AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Når en i butikken blir syk i løpet av sin arbeidsvakt og ingen andre kan ta over, er det da butikksjefens ansvar eller kan hen tvinge den ansatte til å bli, eller kan hen tvinge en annen ansatt til å komme med en gang? Anonymkode: 25706...b55
Traktor Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Man kan bli beordret, men da skal sjefen ha prøvd å finne noen som frivillig vil jobbe først. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Dersom man har sin faste stilling og ikke er satt opp den dagen, kan man da uansett bli beordret? Sjefen setter jo opp skjema og de andre har ferie, jeg kan jo ikke sitte klar til å dra på jobb hver dag i min fritid? Er ikke ansatt som tilkallingshjelp, og selv de som er det kan jo takke nei dersom de ikke har mulighet til å komme. Anonymkode: 25706...b55
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man har sin faste stilling og ikke er satt opp den dagen, kan man da uansett bli beordret? Sjefen setter jo opp skjema og de andre har ferie, jeg kan jo ikke sitte klar til å dra på jobb hver dag i min fritid? Er ikke ansatt som tilkallingshjelp, og selv de som er det kan jo takke nei dersom de ikke har mulighet til å komme. Anonymkode: 25706...b55 Det er ikke snakk om at du skal sitte klar hver dag. Men det er begrenset antall ansatte, alle bør kunne hjelpe en gang i blandt. For at alle skal få ferie når de ønsker, blir det ofte lite folk på jobb. Om noen er syk i tillegg, er jo det krise. Butikksjefens ansvar å delegere, h*n må stille selv om ingen andre kan. Noe som ofte skjer. Så da blir det ofte 200% stilling på butikksjefen fordi butikkmedarbeidere ikke vil ta noe som helst utover det vaktplanen sier. Anonymkode: 09dd5...7ed
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Ja en sjef kan beordre. Dog skal de ta hensyn hvis det er noe spesielt som henting i barnehage, ingen barnevakt, man er bortreist mm. Anonymkode: 43212...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå