 917bf...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er full av edderkoppbitt, sikker på at det ikke er mygg. Har 10 store oppover armer som er kommet iløpet av de 2 siste dagene. Jeg reagerer kraftig på innsektbitt, men dette vil ikke slutte å klø!! Har prøvd alt fra kjerringråd til aurax og ingenting lindrer! Bør jeg kontakte lege dersom det ikke gir seg?

Hvor i verden befinner du deg? Har du nå kommet deg til lege? Edderkoppbitt er giftige. Men de edderkoppene vi har i Norge er ikke giftige og heller ikke biter de. 

Anonymkode: 2d8ad...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.7.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Update. Må forklare meg liiitt bedre😂 der jeg kommer fra kaller vi alt av innsekt som ser ut som en edderkopp for edderkopp eller kongero😂 det er definitivt ikke flott eller lopper. Vet ikke hva det var men har ikke blitt bitt etter dette. Måtte til legevakt å få sprøyte. 

Er hyperallegisk på alt for tiden pga høysesong for allergikere! 

Takk for alle svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.7.2018 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Hvor i verden befinner du deg? Har du nå kommet deg til lege? Edderkoppbitt er giftige. Men de edderkoppene vi har i Norge er ikke giftige og heller ikke biter de. 

Anonymkode: 2d8ad...c58

Norske edderkopper biter, men de er ikke giftige og de biter kun som selvforsvar. Har hatt flere edderkopper på meg uten å ha blitt bitt.

Anonymkode: 11f0d...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hund og han drar med seg fuglelopper inn hele tiden. Jeg ser ut som om jeg har byllepest enkelte perioder på våren og sommeren. 

Anonymkode: e3705...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...