AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Jeg er 38 og har vært singel i mange år. Leter overhode ikke aktivt etter kjæreste, men kunne egentlig tenke meg å date litt med baktanke om å finne en med samme interesse som meg selv; en helge- og feriekjæreste som enten har litt store barn eller er barnløs, og som liker å ta en tur på kino og andre småting. Ønsker ikke å bli samboer, ihvertfall ikke før ungene flytter ut, og skal ikke ha flere barn. Er det ok å være tydelig på dette med en gang? Lurer også på hvilken app dere anbefaler. Er egentlig veldig skeptisk, både fordi jeg ikke har lyst til å fremstå som desperat, og fordi jeg har hørt at mange kun bruker f eks Tinder kun for å få sex. Hvordan foregår det egentlig? Får man kun opp de man har gjensidig match med eller alle som viser interesse for deg? Synes det virker litt kleint å evt få opp kjentfolk som er interessert som jeg ikke er interessert i tilbake. Så skeptisk jeg er, burde jeg antagelig holde meg unna. 😂 Anonymkode: c815c...1f7
Kreator Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Det er helt ok å være tydelig på hva du vil, men det er ikke nødvendigvis lurt å komme med hele lista med krav uoppfordret. Det henger antageligvis også litt sammen med om hvorvidt du er mann eller kvinne. Fra det du skriver antar jeg du er kvinne. Hvis du er en kvinne så har du gode muligheter for å få mye oppmerksomhet online, men som alltid henger det sammen med hvordan du framstår, både bildemessig og hvordan du formulerer deg. En del kvinner lister opp hele lista med krav med en gang, og det framstår en gang i blant som rimelig sært. Som mann er det tøffere å få oppmerksomhet blant kvinnene. Da bør presentasjonen din handle mer om hvordan du kan vekke interesse hos kvinnene, også finner du ut etterhvert om de kvinnene du får kontakt med er interessert i det samme som deg. De som hevder at Tinder bare brukes til sex er helt på jordet, eller i en veldig ung aldersgruppe hvor ingen egentlig er interessert i så mye mer. Min erfaring som mann i slutten av førtiårene er at veldig få bruker Tinder for sex; de fleste er normale mennesker som søker potensielle partnere. Alternativene til Tinder er ofte dyre og som regel mye dårligere i min erfaring (.. har kun testet Sukker da, men det er vel den nest største i Norge etter Tinder så antar det er en relevant generalisering uansett). De fleste alternativene til Tinder er "gamle plattformer" som egentlig fungerer ganske likt; mye å kikke på, men for å få kontakt må man ta fram lommeboka. Det gjør at det veldig ofte er mye "lurekontakter" som enten ikke er reelle (rent lureri), eller aktive (eldgamle kataloger) eller lignende. "Alle" vil skryte av hvor mange de har, men det viktige er jo hvor mange potensielle man faktisk kan møte. Der er Tinder en vinner i min bok i hvertfall. På Tinder så kan man betale for tilleggstjenester slik at man kun blir synlige for de man liker o.l. Det er en funksjon populære damer elsker selvfølgelig. Men for menn tror jeg problematikken er litt motsatt; det gjelder å få vist seg fram til flest mulig. Noen drar jo den litt langt og "matcher alt" og gjør silingen etterpå, men det hadde ikke jeg giddet i hvertfall (får nok oppmerksomhet på de jeg matcher med). Personlig synes jeg det er helt greit at hele verden vet at jeg er singel i de periodene jeg er det, vil tro det øker mine muligheter (vel, kommer kanskje an på hvor ofte man bytter status, hvem vet..). Men uansett, hvis du faktisk ønsker å møte noen så er online det beste stedet å forsøke. Men du treffer ingen hvis du ikke viser at du er tilgjengelig, så hvis du sliter her allerede har du kanskje noen runder å ta med deg selv først? Uansett, lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, Kreator skrev: Det er helt ok å være tydelig på hva du vil, men det er ikke nødvendigvis lurt å komme med hele lista med krav uoppfordret. Det henger antageligvis også litt sammen med om hvorvidt du er mann eller kvinne. Fra det du skriver antar jeg du er kvinne. Hvis du er en kvinne så har du gode muligheter for å få mye oppmerksomhet online, men som alltid henger det sammen med hvordan du framstår, både bildemessig og hvordan du formulerer deg. En del kvinner lister opp hele lista med krav med en gang, og det framstår en gang i blant som rimelig sært. Som mann er det tøffere å få oppmerksomhet blant kvinnene. Da bør presentasjonen din handle mer om hvordan du kan vekke interesse hos kvinnene, også finner du ut etterhvert om de kvinnene du får kontakt med er interessert i det samme som deg. De som hevder at Tinder bare brukes til sex er helt på jordet, eller i en veldig ung aldersgruppe hvor ingen egentlig er interessert i så mye mer. Min erfaring som mann i slutten av førtiårene er at veldig få bruker Tinder for sex; de fleste er normale mennesker som søker potensielle partnere. Alternativene til Tinder er ofte dyre og som regel mye dårligere i min erfaring (.. har kun testet Sukker da, men det er vel den nest største i Norge etter Tinder så antar det er en relevant generalisering uansett). De fleste alternativene til Tinder er "gamle plattformer" som egentlig fungerer ganske likt; mye å kikke på, men for å få kontakt må man ta fram lommeboka. Det gjør at det veldig ofte er mye "lurekontakter" som enten ikke er reelle (rent lureri), eller aktive (eldgamle kataloger) eller lignende. "Alle" vil skryte av hvor mange de har, men det viktige er jo hvor mange potensielle man faktisk kan møte. Der er Tinder en vinner i min bok i hvertfall. På Tinder så kan man betale for tilleggstjenester slik at man kun blir synlige for de man liker o.l. Det er en funksjon populære damer elsker selvfølgelig. Men for menn tror jeg problematikken er litt motsatt; det gjelder å få vist seg fram til flest mulig. Noen drar jo den litt langt og "matcher alt" og gjør silingen etterpå, men det hadde ikke jeg giddet i hvertfall (får nok oppmerksomhet på de jeg matcher med). Personlig synes jeg det er helt greit at hele verden vet at jeg er singel i de periodene jeg er det, vil tro det øker mine muligheter (vel, kommer kanskje an på hvor ofte man bytter status, hvem vet..). Men uansett, hvis du faktisk ønsker å møte noen så er online det beste stedet å forsøke. Men du treffer ingen hvis du ikke viser at du er tilgjengelig, så hvis du sliter her allerede har du kanskje noen runder å ta med deg selv først? Uansett, lykke til! Tusen takk for at du tok deg tid til et utfyllende svar, det setter jeg stor pris på! Jeg er kvinne. Jeg får en del (uønsket) oppmerksomhet til vanlig, så tanken min er egentlig å være litt tydelig på hva JEG ønsker. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tenker i det ene øyeblikket at dette ikke er noe for meg, og så at det det bare er å hoppe i det og ikke ta det hele altfor seriøst. Blæh! 🤣 Anonymkode: c815c...1f7
Kreator Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for at du tok deg tid til et utfyllende svar, det setter jeg stor pris på! Jeg er kvinne. Jeg får en del (uønsket) oppmerksomhet til vanlig, så tanken min er egentlig å være litt tydelig på hva JEG ønsker. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tenker i det ene øyeblikket at dette ikke er noe for meg, og så at det det bare er å hoppe i det og ikke ta det hele altfor seriøst. Blæh! 🤣 Anonymkode: c815c...1f7 Start enkelt. Lag deg en profil, minst ett bilde, gjerne fler, som viser hvem du er. Du trenger neppe skrive stort, men skriv i hvertfall at du er ute etter noe seriøst. Hvis du får alt for mye oppmerksomhet, så legg på ting om hva du ser etter gradvis da (friluftsmann, med skjegg, minst to meter høy og minst 10 år yngre enn deg selv osv ha ha) inntil trafikken blir håndterbar og treffprosenten bedre (at de som matcher med deg passer sånn noenlunde kravlista di). Men selv om online hjelper oss alle å treffe noen, så er det fortsatt en jobb å finne diamantene i gjørma, så ikke løp inn i det og tro at drømmemannen ramler ut av det med en gang. Først må du finne ut hvem som er aktuelle å møte, så må du møte de, og så må du bruke nok tid med de til at du er sikker på at de er den de hevder å være, og at du matcher. Slitsomt som alltid, men verdt det når man blir kjent med nye flotte mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, Kreator skrev: Start enkelt. Lag deg en profil, minst ett bilde, gjerne fler, som viser hvem du er. Du trenger neppe skrive stort, men skriv i hvertfall at du er ute etter noe seriøst. Hvis du får alt for mye oppmerksomhet, så legg på ting om hva du ser etter gradvis da (friluftsmann, med skjegg, minst to meter høy og minst 10 år yngre enn deg selv osv ha ha) inntil trafikken blir håndterbar og treffprosenten bedre (at de som matcher med deg passer sånn noenlunde kravlista di). Men selv om online hjelper oss alle å treffe noen, så er det fortsatt en jobb å finne diamantene i gjørma, så ikke løp inn i det og tro at drømmemannen ramler ut av det med en gang. Først må du finne ut hvem som er aktuelle å møte, så må du møte de, og så må du bruke nok tid med de til at du er sikker på at de er den de hevder å være, og at du matcher. Slitsomt som alltid, men verdt det når man blir kjent med nye flotte mennesker. Anonymkode: c815c...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå