Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det for mye å ligge rundt 15000 kcal dagen? Går sikkert 10000 skritt daglig. Er 175 cm høy og 65 kg

Anonymkode: dc7f1...a1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15.000?????? Håper du mener 1500!!

Anonymkode: 50e4e...d83

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15.000?????? Håper du mener 1500!!

Ja, mente selvfølgelig 1500

AnonymBruker
Skrevet

Holder du vekten din er det rett kalorimengde for din vekt/kropp. For meg hadde jeg da rast ned i vekt fort som fy.

Anonymkode: 4a956...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange faktorer som spiller inn på kaloribehov. Hadde selv rast ned i vekt og vært utrolig sulten med så lite... Trener nesten hver dag jeg da, mye styrke, men er 165 og 65kg og 19 år. Går opp i muskelmasse nå på 2700-3000 kcal om dagen. 

Anonymkode: da8a5...955

Skrevet

Det er absolutt ikke for mye. Det er nok heller for lite.

Bruker en kalorikalkulator

Skrevet

Synes det virker altfor lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor aktiv du er. Om du sitter på sofaen hele dagen trenger du ikke stort mer. Litt gåing hver dag forbrenner ikke mange kalorier, med mindre du går mye i oppoverbakke/ fjell der du får puls

Om du går mye i fjell/ jogger vil du gradvis bygge mer muskler i beina, og muskler forbrenner mer av maten du spiser. Så etter en stund kan du øke kaloriene uten å gå opp i vekt, fordi hvileforbrenningen din er høyere. Dess mer muskler du har, dess mer må du spise for at musklene skal holde seg store. Så matglade mennesker burde trene styrke, da kan de spise mer uten å legge på seg annet enn muskler. Tynne body buildere med store muskler spiser gjerne 3000 kalorier eller mer (kommer an på hvor stor man er) for å holde seg muskuløse og slanke. 

Anonymkode: 2874d...2af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som ikke er aktiv om dagen (det er en grunn til det) prøver å holde meg på 1500 kcal om dagen. Det er tungt fordi jeg er vandt til å spise mye mer, men det er det jeg må holde meg på for å gå ned i vekt når jeg ikke er aktiv. På 2000 kcal ca vedlikeholder jeg vekta. Så det er små marginer.

Skrevet (endret)

Alder og kjønn påvirker også.

Her er kalorikalkulator:
https://www.freedieting.com/calorie-calculator

Hvis man ønsker å gå opp eller ned i vekta basert på å telle kalorier, er det enklere å bruke en app som f.eks. LifeSum eller MyFitnessPal. Disse kan også beregne hvor mye kalorier du må spise hvis du ønsker å gå opp/ned en bestemt vekt.

Endret av matrobot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...