Gå til innhold

18 barn på småbarnsavdelingen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal avdelingen økes med 3 barn. Det blir da ca 50/50 med ettåringer og toåringer hvis de ikke har mange toåringer som skal begynne.

Det er 1,6 pedagogstillinger på gruppen fra før, de tar inn en ny person som vi bare kjenner navnet på foreløpig, så vet ikke om det er en pedagog eller en assistent. Totalt 6 personal, hvorav 1 i 40%, 2 i 80% (pedagogene). 

Noen andre som har småbarn i så store barnegrupper, hvordan har dere inntrykk av at det fungerer?

Anonymkode: 851ab...3ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor jeg er vikar nå, er det så mange barn. Vi deler dem i grupper for å få dagen til å bli så grei som mulig for barna og ansatte. Det fungerer OK. Vi deler i 3 grupper på 6 barn med 2 ansatte til hver gruppe. Her har vi et stort hovedrom og 3 andre rom på avdelingen. Vi spiser i gruppene, men vi kan fint være ute sammen, da det er stor uteplass. De nyeste barna får ofte utforske mer inne i starten, for å bli trygg på barnehagen og personale. Vi er de samme ansatte på gruppene hele tiden. Skulle vi vært alle samlet, så hadde jeg aldri klart å være her pga. Støy og at det ville vært vanskelig å kunne fokusere på enkeltbarn eller legge til rette for aktiviteter som treffer alle barna. Her blir gruppen heldigvis mindre til høsten, da mange av de eldste på avdelingen skal opp. 

Her er det 2 pedagoger i 100% stilling (som det skal være). 

Anonymkode: 7e4e2...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På min sønns avdeling er de 18 barn, men de er sjelden 18 samtidig da flere har redusert plass.

De har 1 pedagog og 3 assistenter. Men mulig dette endres til høsten, dvs en pedagog til.

De deles også opp i to grupper etter årskull og utvikling, så de sjelden stor gruppe hele tiden.

Anonymkode: 80d19...a60

Skrevet

Der min datter skal begynne blir de 16 barn 0-3år. 4 voksne. Toner pedagoger. De andre er fagarbeidere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de deler opp i mindre grupper ville jeg ikke vært så bekymra, men 18 småbarn sammen hele dagen? Neitakk. Jeg ville aldri ha godkjent det for mine barn, og heller ikke jobbet slik. (Jeg er bhglærer) Så små barn bør ikke være i store grupper. De blir stresset og det blir for mye mas for så små.

Anonymkode: 96117...659

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært på flere avdelinger med 16-18 barn fra 0-2 år. Noen fungerer kjempe bra, mens andre er totalt krise. 

Hvordan de voksne er, om de kan samarbeide, hvordan barne gruppen fungerer, hvordan dagene planlegges, om noen av de voksne er typen som stresser rundt eller klarer å være rolige osv osv har alt å si. 

Jeg er da vant til 4 voksne. To førskole lærere (en med leder ansvar), og to barne og ungdomsarbeidere eller assistenter. 

Hvordan fungerer det per i dag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...