AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Hmm ja så jeg har hatt en del suksess på tinder i utlandet, spesielt i sør-amerikanske land, men dette er jo en helt annen liga enn tinder i Norge f.eks. Jentene i Norge er naturligvis litt kresne, litt skeptiske og etter min mening soleklart de vakreste i verden. Synes også norske jenter mentalt/sosialt sett ligger et par hakk over jenter i utlandet som jeg har møtt, mulig det har med kombinasjonen av høy rikdom og tøff vinter å gjøre?? Mange som sier norske jenter er «kalde» og «kjedelige», men etter min mening er det selvfølgelig en bevisst strategi å være kald og kjedelig hvis man ikke er så veldig interessert.. De fleste norske jenter forventer dessuten ikke at du skal betale for dates, noe f.eks oversminka iranske jenter og andre jenter som tror de er prinsesser gjør, styyyr unna... Gikk jo greit en periode i fjor hvor jeg møtte forskjellige jenter i Norge fra tinder og andre apps, men har liksom vært litt i «dvale/sølibat» en stund pga ekstremt mye jobb og dødsfall i nær familie, så jeg har liksom mista piffen helt. Jeg sliter liksom med å holde samtalen gående på tinder. Altså hva sier man etter at man sier «hei»? Ting som «hvordan går det?», «hva driver du med for tiden?», og overfladiske komplimenter virker jo litt bak mål. Er det noen som har noen tips? Å spørre om snapchat for tidlig er jo også fyfy om jenta hovedsakelig er interessert i forhold, for da tror jenta som regel at man bare vil sende dickpic. Hadde vært veldig hjelpfullt med svar.. Vært ganske deprimerende og isolert de siste månedene.. hadde vært oppløftende med noen fine opplevelser på sommeren og kanskje noe som kan utvikle seg til å bli seriøst. Anonymkode: 82bba...6f1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Altså jeg har tinder gold, og da kan man se hvem som har liket deg. Har et par matches, men ikke turt å skrive ennå i frykt for å choke. Anonymkode: 82bba...6f1
Kreator Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 (endret) Ut i fra det du skriver, så har du jo fått match allerede, og samtalen er da i gang (så snart DU setter den i gang da..). Det viktigste å finne ut så fort som mulig er jo om dere er interessert i det samme. Hvis ikke så er det jo ingen vits i å fortsette å skrive. Mange måter å nærme seg det spørsmålet på, alt fra å spørre direkte, eller hinte litt hvis man finner en gøyal vri. Men forsøk å være genuin; å skrive inn en haug med sjekkereplikker som alle damene har hørt før er neppe veldig effektivt. Når du vet at hun er ute etter det samme som deg, så er jo neste milepæl å finne ut om hun er villig til å treffe deg. Min erfaring er at de fleste som er interessert gjerne vil møtes så fort det lar seg gjøres, og at de som er veldig vanskelig å konkretisere med, enten primært er ute etter oppmerksomhet, eller at de har noen foran deg på lista. Når det gjelder sistnevnte så er da mitt råd og ikke forsøke å "skyve deg fram", men vente til jenta finner ut av "de foran". Det krever ikke mye kommunikasjon, men gjerne en dose tålmodighet (vise at du er interessert uten å framstå som masete). Når man leser og ser hva som skrives om onlinedating o.l. så er det fort gjort å få ett inntrykk av at det er de med de beste replikkene som "vinner". Men min egen erfaring er at det å være åpen og ærlig er det som funker, kombinert med at man tilpasser kommunikasjonsfrekvensen (sende ca annenhver gang i begynnelsen) og innholdet (gradvis eskalering hvor begge bidrar). Og aldri aldri send meldinger om natten, uansett innhold! Da jeg var nyskilt og fersk innen online dating slet jeg tidvis med nattesøvnen. Jeg hadde skjønt hvor mye meldinger damer får, og antok selvfølgelig at de også - som meg - skrur av meldingsalarmer osv om natten. Så da hendte det jeg formulerte noen kløftige meldinger om natta (i kategorien interessante/morsomme, ikke bootiecalls/dickpics). For noen damer er det omtrent like effektivt som å trykke på unmatchknappen. Ha ha. Lykke til med comebacket! Endret 4. juli 2018 av Kreator 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 19 minutter siden, Kreator skrev: Ut i fra det du skriver, så har du jo fått match allerede, og samtalen er da i gang (så snart DU setter den i gang da..). Det viktigste å finne ut så fort som mulig er jo om dere er interessert i det samme. Hvis ikke så er det jo ingen vits i å fortsette å skrive. Mange måter å nærme seg det spørsmålet på, alt fra å spørre direkte, eller hinte litt hvis man finner en gøyal vri. Men forsøk å være genuin; å skrive inn en haug med sjekkereplikker som alle damene har hørt før er neppe veldig effektivt. Når du vet at hun er ute etter det samme som deg, så er jo neste milepæl å finne ut om hun er villig til å treffe deg. Min erfaring er at de fleste som er interessert gjerne vil møtes så fort det lar seg gjøres, og at de som er veldig vanskelig å konkretisere med enten primært er ute etter oppmerksomhet, eller at de har noen foran deg på lista. Når det gjelder sistnevnte så er da mitt råd og ikke forsøke å "skyve deg fram", men vente til jenta finner ut av "de foran". Det krever ikke mye kommunikasjon, men gjerne en dose tålmodighet (vise at du er interessert uten å framstå som masete). Når man leser og ser hva som skrives om onlinedating o.l. så er det fort gjort å få ett inntrykk av at det er de med de beste replikkene som "vinner". Men min egen erfaring er at det å være åpen og ærlig er det som funker, kombinert med at man tilpasser kommunikasjonsfrekvensen (sende ca annenhver gang i begynnelsen) og innholdet (gradvis eskalering hvor begge bidrar). Og aldri aldri send meldinger om natten, uansett innhold! Da jeg var nyskilt og fersk innen online dating slet jeg tidvis med nattesøvnen. Jeg hadde skjønt hvor mye meldinger damer får, og antok selvfølgelig at de også - som meg - skrur av meldingsalarmer osv om natten. Så da hente det jeg formulerte noen kløftige meldinger om natta (i kategorien interessante/morsomme, ikke bootiecalls/dickpics). For noen damer er det omtrent like effektivt som å trykke på unmatchknappen. Ha ha. Lykke til med comebacket! Tusen takk for mange tips og råd!! Veldig bra skrevet og godt forklart:). Pleier sjeldent å benytte meg av sjekkereplikker... funker sjeldent Har du noen tips til hvordan man kan dra i gang samtalen på da? Anonymkode: 82bba...6f1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Vel, jeg er jente på TInder og kan dele mine erfaringer. Mennene jeg har vært interessert i å gå på date med har som regel åpnet med noe morsomt relatert til det jeg har skrevet i min bio. Da er det selvsagt underforstått at jeg HAR en bio, det vet jeg ikke alle har. Men det er bevisst fra min side, nettopp fordi jeg vet mange menn sliter med å komme med noe annet enn "hei". Synes forøvrig ikke det er noe galt i å straffe jentene som ikke gidder å skrive noe om seg selv - jeg sveiper selv til venstre på menn som ikke har noe, evt. kun høyde og en hau med emojis. Uinteressant. Det er også en liten filtrering i det hele. Jeg er ung med utseendet med meg og bilder som reflekterer det, og jeg VET jo det er det viktigste for en del menn der ute. Men primært, i det lange løp, så vil jeg jo ha en som ikke bare synes jeg er pen, men som deler mine interesser - litteratur, politikk og kultur. Så ser jeg raskt hvem som responderer på teksten, og hvem som kun responderer på bildene. Ellers - nå før sommeren er det naturlig å spørre om man har tatt ferie eller hva sommerplanene er - det sier jo litt om vedkommende og ens livsstil. Komplimenter fungerer også som f. Det verste sjekkerådet menn noensinne er blitt gitt, er at de skal holde tilbake komplimentene for å ikke gi henne mer selvtillit, eller desto verre; gi henne tvetydige eller sarkastiske tilbakemeldinger, slik at hun "jekkes ned" og du har bedre sjangs. Her er greia: de mest attraktive mennene er som regel selvsikre nok til å gi direkte komplimenter, da de ikke har noe behov for å endre maktbalansen. Så om en usikker fyr sier hun er "for så vidt søt til å være blond", så er det samtidig en kjekkas som sier rett ut at hun er "nydelig" - og gjett hvem hun går for. Lang vei for å illustrere et enkelt poeng - alle liker å bli smigret. Det er greit å utveksle noen meldinger før man møtes, men ikke altfor mange. Her har jeg samme erfaringene med mennene jeg har likt - de foreslår noe etter ikke altfor lang tid, og de er selv konkrete - "Hva med bar X kl. 19?". Besluttsomhet er en attraktiv kvalitet hos menn 100% av tiden. Lykke til! Anonymkode: b7d6d...fdc 3
Kreator Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for mange tips og råd!! Veldig bra skrevet og godt forklart:). Pleier sjeldent å benytte meg av sjekkereplikker... funker sjeldent Har du noen tips til hvordan man kan dra i gang samtalen på da? Anonymkode: 82bba...6f1 Ha ha, da skal jeg motsi meg selv da, og dele et par av mine "openers" som har funket før i hvertfall, men bruker de KUN for de første tre fire meldingene da, før jeg drar samtalen over på det jeg skrev over. En metode er å være veldig direkte, en del som synes det er gøy. Feks første melding ala "Hei, før jeg booker bord på restauranten trenger jeg å vite om du har noen matallergier.". Du kan jo dra den lengre fram i tid også, og hvis du etter et par meldinger har lyst på flere bilder (hvis personen deler lite), så kan du jo spørre "Hei, jeg driver å lager bildecollagen til bryllupet vårt. Kan du sende over noen flere bilder?". Men det er viktig med sistnevnte at du IKKE har vært veldig needy tidligere; hvis de tolker det seriøst så er du i trøbbel. Den andre metoden er vitsing. Her anbefaler jeg deg å søke litt rundt. Amerikanske nettsteder o.l. flommer jo over av fine dialoger på Tinder. Mange av de er jo ikke direkte overførbare (ordspill), og andre blir kun morsomme hvis damene har en mer sporty/flirtete innstilling enn de fleste norske har. Men hvis du leter litt - og fordi de fleste menn også er late - så finner man jo noe innimellom "litt dypere i bunken" som damene ikke alltid har sett (det vet man dessverre aldri før man prøver). En morsom jeg fant som funket veldig bra var feks "Hei, vil du ha et kompliment?", hvor damen som regel svarer positivt, hvor du så skriver "Jeg også, du først!". Forøvrig så digger jo damene menn som førsøker å gå litt dypere enn bare å se på bildet, så bare å komplimentere utseende etc gir sjelden cred. Men hvis de - mot formodning - har noe i profilen sin som indikerer noe utenom det vanlig (sær/morsom sport, favorittmusikk, eller god forbid en innholdsrik profiltekst), så kan man ta tak i det. Har feks åpnet noen ganger med at "Synes du ser ut som en flott jente, men musikksmaken din suger.". Nå skal det sies at jeg MÅ ha noen som tåler humor og ikke tar seg selv selvhøytidelig; den type direktehet er det en del mennesker som tar seg nær av. De passer jo ikke meg uansett, men her er preferansene våre forskjellige, så det må du jo ta hensyn til. Også er det jo dette med å lære damene noe de ikke vet, uten å virke belærende. Så noen enkle spørsmål som f.eks om de vet hvor hjertesymbolet stammer fra (interessant story..), hvor de som regel ikke vet det, hvor du kan bidra med factoids for å få i gang praten kan også være sjarmerende. For inspirasjon så kan du jo sjekke ut Tinderkanalen på Reddit også. Som sagt, lite direkte overførbart, men bevares mange gode lattere der! Endret 4. juli 2018 av Kreator 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg er jente på TInder og kan dele mine erfaringer. Mennene jeg har vært interessert i å gå på date med har som regel åpnet med noe morsomt relatert til det jeg har skrevet i min bio. Da er det selvsagt underforstått at jeg HAR en bio, det vet jeg ikke alle har. Men det er bevisst fra min side, nettopp fordi jeg vet mange menn sliter med å komme med noe annet enn "hei". Synes forøvrig ikke det er noe galt i å straffe jentene som ikke gidder å skrive noe om seg selv - jeg sveiper selv til venstre på menn som ikke har noe, evt. kun høyde og en hau med emojis. Uinteressant. Det er også en liten filtrering i det hele. Jeg er ung med utseendet med meg og bilder som reflekterer det, og jeg VET jo det er det viktigste for en del menn der ute. Men primært, i det lange løp, så vil jeg jo ha en som ikke bare synes jeg er pen, men som deler mine interesser - litteratur, politikk og kultur. Så ser jeg raskt hvem som responderer på teksten, og hvem som kun responderer på bildene. Ellers - nå før sommeren er det naturlig å spørre om man har tatt ferie eller hva sommerplanene er - det sier jo litt om vedkommende og ens livsstil. Komplimenter fungerer også som f. Det verste sjekkerådet menn noensinne er blitt gitt, er at de skal holde tilbake komplimentene for å ikke gi henne mer selvtillit, eller desto verre; gi henne tvetydige eller sarkastiske tilbakemeldinger, slik at hun "jekkes ned" og du har bedre sjangs. Her er greia: de mest attraktive mennene er som regel selvsikre nok til å gi direkte komplimenter, da de ikke har noe behov for å endre maktbalansen. Så om en usikker fyr sier hun er "for så vidt søt til å være blond", så er det samtidig en kjekkas som sier rett ut at hun er "nydelig" - og gjett hvem hun går for. Lang vei for å illustrere et enkelt poeng - alle liker å bli smigret. Det er greit å utveksle noen meldinger før man møtes, men ikke altfor mange. Her har jeg samme erfaringene med mennene jeg har likt - de foreslår noe etter ikke altfor lang tid, og de er selv konkrete - "Hva med bar X kl. 19?". Besluttsomhet er en attraktiv kvalitet hos menn 100% av tiden. Lykke til! Anonymkode: b7d6d...fdc Hehe mye som jeg trodde på forhånd ja! Virker som du åpenbart har peiling og suksess fra det du skriver. Masse flotte tips her ja, alltid spennende å se det fra en jentes perspektiv. Takk for råd Anonymkode: 82bba...6f1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 46 minutter siden, Kreator skrev: Ha ha, da skal jeg motsi meg selv da, og dele et par av mine "openers" som har funket før i hvertfall, men bruker de KUN for de første tre fire meldingene da, før jeg drar samtalen over på det jeg skrev over. En metode er å være veldig direkte, en del som synes det er gøy. Feks første melding ala "Hei, før jeg booker bord på restauranten trenger jeg å vite om du har noen matallergier.". Du kan jo dra den lengre fram i tid også, og hvis du etter et par meldinger har lyst på flere bilder (hvis personen deler lite), så kan du jo spørre "Hei, jeg driver å lager bildecollagen til bryllupet vårt. Kan du sende over noen flere bilder?". Men det er viktig med sistnevnte at du IKKE har vært veldig needy tidligere; hvis de tolker det seriøst så er du i trøbbel. Den andre metoden er vitsing. Her anbefaler jeg deg å søke litt rundt. Amerikanske nettsteder o.l. flommer jo over av fine dialoger på Tinder. Mange av de er jo ikke direkte overførbare (ordspill), og andre blir kun morsomme hvis damene har en mer sporty/flirtete innstilling enn de fleste norske har. Men hvis du leter litt - og fordi de fleste menn også er late - så finner man jo noe innimellom "litt dypere i bunken" som damene ikke alltid har sett (det vet man dessverre aldri før man prøver). En morsom jeg fant som funket veldig bra var feks "Hei, vil du ha et kompliment?", hvor damen som regel svarer positivt, hvor du så skriver "Jeg også, du først!". Forøvrig så digger jo damene menn som førsøker å gå litt dypere enn bare å se på bildet, så bare å komplimentere utseende etc gir sjelden cred. Men hvis de - mot formodning - har noe i profilen sin som indikerer noe utenom det vanlig (sær/morsom sport, favorittmusikk, eller god forbid en innholdsrik profiltekst), så kan man ta tak i det. Har feks åpnet noen ganger med at "Synes du ser ut som en flott jente, men musikksmaken din suger.". Nå skal det sies at jeg MÅ ha noen som tåler humor og ikke tar seg selv selvhøytidelig; den type direktehet er det en del mennesker som tar seg nær av. De passer jo ikke meg uansett, men her er preferansene våre forskjellige, så det må du jo ta hensyn til. Også er det jo dette med å lære damene noe de ikke vet, uten å virke belærende. Så noen enkle spørsmål som f.eks om de vet hvor hjertesymbolet stammer fra (interessant story..), hvor de som regel ikke vet det, hvor du kan bidra med factoids for å få i gang praten kan også være sjarmerende. For inspirasjon så kan du jo sjekke ut Tinderkanalen på Reddit også. Som sagt, lite direkte overførbart, men bevares mange gode lattere der! Hehe noen lure sjekketriks funker åpenbart, også er det jo en nice icebreaker uansett om det ikke er for corny! Herlig innspill igjen, takk for det. Mye bra å plukke med seg videre! Skal sjekke ut tinder på Reddit! Anonymkode: 82bba...6f1
Gjest Minesveiper Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 (endret) 18 hours ago, AnonymBruker said: Komplimenter fungerer også som f. Det verste sjekkerådet menn noensinne er blitt gitt, er at de skal holde tilbake komplimentene for å ikke gi henne mer selvtillit, eller desto verre; gi henne tvetydige eller sarkastiske tilbakemeldinger, slik at hun "jekkes ned" og du har bedre sjangs. Her er greia: de mest attraktive mennene er som regel selvsikre nok til å gi direkte komplimenter, da de ikke har noe behov for å endre maktbalansen. Så om en usikker fyr sier hun er "for så vidt søt til å være blond", så er det samtidig en kjekkas som sier rett ut at hun er "nydelig" - og gjett hvem hun går for. Lang vei for å illustrere et enkelt poeng - alle liker å bli smigret. Det er greit å utveksle noen meldinger før man møtes, men ikke altfor mange. Her har jeg samme erfaringene med mennene jeg har likt - de foreslår noe etter ikke altfor lang tid, og de er selv konkrete - "Hva med bar X kl. 19?". Besluttsomhet er en attraktiv kvalitet hos menn 100% av tiden. Lykke til! Anonymkode: b7d6d...fdc Enig med deg. Har kompiser som bruker for lang tid på å bare prate om uvesentlige ting, og som regel ender det i at damen bare slutter å svare. Selv synes jeg det er greit å stille noen spørsmål bare for å finne ut om det er potensiale der, og dersom det er det spør jeg om å ta en kaffe. Jeg er også enig i at det å gi tyvetydelige eller sarkastiske tilbakemeldinger fungerer dårlig, spesielt i Norge. Det er nok en liten andel kvinner som liker det, men sånn generelt er ikke det en god måte å flørte på synes jeg. Akkurat det her er litt interessant fordi når man ikke er en attraktiv mann har man lett for å tro at man må gjøre noe "spesielt" eller et eller annet for å skille seg ut. Det å være normal har liksom ikke gitt resultater, så man tror gjerne at man må være ekstra morsom eller et eller annet. Jeg husker jeg tenkte det når jeg var 19, og jeg skrev noen skikkelig rare ting til damer som for all del fikk dem til å le , men det hjalp egentlig ikke så veldig siden det var andre ting jeg gjorde "feil" eller bare ikke gjorde. Det er først når man blir attraktiv at det faktisk holder å bare være normal, eller "være seg selv". Det er ikke alle som lever i en realitet hvor man bare gjøre det som faller en inn samtidig som folk blir tiltrukket av en. For menn som ikke lever i en slik realitet er det lett for å kjøpe dumme ideer som at man må komme med sarkastiske tilbakemeldinger. Jeg prøvde ideen når jeg var 19-20 og jeg kan jo si at det å flørte på den måten funker bedre enn å være passiv. Likevel, det er fremdeles en dårlig måte å flørte på fordi det er en betydelig andel av damer som vil finne de sarkastiske tilbakemeldingene lite hyggelige. Mange vil rett og slett trekke seg unna. Jeg synes også komplimenter er fine å gi, men de må være genuine. Det å bruke komplimenter for å "smigre" er ikke så enkelt som man skulle tro fordi dere damer er ikke dumme. Hvor mange ganger har ikke jeg gitt skikkelig genuine komplimenter, men på tross av det har de blitt stilt spørsmålstegn ved Endret 5. juli 2018 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå