AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Del Skrevet 4. juli 2018 Ser at på de fleste sidene med info om dette står det at katta må holdes inne 4 uker etter flytting. Kjenner derimot noen som har sluppet ut katta på nytt område etter 2 dager, og det har gått bra. Kjenner mange som tar med pus på hytta og det går fint å slippe katta ut med en gang. Vil gjerne høre deres erfaringer. Det jeg tenker at at det er avhengig av hva slags katt du har? Jeg har en hunnkatt som holder seg alltid i nærheten av huset og går ikke lange turer bort. Da jeg fikk henne for 3 år siden så var hun inne i 3 uker. Men da var jeg ny eier i tillegg til nytt sted. Hun er nå meget knyttet til meg. Jeg skal flytte om 3 uker og gruer meg til å måtte holde henne inne i den varmen så lenge, hvis det fortsetter sånn.. bor på Østlandet. Hva er deres erfaringer med dette ? Anonymkode: c0108...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 6. juli 2018 #2 Del Skrevet 6. juli 2018 Det spørs på katten, tenker jeg. Det er viktig at katten føler en tilknytning til området hen er på, slik at katten vil føle det trygt å komme hjem, og om hen blir skremt av noe heller løper hjem enn langt bort for å gjemme seg. Om det er katter i nærheten vil det være lettere for andre å skremme katten vekk fra sitt territorie om katten ikke føler hen har noe territorie å forsvare. For hjemmet og området rundt hjemmet er jo kattens territorie, og alle katter ønsker å forsvare dette. Jeg holder uansett mine katter inne minimum tre uker, for å være helt sikker. Men de stedene jeg har bodd har det vært mange katter, og jeg tar ikke sjansen på at de skal bli skremt bort av noen andre. I tillegg har jeg døra eller vinduer oppe i begynnelsen så de kan komme inn med en gang de har behov for det, og jeg er ute sammen med dem i begynnelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 6. juli 2018 #3 Del Skrevet 6. juli 2018 Holdt min inne i en uke, da var jeg rett og slett lei av all hyling og forsøk på å komme seg ut. En dag sneik han seg ut vinduet i andre etasje.. Det gikk kjempefint, selv om jeg var livredd de første dagene. Må nevnes at jeg bor i skogen uten naboer. Men jeg tenker du kjenner din egen katt best, kanskje skaffe deg bånd så dere kan utforske området sammen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 6. juli 2018 #4 Del Skrevet 6. juli 2018 Sjølsagt er det også individuelt, men min erfaring er at hunkatter stort sett holder seg rundt huset og hankatter har mer tendens til å gå lange turer og rote seg oppi ting. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brontosaurus Skrevet 6. juli 2018 #5 Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg venter 3 uker. Har flyttet mange ganger med pus, og før de 3 ukene har hun fått blitt med ut sammen med meg. Hun er som din, holder seg i nærheten og går aldri langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Del Skrevet 6. juli 2018 Individuelt. Den ene katten hadde jeg nok holdt inne i rundt 2 mnd, den andre ei lita uke. De er så forskjellige både i ferdigheter og personlighet. Anonymkode: 1a6bf...b1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Del Skrevet 6. juli 2018 EKstremt individuelt. Jeg hadde en katt en gang som jeg munnen slippe rett ut av bilen når vi besøkte besteforeldrene mine, og holde inne i 2-3 dager på nye steder. Og jeg har hatt en katt som jeg aldri hadde stolt sånn på, han måtte være inne i 2-3 uker før jeg merket at han var klar. Anonymkode: b3a80...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Del Skrevet 8. juli 2018 Hei, Tusen takk for alle svar. Tenker at utifra det dere skriver så toppen 2 uker holde for akkurat denne pus:) Jeg har kjøpt ordentlig kattesele og da det høres som en god ide å få pus til kjenne området på den måten først. Jeg har sett video på YouTube det det antydes at det kan ta opptil flere måneder (!) før katta venner seg til det. Tror ikkke det stemmer og vil selvsagt prøve det først, før jeg slipper henne ut på egenhånd. Anonymkode: c0108...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #9 Del Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Tusen takk for alle svar. Tenker at utifra det dere skriver så toppen 2 uker holde for akkurat denne pus:) Jeg har kjøpt ordentlig kattesele og da det høres som en god ide å få pus til kjenne området på den måten først. Jeg har sett video på YouTube det det antydes at det kan ta opptil flere måneder (!) før katta venner seg til det. Tror ikkke det stemmer og vil selvsagt prøve det først, før jeg slipper henne ut på egenhånd. Anonymkode: c0108...2b6 Flere mnd er nok i overkant 😅 god ide med sele ja hvis du får den til å gå med det. Noen katter «mister evnen» til å gå når de får på seg sele 😂😂 Anonymkode: b3a80...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå