AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Hei, jeg er 13 år (vet jeg ikke burde være her og måtte bare finne noen som kunne svare ÆRLIG. Skal slette brukeren rett etter.) Men er Tyrkia farlig? vi skal reise dit, det er nærme bulgaria der vi skal være og vi skal være på hotell Anonymkode: 6fb76...b6c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Tja, kommer jo an på hva du skal sammenligne med. Sammenligner du med Norge er det nok litt utrygt mtp. nabo-land og uroligheter der. Men typiske-turiststeder i Tyrkia er stort sett helt greit å reise til. Ellers så er det nå bare å bruke hodet litt, passe på hvilke områder man drar til osv. Jeg har en venn som er tyrkisk og han har mange plasser han aldri drar til fordi det ikke er trygt selv for han. Jeg har besøkt ham og men opplevde ingenting ubehagelig:) Vel, forutenom at jeg personlig ikke liker folkemengder Jeg tror uansett ikke foreldrene dine ville tatt deg til en plass som ikke var trygg:) Så det går nok helt fint skal du se, men om du er urolig, snakk med foreldrene dine:) Anonymkode: b4cbf...78b 2
ThePunisher Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Svigermor ble nesten kidnappet i Tyrkia engang, ellers ganske trygt 😂
visp Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Akkurat nå, ThePunisher skrev: Svigermor ble nesten kidnappet i Tyrkia engang, ellers ganske trygt 😂 Var det noe du hadde arrangert? 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 Regner med du skal reise med voksne? Anonymkode: ed1bd...175 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Akkurat nå, visp skrev: Var det noe du hadde arrangert? Hahahha, nei ikke den gangen. Men kan fort skje igjen hvis hu ikke slutter å prate om at hu vil ha barnebarn Anonymkode: a59cf...378 5
Hulderen Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 Her står regjeringens reiseråd angående Tyrka. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/ Jeg regner med at deler av det er litt vanskelig å forstå for deg, for det er skrevet for voksne. Men du kan vise det til foreldrene dine og be de lese gjennom det. 1
puppi Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 Annet enn litt ubehag rundt gamle tyrkiske menn som vil tilby din mor og far å få kjøpe deg for tre geiter, så går det nok greit. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 Jeg anser ikke Tyrkia som veldig farlig når det gjelder turiststeder, men det er en økt risiko. Jeg velger å ikke dra dit. Anonymkode: 825d5...9e5 2
tirben Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 Turiststedene i Tyrkia er trygge. Man skal unngå grensen til Syria, men ellers er det ikke farlig. Tror du foreldrene dine vil reise til farlige steder?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 Tyrkia har utrolig mange narkomane selgere i turistbyen. De løper etter deg helt galne "heia Norge!".. full i rus. Hadde ikke reist dit om jeg fikk penger engang. Hvis du reiser der så oppsøk norsk/svensk resturant og hold deg alltid med en voksen som kan beskytte deg. Anonymkode: e07ff...206
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #13 Skrevet 5. juli 2018 Terrorisme er ikke den eneste grunnen til at turister burde ligge langt unna Tyrkia. Landet er ett diktatur, som slår hardt ned på menneske-rettigheter og ytringsfrihet. Hvordan en del tyrkere velger å behandle annerledes-troende (ikke-muslimer) kvinner og homofile / lesbiske, er ikke særlig positivt... Dette er iallefall ikke ett sted jeg har lyst til å legge igjen penger som turist... Anonymkode: 97d49...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 TS, det går nok helt fint! Det er mye man kan si om mange land nå for tida, Tyrkia har også sine problemer. Men ikke bekymre deg, kos dere på ferie, og dere trenger ikke oppsøke eventuelle demonstrasjoner hvis dere f.eks. skulle finne på å dra innom Istanbul. Anonymkode: b2097...e50 1
StovnerJune Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 Nei. Har vært der mange ganger og liker meg godt. Vær forberedt på innpåslitne menn og andre holdninger til kvinner, spesielt om du har typisk skandinavisk utseende. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tyrkia har utrolig mange narkomane selgere i turistbyen. De løper etter deg helt galne "heia Norge!".. full i rus. Hadde ikke reist dit om jeg fikk penger engang. Hvis du reiser der så oppsøk norsk/svensk resturant og hold deg alltid med en voksen som kan beskytte deg. Anonymkode: e07ff...206 Hæ? Jeg har aldri sett en rusa (annet enn litt småfull på alkohol men langt fra like drita som nordmenn blir) tyrkere de 30 gangene jeg har vært der. Anonymkode: 1a20f...952 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #17 Skrevet 5. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Terrorisme er ikke den eneste grunnen til at turister burde ligge langt unna Tyrkia. Landet er ett diktatur, som slår hardt ned på menneske-rettigheter og ytringsfrihet. Hvordan en del tyrkere velger å behandle annerledes-troende (ikke-muslimer) kvinner og homofile / lesbiske, er ikke særlig positivt... Dette er iallefall ikke ett sted jeg har lyst til å legge igjen penger som turist... Anonymkode: 97d49...5b8 Dette er absolutt også en av årsakene til at jeg velger bort Tyrkia. Anonymkode: 825d5...9e5
Kjetil E Skrevet 5. juli 2018 #18 Skrevet 5. juli 2018 På 4.7.2018 den 19.18, Hulderen skrev: Her står regjeringens reiseråd angående Tyrka. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/ Jeg regner med at deler av det er litt vanskelig å forstå for deg, for det er skrevet for voksne. Men du kan vise det til foreldrene dine og be de lese gjennom det. UDs reiseråd gjelder sonen som grenser opp mot Syria. Dette er ganske så langt unna der TS skal. Så skal ikke være noe problem. 3
kikkana Skrevet 5. juli 2018 #19 Skrevet 5. juli 2018 I det store utland er det mye som kan skje. Men tyrkia er ikke det landet med størst odds for at noe uønsket skal skje med mindre du oppsøker trøbbel. Handler om å ta sine forhåndsregler. Er nok større sjans i mange av klodens fattigste steder og større byer. USA har mange byer som er farlige og hvor man bør være mer obs en i europa. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #20 Skrevet 8. juli 2018 På 5.7.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev: Hvordan en del tyrkere velger å behandle annerledes-troende (ikke-muslimer) kvinner og homofile / lesbiske, er ikke særlig positivt... Anonymkode: 97d49...5b8 Nå er det relativt lett å være homofil i Tyrkia da... Jeg har bodd i Tyrkia med min tyrkiske mann i mange år, og har aldri opplevd noe trakassering verken ute eller blant familie. Det er mye som er galt i Tyrkia, spesielt med presidenten, men folk flest godtar annerledes- troende og homofile. Selv om de fleste tyrkere er muslimer, har landet fortsatt et sekulært styresett. Anonymkode: 78d15...e49 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå