Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på når har dere møte med presten? jeg har en samboer som jobber i nordsjøen, og han har ikke friperiode før den 25.april, og bryllupet er 30..., så vi kan jo ikke avtale noe møte før han går på fri. men det er vel ikke for sent å ha møte med presten samme uka som bryllupet skal stå vel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille smurf i.i
Skrevet

vi skal ha møte m presten ca to uker før vielsen. Vet det er noen som har samme uke også. Ville spurt presten som skal vie dere, jeg. :wink:

Skrevet

Vi skal gifte oss på min hjemplass og kommer dit en uke før bryllupet. Det var ikke noe problem å få møte presten samme uken, det er bare å avtale på forhånd.

Skrevet

Vet tilogmed om folk som har hatt det samme dag.

Skrevet

det var godt å høre.. :-)

Skrevet

vi hadde dagen før. Ikke noe problem.

Murf

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Skal ha møte med presten uken før dagen :-)

Skrevet

Jeg vil nok anbefale å ta kontakt med presten og forklare. Kanskje hun/han har mye på programmet den uka. Bedre føre var enn etterpåklok... Hvis dere avtaler møtet allerede nå burde det gå bra. Det er jo en del praktiske ting som kan tas pr telefon/mail også. Da gjør det ikke så mye om samtalen kommer tett innpå vielsesdagen.

Skrevet

Hvor tidlig dere vil møte presten avhenger også en del av hvor viktig det er for dere at vielsen er personlig. For oss var det viktig å ha en vielse som føltes riktig for oss begge to, både for meg som tror og for mannen min som ikke gjør det. Vi hadde faktisk vårt første møte med presten allerede før vi fortalte om planene våre til noen andre, nettopp for å finne ut om det var riktig for oss å gifte oss i kirken. Vi hadde et nytt møte en måneds tid før bryllupet for å snakke mer om hva vi hadde tenkt om ekteskapet og vielsen siden sist, og for å snakke mer om detaljer som tekstlesing og salmer. Dagen før bryllupet hadde vi prøving i kirken.

Dette kan jo gjøres på mange måter, og det finnes selvfølgelig ingen fasitsvar her heller. Det forundrer meg imidlertid litt at så mange svarer at dette var en av tingene som ble ordnet den siste uken før bryllupet. For oss var samarbeidet med presten og refleksjonene det ga hos oss, en av de fineste bryllupsforberedelsene (dette avhenger selvfølgelig av hvilken prest man har valgt...), og jeg ville ikke gått glipp av det. - Men det går selvfølgelig an å ta mye av "den gode samtalen" på forhånd via telefon og mail også når man er langt unna, enten innaskjærs eller offshore :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...