Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som kjenner meg ville sagt jeg er åpen og følsom. Jeg forteller mine nærmeste alt - anses som sosial, har lett for å snakke og viser interesse for andre mennesker. 

Men når det kommer til dating er jeg verdens største taper. Jeg er evig singel. Har blitt brent gang på gang, og klarer ikke å åpne meg og gjøre meg sårbar for noen. Jeg vet bare ikke hvordan! Jeg har en fin flyt med datene mine, vi snakker godt sammen - unntatt om følelser, om framtidsplaner, om «oss». Jeg takler det bare ikke. Jeg er livredd for å bli såret og å bli brent. Jeg blir stum, og sitter bare der. Som en idiot. Klarer ikke snakke, klarer ikke fortelle ham at jeg liker ham eller at jeg vil noe mer. Så går han lei da.. og dumper meg.. så blir jeg allikevel såret, men mest sannsynlig mindre enn om jeg hadde åpnet meg for ham..

Så hvordan gjør man det? Hvordan gjør man seg sårbar? Hva sier man? Hva gjør man? Jeg trenger desperat råd. :( 

Anonymkode: 6d7ce...3aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig ja. Det vil desverre også følge deg inn i et forhold. Et tips kan være å begynne å snakke mer om egne følelser til vanlig, uten at de er av den skumle typen. Og snakk om ting med det samme du aner at det er noe, slik at det ikke plutselig blir uoverkommelig. Diskuter med daten, om hvordan dere håndterer å snakke om følelser.  

Anonymkode: 4dd79...518

AnonymBruker
Skrevet

Lover deg: de hadde bare stukket enda raskere om du sa at du var glad i vedkommende og så for deg en fremtid. Skjønner ikke helt hvordan du har kommet til konklusjonen om at følelser og prat om følelser faller i god jord hos menn: det gjør det absolutt ikke. 

Anonymkode: dcbcb...2c3

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lover deg: de hadde bare stukket enda raskere om du sa at du var glad i vedkommende og så for deg en fremtid. Skjønner ikke helt hvordan du har kommet til konklusjonen om at følelser og prat om følelser faller i god jord hos menn: det gjør det absolutt ikke. 

Anonymkode: dcbcb...2c3

Toskete svar. Vi er mange som ønsker å se den siden av partner, og som også gjerne vil slippe folk helt innpå oss.  Om ting faller i god jord, handler om timing, og hvor en selv er i prosessen. M50

Anonymkode: 4dd79...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruke "jeg vil/jeg ønsker" både i tanker og ord. Let etter noen å elske, og ikke en som skal elske deg (han skal selvfølgelig elske deg etterhvert, men hvis du leter etter en å elske, så bruker du en metode som er mer avslappet og positiv). Vurder om mennesker og relasjoner er kapital for deg, og om hvorvidt du har noen eller blir avvist går hardt utover din selvfølelse og verdi. Det burde nemlig ikke være sånn. Gå inn i nye relasjoner uten forhåpninger, men med mål; du skal ha det hyggelig så lenge du blir behandlet godt, fordi du vil behandle den andre godt fra begynnelsen av. Reflekter over din holdning og reaksjon til brudd eller å miste kontakten, se om du klarer å ha forståelse for at mennesker er i konstant bevegelse, og noen ganger beveger relasjoner fra hverandre - det er noe man akseptere for å behandle seg selv bedre når slikt skjer. Men har selvsagt lov til å bli lei seg, men man kan skade seg selv unødvendig hvis man kobler inn tanker om håpløshet, at man gjør og er feil, eller blir sinte. 

Anonymkode: bfa67...216

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...