AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Jeg ønsker å få litt mer aktivitet naturlig inn i hverdagen min, sånn at jeg kan bli litt slankere. Etter at jeg fikk sertifikat for bil for et par år siden, at jeg ble student og fikk kontorjobb, så blir det for mye stillesitting 🙈 Jeg prøver å sykle når det er fint vær, men som dere vet har det vært en forferdelig kald og kjip sommer så langt. Ellers kan jeg gå noen timer på shopping en til to dager i uka, og jeg tar noen hopp i hoppetauet noen ganger for dag på stuegulvet - men det er vel egentlig det. Kroppen er dessverre ikke så fornøyd med min nye livsstil Så hva gjør du for å bli litt mer aktiv, uten å "merke" det? Jeg er ikke noe glad i å gå tur. Synes dessverre at det er ganske kjedelig. (PS: Jeg er ute etter å endre livsstil, så trimming på studio og lignende vil ikke funke. I know me ) Anonymkode: 95d31...e88
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Du bor i nord du da? Hvis sommeren har vært kald og kjip så langt? Anonymkode: 72e85...234 3
tussi680 Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Sykle litt annenhver dag f.eks, og det litt intensivt, også rolig innimellom. Og det kan du gjenta i 30 min. sykle opp bakker osv.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Selg bilen igjen om du kan klare deg uten. Prøv å lev så billig som mulig: plukk bær og frukt, fisk fisk, hogg ved, dyrk dine egne grønnsaker, fiks alt du kan selv med håndkraft osv. Anonymkode: 5a1d7...e63
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selg bilen igjen om du kan klare deg uten. Prøv å lev så billig som mulig: plukk bær og frukt, fisk fisk, hogg ved, dyrk dine egne grønnsaker, fiks alt du kan selv med håndkraft osv. Anonymkode: 5a1d7...e63 Gjør du det? Anonymkode: 72e85...234 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 Sykler 2 mil hver dag uansett vær og temperatur. Ikke noe problem hvis man har skikkelige klær. Etter 3 år kunne det ikke falt meg inn å bruke bilen til jobb. Anonymkode: e0cde...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Bor du i tromsø du også haha? Jeg var i samme båt, men å gå trapper, gå annenhver dag til jobb, ta et par squats på badet før jeg setter meg på doskåla, ta noen spensthopp på kjøkkenet mens jeg lager mat osv funker fint for meg. Prøver også å jobbe hjem, de dagene jeg går til jobb. Anonymkode: f6b6b...eb9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 Sett på favorittmusikken og dans en halvtimes tid på stuegulvet. Velg trapper i stedet for heis. Lån en hund i nabolaget slik at du får selskap på tur, mye triveligere Tror det er veldig vanskelig å bli mer aktiv helt uten å merke det altså... Anonymkode: c134f...fea 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykler 2 mil hver dag uansett vær og temperatur. Ikke noe problem hvis man har skikkelige klær. Etter 3 år kunne det ikke falt meg inn å bruke bilen til jobb. Anonymkode: e0cde...ad8 Jeg bruker tid på hår og sminke om morgenen, så er ikke så gira på at det blir ødelagt i vind og regn Det er greit på kveldene, men ikke før dagen starter. Anonymkode: 95d31...e88 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 Jeg har ikke bil så går +/- 10 000 skritt hver dag. I finværet går jeg av bussen noen stopp før og da blur det 2 km ekstra. Jeg jobber fysisk i hagen. Sørger for å ha litt tempo. Anonymkode: 1ba5b...4b1
Tvist Skrevet 5. juli 2018 #11 Skrevet 5. juli 2018 Jeg sykler til toget, i snø og vind. Tar alltid sykkelen. Bytter klær og fikser hår på jobben.
Eun Skrevet 5. juli 2018 #13 Skrevet 5. juli 2018 Min mening er at hverdagsaktivitet handler om vane. Dersom man hele tiden skal tenke "Nå må jeg huske å ta trappa, nå må jeg huske å ta squats mens jeg pusser tenna, nå må jeg huske å gjøre sånn og sånn..." så vil man merke det uansett hvor lite eller mye aktivitet man gjør. Jeg har som vane å alltid velge det som gir fysisk aktivitet dersom det er en mulighet. F.eks å ta trappa i stedet for rulletrapp/heis, gå i stedet for å vente i 20 minutter på neste buss, ikke gå omveier dersom jeg har god tid, osv. Jeg har ikke bil så det er kanskje lettere for meg å få opp antall skritt ila en dag, men jeg tror at om man jobber med holdningen sin til fysisk aktivitet så vil det gå mer av seg selv 😊
Inwe Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 Jeg trener endel, men utenom det gjør jeg endel små ting for å få inn mer aktivitet da jeg sitter på kontor hele dagen. Jeg sykler til og fra jobb (og alle andre steder jeg skal), men jeg bor i en sykkelby og har korte avstander, skulle gjerne syklet lenger. Jeg går alltid på do og henter kaffe i etg under på jobb, jeg hadde gått lenger og, men vi har bare to etg. Jeg tar alltid trappa. Og i helgene går jeg ut døra og bare går en tur fremfor å sitte i sofaen hele dagen. Det blir alltid en bedre dag om man har vært ute en tur.
Oddy Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 - Trapper istedenfor heis - Squats mens jeg venter på kopimaskinen - Parkerer lengre vekke når jeg skal på butikken, så jeg får tatt meg en tur - Har kettlebells hjemme, så tar meg noen runder med de hver morgen og kveld - Prøver også å sykle litt hver dag eller gå tur 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 Går eller sykler til jobben og til barnehagen med barna med mindre det virkelig høljer ned eller er for kaldt til at barna bør være ute. Tar trappene fremfor heisen. Ha som mål å gå minst 10 000 skritt hver dag, går tur hver kveld (eller formiddag hvis jeg skal jobbe kveldsvakt). Anonymkode: cc848...b12
Yuumi Skrevet 5. juli 2018 #17 Skrevet 5. juli 2018 Hører på lydbok og går lange turer.. Blir en del aktivitet
SPOCA Skrevet 5. juli 2018 #18 Skrevet 5. juli 2018 Jeg går minst 10 000 skritt hver eneste dag, og det er min måte å sikre hverdagsaktivitet på. Jeg har ikke bil, så det er naturlig å ta bena fatt (evt kollektivt). Antall skritt går jeg uansett dag, og uansett hvor trøtt og sliten jeg måtte være. Har forøvrig også en stillesittende jobb, men prøver å gå litt hver time, ca 250 skritt, bare for å røre på kroppen. 1
Puffin Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Hvis du har noen unge barn i familien, eller har venner som har unge barn, så er det mye god hverdagsaktivitet i å henge på dem. Enten ute i naturen, på lekeland eller lignende. Fint å ta med til en barnehage etter stengetid og prøve så godt du kan å henge på.
drue Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Tar trappene, går til og fra jobb (riktignok ikke mer enn 1 km hver vei, men alle monner drar), går som regel en kveldstur hver dag nå om sommeren. Koselig med podcast på øret Ønsker å gå 10 000 skritt hver dag. Trener styrke 3 ganger i uka og som regel en økt kondisjon og. Endret 7. juli 2018 av drue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå