Gå til innhold

Får ikke betalt studielån, har brukt 36/36 måneder utsettelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei hva skal jeg gjøre? jeg har ikke råd til å betale 1200 kr når jeg har 1000 kr å leve av akkurat nå, men jeg har brukt opp utsettelsene, er livet over? jeg begynner å studere neste måned

Anonymkode: cde7d...949

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

hei hva skal jeg gjøre? jeg har ikke råd til å betale 1200 kr når jeg har 1000 kr å leve av akkurat nå, men jeg har brukt opp utsettelsene, er livet over? jeg begynner å studere neste måned

Anonymkode: cde7d...949

Hvorfor begynner du å studere for å opparbeide deg mer gjeld som du ikke kan betjene? Hva har du drevet med i 3 år siden du ikke kan betale den? Synes det er rart du får innvilget mer lån når du ikke kan nedbetale den gjelda du allerede har og fått kniven på strupen fra LK. Du har or roter det virkelig til for deg selv. Staten er nådeløs når det kommer til innkrevning og dette kan også påvirke muligheten for å få innvilget lån etc og din økonomiske fremtid i sin helhet.

Anonymkode: 9435a...7b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor begynner du å studere for å opparbeide deg mer gjeld som du ikke kan betjene? Hva har du drevet med i 3 år siden du ikke kan betale den? Synes det er rart du får innvilget mer lån når du ikke kan nedbetale den gjelda du allerede har og fått kniven på strupen fra LK. Du har or roter det virkelig til for deg selv. Staten er nådeløs når det kommer til innkrevning og dette kan også påvirke muligheten for å få innvilget lån etc og din økonomiske fremtid i sin helhet.

Så hyggelig du er da. Har du alltid for vane å prøve å trykke folk lenger ned en de allerede er? Veit du hvorfor Ts ikke får betalt? Kanskje Ts ble sykemeldt og må ta nytt studie for å kunne finne en jobb h*n klarer å være i? Kanskje du skal ta deg en bolle? 

Anonymkode: 29c56...f1f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Samme bruker her. Man får ikke støtte til nytt lån dersom lånet sies opp når man man har max utsettelse  og ikke kan begynne å nedbetale. Så dette er rimelig logisk  

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/tidligere-studielan/

AnonymBruker
Skrevet

Så hyggelig du er da. Har du alltid for vane å prøve å trykke folk lenger ned en de allerede er? Veit du hvorfor Ts ikke får betalt? Kanskje Ts ble sykemeldt og må ta nytt studie for å kunne finne en jobb h*n klarer å være i? Kanskje du skal ta deg en bolle? 

Staten er nådeløs når det kommer til innkreving, så det er ikke noen mulighet til å komme seg ut av denne. Man får ikke nytt studielån dersom man ikke kan nedbetale tidligere gjeld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Staten er nådeløs når det kommer til innkreving, så det er ikke noen mulighet til å komme seg ut av denne. Man får ikke nytt studielån dersom man ikke kan nedbetale tidligere gjeld. 

Når man bruker utsettelser så går ikke det ut over om man får mer lån nei. Å man kan fint få flere utsettelser. Man søker om rentefritak og så søker man ved å oppgi en av de 100 grunnene man får opp til hvorfor man ikke kan betale, eksempler er svangerskap, aap, lav inntekt, arbeidsledighet etc etc etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt opp mine utsettelser for lenge siden, men har fortsatt utsettelser. Det er veldig viktig at du gjør det i riktig rekkefølge, først rentefritak og så utsettelse. 

Anonymkode: afd6f...8fb

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

TS har ikke sagt noe som helst om at det skal søkes om nytt studielån. Det er veldig mange som studerer uten å ta opp lån i det hele tatt. 

Anonymkode: 70de6...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare meg hvor Ts skriver at det er sendt til innkrevning? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med lånekassen.

Anonymkode: acc4e...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...