Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kusina mi er året eldre enn meg, og i oppveksten gikk vi på samme barneskole og ungdomsskole. Vi var og har aldri vært close. Hun var den mest populære på sitt trinn, hadde mange venninner. Jeg var i andre enden av populæritetsskalaen, og jeg tror på mange vis hun var flau over å være i slekt med meg. Hun ville ikke prate med med meg på skolen, overså meg og lo av meg når jeg dummet meg ut osv. Nå er vi voksne og godt oppi 20 åra begge to, begge har familie, mann og barn, begge bor fortsatt i samme by. Vi er venner på sosiale medier, og dersom hun legger ut bilder av barna sine etc, pleier jeg alltid å gi henne en like. Men hvis jeg legger ut noe blir det aldri "liked" av henne. Selv om hun er aktiv på å like ting som andre slektninger og venner legger ut. Skjønner at jeg ikke bør henge meg opp i dette, at det er bortkastet energi osv. Men jeg skjønner bare ikke at folk kan være så - pardon my French - rævva. Dette får meg til å tenke på oppveksten, og jeg får tilbake alle de gamle følelsene av å ikke være "bra nok". Hvorfor kan hun ikke være litt raus i stedet for kjip? Vi er voksne mennesker nå. Skjønner at dette ikke er det mest voksne problemet i verden - det handler tross alt bare om likes - men for meg representerer det så mye mer! Arrrg, måtte bare få blåst ut litt.. Blir så irritert på at jeg fortsatt blir behandlet på samme måte som på barneskolen! 

Anonymkode: dc70f...57e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fjern henne fra vennelista. 

Kjenner igjen følelsen altså. Det er ikke en hyggelig opplevelse. 

Anonymkode: e027d...c66

• Liker 15
Gjest Stella Rose
Skrevet

På tide å innse at likes er ikke alt 😉 Og ta en pause fra sosiale medier.

Skrevet

Voksne kan være like barnslige som fjortiser når det kommer til image og hvem de finner verdige et like. Drit i det og innstill deg heller på at hun ikke vil like dine oppdateringer. Det går bare ut over deg selv hvis du lar deg irritere. Ikke la henne såre deg mer enn hun allerede har gjort. 

Skrevet

Slutt å gi henne likes. Det er en ørliten mulighet for at hun begynner å gi deg likes da, men ikke regn med det.

Skjønner at det er irriterende, men det er godt at du er klar over at det egentlig er en filleting.

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kusina mi er året eldre enn meg, og i oppveksten gikk vi på samme barneskole og ungdomsskole. Vi var og har aldri vært close. Hun var den mest populære på sitt trinn, hadde mange venninner. Jeg var i andre enden av populæritetsskalaen, og jeg tror på mange vis hun var flau over å være i slekt med meg. Hun ville ikke prate med med meg på skolen, overså meg og lo av meg når jeg dummet meg ut osv. Nå er vi voksne og godt oppi 20 åra begge to, begge har familie, mann og barn, begge bor fortsatt i samme by. Vi er venner på sosiale medier, og dersom hun legger ut bilder av barna sine etc, pleier jeg alltid å gi henne en like. Men hvis jeg legger ut noe blir det aldri "liked" av henne. Selv om hun er aktiv på å like ting som andre slektninger og venner legger ut. Skjønner at jeg ikke bør henge meg opp i dette, at det er bortkastet energi osv. Men jeg skjønner bare ikke at folk kan være så - pardon my French - rævva. Dette får meg til å tenke på oppveksten, og jeg får tilbake alle de gamle følelsene av å ikke være "bra nok". Hvorfor kan hun ikke være litt raus i stedet for kjip? Vi er voksne mennesker nå. Skjønner at dette ikke er det mest voksne problemet i verden - det handler tross alt bare om likes - men for meg representerer det så mye mer! Arrrg, måtte bare få blåst ut litt.. Blir så irritert på at jeg fortsatt blir behandlet på samme måte som på barneskolen! 

Jeg skjønner deg godt, jeg. Det er tydelig at hun behandler deg på samme måte som i barndommen.

Har dere forresten sosial kontakt ellers? Bursdagsfeiringer og sånne typiske familieting?

• Liker 6
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Hvorfor gir du henne likes? Behandlende henne som luft. Hun fortjener det.

Gjest nicecar
Skrevet

Jeg hadde enten sluttet å gi henne likes eller fjernet henne fra vennelista. Slike mennesker orker jeg ikke å bruke energi på.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Hvorfor gir du henne likes? Behandlende henne som luft. Hun fortjener det.

Jeg gir henne likes fordi hun er kusina mi. Fordi jeg ønsker å være raus og fordi at jeg skulle ønske vi kunne ha en god relasjon og at ting var annerledes. Gjør mot andre slik du vil at de skal gjøre mot deg osv.. Fordi en liten del av meg skulle ønske hun kunne gi meg annerkjennelse og at hun kunne forstått at jeg også er verdt noe. 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet

Hmmm...   jeg gir nesten aldri noen som helst likes..    legger en sjelden gang igjen en kommentar......  kanskje er hun en sånn?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gir henne likes fordi hun er kusina mi. Fordi jeg ønsker å være raus og fordi at jeg skulle ønske vi kunne ha en god relasjon og at ting var annerledes. Gjør mot andre slik du vil at de skal gjøre mot deg osv.. Fordi en liten del av meg skulle ønske hun kunne gi meg annerkjennelse og at hun kunne forstått at jeg også er verdt noe. 

Du får ikke anerkjennelse om du tigger etter den. Sånn er det bare.

Selvsagt er du verdt noe. Skaff deg venner som ikke har noe forhold til hvordan du var på skolen. Mange superpopulære kjendiser hadde ikke flust av venner som barn; sånt endrer seg over tid.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, making.a.mess skrev:

Hmmm...   jeg gir nesten aldri noen som helst likes..    legger en sjelden gang igjen en kommentar......  kanskje er hun en sånn?

TS skriver at hun gir mye likes og er aktiv på andres Facebook, andre familiemedlemmer osv. 

Jeg hadde også sluttet konsekvent å gi henne likes, dog, det utgjør kanskje ingen forskjell.. Men jeg forstår faktisk at du blir såret av det, det hadde kostet henne så lite, liksom... 

Anonymkode: 376f8...0c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ikke likes i hytt og pine, bare når jeg virkelig liker noe.....og det er ikke ofte....

Anonymkode: 821b6...090

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, making.a.mess skrev:

Men dette tilfellet er ikke slik!

Anonymkode: 5c4d4...e60

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, making.a.mess skrev:

hi

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om broren min og nå eks kona sårende! Det handler om SIGNALER!!!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Stella Rose skrev:

På tide å innse at likes er ikke alt 😉 Og ta en pause fra sosiale medier.

SIGNALER

• Liker 4
Gjest studentmammaen
Skrevet

Det eneste du kan gjøre for å få det bedre rundt dette er og slutte og gi henne likes. Samtidig kan du også slutte og følge henne så du ikke ser det hun legger ut med mindre du går inn på profilen hennes selv.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som ei dame som er populær tidlig i livet sitt, men som ender opp med utro ektemann i verste alder pga oppførselen hennes. Fortsett å fokusere på ditt liv så skal karma rævkjøre henne til slutt på en måte skal du se:)

Anonymkode: 13389...061

• Liker 2
Skrevet

Livet handler ikke om "likes" på sosiale medier. ;)  Jeg skal være helt ærlig her. Det er kanskje ikke det du har lyst å høre, men alle er ikke alltid enig.

Det virker som du henger det alt for mye opp i hva kusinen din gjør. Hvis dere ikke er "close", så er det naturlig at hun "liker" ting som andre ligger ut mer enn dine ting. Jeg klikker sjeldent "like" på noe hvis ikke det er en person som jeg henger med sosialt. For å være helt ærlig virker det litt som at du er litt bitter på grunn av barndommen. Kanskje at du ikke har lagt fortiden bak deg. Jeg forstår at det var tøft, men dere er voksne nå og det virker ikke som dere har noe spesielt forhold. Hvis du ikke har noe særlig forhold til denne personen så kan du ikke konkludere med at hun er en "rævva" voksen bare fordi hun ikke "liker" bilder av barna dine på Facebook.  
Dere er ikke barn lengre, dere er voksne damer. Det kan godt være at hun ikke tenker over det, selv om du tolker det som om du ikke er "bra nok". 
Jeg snakker nesten aldri med mine kusiner. Jeg liker ikke ting de ligger ut på Facebook. Det betyr ikke at de ikke er bra nok, eller at jeg ikke liker dem, men vi henger ikke sosialt og jeg har ikke noe særlig forhold til dem. Jeg har heldigvis ikke den erfaringen av at noen i slekten min behandlet meg dårlig som barn, men jeg husker mange som var slemme på barne- og ungdomsskolen som er skikkelig greie i dag. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...