AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Jeg er usikker om det finnes noe sånt eller om det er lurt. Men tanken min er at jeg skal spise karbohydrater som "normalt" på treningsdagene (spesielt om dagen når jeg skal trene), mens om kveldene og hviledagene skal jeg spise lavkarbo. Mandag: Trene (karbohydrater om dagen, lavkarbo om kvelden) Tirsdag: Hviledag (lavkarbo) Onsdag: Trene (karbohydrater om dagen, lavkarbo om kvelden) Torsdag: Hviledag (lavkarbo) Fredag: Trene (karbohydrater om dagen, lavkarbo om kvelden) Lørdag: Hviledag (lavkarbo) Søndag: Hviledag (lavkarbo) Tanken er at jeg skaffer meg ekstra energi til treningene slik at jeg orker å trene mer, så går jeg lavkarbo når jeg hviler. Målet mitt er å ha litt lavere fettprosent og få synlige magemuskler (vil se disse for første gang) Har noen prøvd et sånt system? Eller fungerer det ikke? Anonymkode: 9b08e...50a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Hvorfor tenker du dette er bedre enn å spise normalt? Anonymkode: 8e432...d30
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Lavkarbo fungerer jo fordi du får manko på karbohydrater. Så din oppskrift vil hvis du dytter inn mye fett på lavkarbodager gjøre at du øker i vekt. Anonymkode: 8a9f4...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Jeg trente ganske hardt, og hadde god effekt av å trene på lavkarbo. Fikk i meg litt karbo, men Max 15-50 gram PR dag. Fikk synlige muskler etter en viss tid, betraktlig mindre fett.. gikk ned 17 kg på 4 mnd Anonymkode: 92b4e...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 Hvorfor kan du ikke spise lavkarbo og trene? Du må bare ta det litt med ro i starten til kroppen lærer seg å fungere bedre på ketoner (keto adapted). Hvis du ikke har vært i ketose over lengre tid før, så vil det ta ca en måned før kroppen klarer å bruke ketoner like effektivt som den før brukte sukker og så vil det ta ca ett år før kroppen er fullt tilpasset å bruke ketoner som energi. Jo mindre karbohydrater du spiser, jo mer overskuddsvann vil kroppen slippe. Dette vil også gjøre at musklene dine synes bedre. :) Jeg fikk en kamerat som er ganske trent til å gå over til lavkarbo og det tok bare ca 2 uker før han hadde mye mer synlige magemuskler enn han noen gang hadde hatt, uten at han endret treningsprogrammet. Anonymkode: 71fdd...13b 2
Inwe Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 På 5.7.2018 den 5.32, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke spise lavkarbo og trene? Du må bare ta det litt med ro i starten til kroppen lærer seg å fungere bedre på ketoner (keto adapted). Hvis du ikke har vært i ketose over lengre tid før, så vil det ta ca en måned før kroppen klarer å bruke ketoner like effektivt som den før brukte sukker og så vil det ta ca ett år før kroppen er fullt tilpasset å bruke ketoner som energi. Jo mindre karbohydrater du spiser, jo mer overskuddsvann vil kroppen slippe. Dette vil også gjøre at musklene dine synes bedre. Jeg fikk en kamerat som er ganske trent til å gå over til lavkarbo og det tok bare ca 2 uker før han hadde mye mer synlige magemuskler enn han noen gang hadde hatt, uten at han endret treningsprogrammet. Anonymkode: 71fdd...13b Samme skjedde med min samboer når vi gikk over til vegansk og mer karbohydrater enn noen gang, han gikk også opp i vekt og ned i fettprosent. Og han har trent mindre i denne perioden da han har hatt en ryggskade. Så det fungerer med karbohydrater også, er nok mer det at han har gått ned i fettprosent enn at han har bygd mer magemuskler
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 Det er vel omtrent akkurat dette Thebodycoach anbefaler. Kan jo lese litt om opplegget hans, men du trenger absolutt ikke å kjøpe det. Filosofien er enkel nok. Redusert mengde karbohydrater de dagene du ikke trener, ett eller to måltider med karbohydrater de dagene du trener. Og generelt begrens inntaket, selv om du føler at du kan spise mye mat og likevel få kaloriunderskudd når du begrenser mengden energitette karbohydrater. Anonymkode: eca56...7cd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 22 hours ago, Inwe said: Så det fungerer med karbohydrater også Jepp, det gjør det. Hovedproblemet er når man blander mye karbohydrater og mye fett, det er da kiloene kommer.... Selvsagt kan man gå opp i vekt om man spsier mye uansett, da Personlig har jeg prøvd lavkarbo men fikk enorm mage og la på meg fett. Var enklere for meg å overspise siden jeg var/ er så glad i fett. Følte meg heller ikke bra Spiser høykarbo nå med myye grønnsaker og har gradvis mistet alt det magefettet og fettet jeg fikk på sidene. Anonymkode: 8e432...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå