Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre som flyttet ut av en leilighet og husverten var ikke fornøyd med vaskingen og at en sofa sto igjen der som vi tenkte hun ville ha. Siden når vi flyttet inn var det en sofa der vi kastet med hennes godkjennelse, så vi fikk nå en faktura fra hennes personlige firma med 10 dagers forfall,  der skriver hun bla 2020- vask av leilighet x 3

2016- demontering x3 osv 

avgift for å kjøre, kaste, bossavgift 

Skal ha flere tusen kroner, når vi flyttet inn var det møkkete og vi vasket i flere timer, vi har vasket ut leiligheten og bla reparert flere skader 

vi betalte ikke depositum kun forskudd 

kan hun gjøre dette?

Anonymkode: 08bf4...fc9

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi er tre som flyttet ut av en leilighet og husverten var ikke fornøyd med vaskingen og at en sofa sto igjen der som vi tenkte hun ville ha. Siden når vi flyttet inn var det en sofa der vi kastet med hennes godkjennelse, så vi fikk nå en faktura fra hennes personlige firma med 10 dagers forfall,  der skriver hun bla 2020- vask av leilighet x 3

2016- demontering x3 osv 

avgift for å kjøre, kaste, bossavgift 

Skal ha flere tusen kroner, når vi flyttet inn var det møkkete og vi vasket i flere timer, vi har vasket ut leiligheten og bla reparert flere skader 

vi betalte ikke depositum kun forskudd 

kan hun gjøre dette?

Dessuten sa vi at vi henter sofaen og hun ga oss en dag, samme dag før avtalt hadde hun kastet tingene.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke lov til å sende noe krav uten at dere får muligheten til å rette opp det som er galt. Så dere skulle fått muligheten til å vaske en gang til og hente sofaen. Hun kommer ikke noe sted med det kravet.

Anonymkode: 72af6...1bd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor gikk dere ikke over leilighet med utleier når dere var ferdige? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor gikk dere ikke over leilighet med utleier når dere var ferdige? 

JO den ene personen gjorde det og ble enige om at vi skulle hente sofaen dagen etterpå, og vi ville vaske men når kom tilbake sa hun alt var gjort , fikk regningen dagen etterpå...

Skrevet

Jeg tror det som sies over ang mulighet til å rette opp er riktig.

Hvilken dag utløp kontrakten?

Til neste gang - ta bilder av hvordan det ser ut når dere flytter inn og hold gjerne ting skriftlig.

Ellers tror jeg fra utleiers standpunkt at det fort vil kreve mer tid og krefter å kreve inn disse pengene enn det er verdt, spesielt om dere ikke hadde depositum.

Bare en detalj, men er det firmaet hennes dere har leid av (og hadde kontrakt med) eller direkte med henne?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, ekkoet said:

Jeg tror det som sies over ang mulighet til å rette opp er riktig.

Hvilken dag utløp kontrakten?

Til neste gang - ta bilder av hvordan det ser ut når dere flytter inn og hold gjerne ting skriftlig.

Ellers tror jeg fra utleiers standpunkt at det fort vil kreve mer tid og krefter å kreve inn disse pengene enn det er verdt, spesielt om dere ikke hadde depositum.

Bare en detalj, men er det firmaet hennes dere har leid av (og hadde kontrakt med) eller direkte med henne?

Vi har bilder.

firmaet hennes har inhenting med leiligheten å gjøre, firmaet et for noe annet 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

JO den ene personen gjorde det og ble enige om at vi skulle hente sofaen dagen etterpå, og vi ville vaske men når kom tilbake sa hun alt var gjort , fikk regningen dagen etterpå...

Hun prøver seg på noen raske ekstra kroner. Si at dere mener utleier ikke har noe krav, og at hun må ta saken til forliksrådet om hun ikke er enig i det.

Dette forutsetter naturligvis at dere har deres på det tørre, altså at saken er som beskrevet i startinnlegget.

Anonymkode: 52b5c...8c7

• Liker 5
Skrevet

Da ville jeg formulert et skriftlig ryddig svar der man henviser til alt som er feil med kravet, gjerne med henvisning til lover og regler. Ang firmaet kan dere jo formulere et spm om hvorfor kravet kommer fra et firma som ikke har hatt noe med deres leieforhold å gjøre.

(Har dere noe skriftlig dokumentasjon på at dere tok vask ved innflytning, tekstmeldinger, mail eller lingnende? få det med i tilfelle)

Hva var totalsummen hun krevde?

Jeg leide ut til en som ikke vasket på 2 år, stedet måtte vaskes, så males.
De 2 siste mnd unngikk han å betale husleie, så der gikk depositumet. Dagen etter han flyttet ut dro han på ubestemt tid til utlandet. Jeg måtte kjøre 2 lass med søppel pga alle møbler og drit han hadde satt igjen.
Men jeg så raskt at her var det ingenting å hente, det var ikke verdt å starte noe prosess for å drive inn pengene.

Nå har nok dere langt mer samvittighet enn tullingen jeg hadde boende hos meg, men viktigere så har dere nok deres på det tørre (utfra det du beskriver). Det å sette i gang en prosess med å drive inn pengene da virker egentlig ikke som noe god bruk at tid og energi.

• Liker 1
Skrevet

Dere burde selvfølgelig få sjansen til å komme tilbake for å gjøre en bedre jobb dersom hun er misfornøyd.

At firmaet hennes sender en faktura, synes jeg er SÅ lattelig! Ikke betal noe! Finn en facebookgruppe for jusstudenter eller noe, kanskje de kan hjelpe deg. Ellers kan du kanskje sende en mail til noen hos politiet for å spørre. Veldig dumt om hun skal kunne sende dette til inkasso, når dere ikke er skyldig bedriften hennes noe.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge alt er som du sier så har ikke utleier noen sak. Send melding hvor du sier hva som var avtalt og at denne avtalen brått ble brutt fra hennes side. Dersom hun ønsker så kan hun gå til forliksrådet. (Men der taper hun) 

AnonymBruker
Skrevet

Pft, hun kommer ingen vei.

Hun tok en råsjans der, og bør prise seg lykkelig dersom dere *kun* driter i å betale regningen. Kaster man tidligere leietakers etterlatte gjenstand(er), risikerer man å måtte erstatte dem. 

Anonymkode: af0aa...ba9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Pft, hun kommer ingen vei.

Hun tok en råsjans der, og bør prise seg lykkelig dersom dere *kun* driter i å betale regningen. Kaster man tidligere leietakers etterlatte gjenstand(er), risikerer man å måtte erstatte dem. 

Sofaen kostet ny 39 000 kr...

Gjest Overrasket
Skrevet

Hva mener du med at dere betalte forskudd men ikke depositum? Normal leie forfaller vanligvis på forskudd, men betalte dere mer "forskudd" enn vanlig leie måned etter måned?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Overrasket said:

Hva mener du med at dere betalte forskudd men ikke depositum? Normal leie forfaller vanligvis på forskudd, men betalte dere mer "forskudd" enn vanlig leie måned etter måned?

Betalte en månes forskudd, så den siste mnd betalte vi ikke husleie.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen kostet ny 39 000 kr...

Jeg må bare spørre: Var sofaen i god stand? Jeg er overrasket (og litt skremt) over at en såpass dyr sofa så raskt og enkelt havner på dynga. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg må bare spørre: Var sofaen i god stand? Jeg er overrasket (og litt skremt) over at en såpass dyr sofa så raskt og enkelt havner på dynga. 

Nei den var ikke i fin stand, men synd hun kastet den når sikkert noen ville tatt den

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Dette er bare en sleip person som skal prøve å skives ut litt ekstra fra dere. Ikke gi etter.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den var ikke i fin stand, men synd hun kastet den når sikkert noen ville tatt den

Så hvorfor drar du inn et beløp på 39’? Det er jo irrelevant om den var i dårlig stand. Gjør opp for deg og lær av feilen din. 

Anonymkode: c640b...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...