Gå til innhold

Hjemmesommer, hva kan man finne på (gratis tips blir jeg veldig glad for)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg sånn at jeg er alene med to barn 7-8 år. Vi driver egentlig og er på jakt etter ny leilighet så økonomien er ikke klar for de helt store utskeielsene denne sommeren, derfor blir jeg veldig glad for tips til hva vi kan bruke de neste 6 ferieukene til. Vi bor i nærheten av Oslo, kan kjøre bil og tog og har telt, Så det jeg trenger hjelp til er å finne aktiviteter som ikke koster noe eller eventuelt bare symbolske små summer. Vi er veldig heldige med været til nå så vi er selvfølgelig mye å bader, tar de med ut seeeeent på kveld så de får nattbade er superspennende. Finnes det noen kule museumer som ikke koster så mye? Til uka skal vi ta oss en tur til Akershus festning

Anonymkode: afce9...afd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Geocaching? Låne kano og padle på tur, overnatte på ei øy med telt eller under åpen himmel. Hvis du også har fri hele tida, reise på ei seter og hjelpe til med dyra? 

Anonymkode: 723b9...918

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glamping i hagen/bakgården/verandaen. 

Anonymkode: 3ff41...a17

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg sånn at jeg er alene med to barn 7-8 år. Vi driver egentlig og er på jakt etter ny leilighet så økonomien er ikke klar for de helt store utskeielsene denne sommeren, derfor blir jeg veldig glad for tips til hva vi kan bruke de neste 6 ferieukene til. Vi bor i nærheten av Oslo, kan kjøre bil og tog og har telt, Så det jeg trenger hjelp til er å finne aktiviteter som ikke koster noe eller eventuelt bare symbolske små summer. Vi er veldig heldige med været til nå så vi er selvfølgelig mye å bader, tar de med ut seeeeent på kveld så de får nattbade er superspennende. Finnes det noen kule museumer som ikke koster så mye? Til uka skal vi ta oss en tur til Akershus festning

Anonymkode: afce9...afd

Hva med tur med Tertitten fra Sørumsand. De fleste barn vil jo synes det er kult og kjøre med ekte damptog.

Gjest Overrasket
Skrevet

Dersom du har råd til selve reisen (fly/tog), kan du søke etter folk som har kjæledyr og selv skal på ferie, og ønsker at noen kommer for å bo med kjæledyrene og ta vare på dem. Barn liker ofte kjæledyr, så det er en barnevennlig aktivitet, og dere får oppleve noe nytt. For å finansiere reisen og litt ekstra lommpenger kan dere selv leie ut eget hjem. 

Eller søk etter folk som er interessert i å bytte hjem med dere, slik at de kommer der dere bor og dere dra dit. I blant er gratis husly et annet sted nok til å føle at man har et avbrekk.

Skrevet

Norsk Veimuseum ved Hunderfossen.

Forsvarsmuseet ved Akershus festning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...