AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Barna har mange søskenbarn og alle bor langt ifra hverandre og det blir ofte mye reising for å dra i barnebursdager. Så vi ble enige om at vi dropper gaver, legger kruttet på våre egne barn istedenfor og har en stor fest på sommeren for å feire alle barn. De vil ofte dra langt og til steder som koster mye. Men jeg føler ikke for å legge så mye penger når vi har trangt om penger. Så jeg kom med forslag som nesten alle var enig i, vi drar på hytta til familien min. Det er plass til mange, og det finns mer enn nok rom til at alle barn kan løpe rundt. Så jeg foreslo en uke der, alle barna våre elsker det og jeg er sikker på at alle søskenbarna vil elske det også. Men en person ville ikke, han har jo vært å besøkt oss der en gang i noen timer og der var det så varmt at barna hans ikke kan være, akkurat som at vi kan kontrollere været? Men en tur til syden, det går greit? Alle virker misfornøyde men ingen vil si noe men så alle barna kan være med vil de andre leie hytte, vi finner ingen hytte som er stor nok eller har campingmuligheter på utsiden så dette blir dyrt... plutselig ble det snakk om sydentur, jeg fikk bare si at det har vi ikke råd til, så nå er det snakk om at vi skal legge 3000kr for en helg for en hytte laaaaangt unna oss så er sikkert en 1000 kr i bensin også. Føles som å kaste penger i sjøen når vi kan være på hytta gratis i en uke! Vi har trangt om penger og det føles så unødvendig, men betaler vi ikke så får ikke barna vært med på bursdagsfeiring med søskenbarna sine. Den andre familien nekter å dra på hytta og da er det to barn der som ikke for vært med på bursdagsfeiring. hvordan ville dere ha håndtert denne situasjonen? Anonymkode: abecf...7b0
visp Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Ta en avstemning på det, så får flertallet bestemme. Om de ikke liker løsningen så får de selv ta ansvaret for at barna deres holdes utenfor; det er ikke noen andres skyld. Det er uansett mest fornuftig å velge hytta; selvom en hel uke hadde vært litt i overkant for meg med så mange, men dere er sikkert vant til å være sammen:) 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Slik feiring er ikke så viktig, sltså. Virkelig. Jeg hadde droppet det. Anonymkode: b28cf...682 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Å organisere noe som inkluderer alle, og en hel uke, er klin umulig. Det er alltid noen som vil føle seg presset til å ferier under/over egen standard, og det er alltid noen som foretrekker et annet sted. Bare dropp det i utgangspunktet. Om dere blir enig om sted starter øvrige uenigheter... Vi gjør det enkelt. Det inviteres alltid til barnebursdager, men det er ikke noe press om å komme. Vi har en samling en gang i året med alle, det er en natt, på et høyfjellshotell som ligger "midt i mellom". Er vi på hytta vår en uke om sommeren sender vi ut mail om at alle er veldig velkomne på besøk, og at førstemann som melder ankomst velger rom først. Anonymkode: fa4a9...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik feiring er ikke så viktig, sltså. Virkelig. Jeg hadde droppet det. Anonymkode: b28cf...682 for barna er denne feiringen kjempe viktig, den kan ikke droppes. da har man jo droppet bursdagen deres, det er jo overhode ikke greit. men kan jo være at man kan si noe om at dette ikke ble helt som dere hadde tenkt, så neste år inviterer dere for feiring hjemme hos dere for deres barn. så må alle stå for sine. utrolig sær han særingen da og var det den beste unnskyldningen han kunne komme på??? det er for varmt på hytta??? (har han noen iq problemer eller no?) dere får si at der ikke kan leie den hytta de har funnet da for en gang i 94 var det en onkel av deg som hadde vært i det området, og da hadde det regnet. å det blir jo ikke hyggelig, med bare regn. der kan dere ikke ha barna deres! Anonymkode: 50182...07c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: for barna er denne feiringen kjempe viktig, den kan ikke droppes. da har man jo droppet bursdagen deres, det er jo overhode ikke greit. men kan jo være at man kan si noe om at dette ikke ble helt som dere hadde tenkt, så neste år inviterer dere for feiring hjemme hos dere for deres barn. så må alle stå for sine. utrolig sær han særingen da og var det den beste unnskyldningen han kunne komme på??? det er for varmt på hytta??? (har han noen iq problemer eller no?) dere får si at der ikke kan leie den hytta de har funnet da for en gang i 94 var det en onkel av deg som hadde vært i det området, og da hadde det regnet. å det blir jo ikke hyggelig, med bare regn. der kan dere ikke ha barna deres! Anonymkode: 50182...07c Ja,for det er ikke varmt i syden Anonymkode: ada90...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 syden er vel stedet å dra for å kjøle seg ned for tiden, er jo j#$%& varmt her.. så skjønner han jo;) Anonymkode: 50182...07c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 Var en sær måte å feire på.Her har vi feiring med familien som bor i byen og så har di bursdag for klassen.Bursdagshysteriet tar helt av med ørten selskaper.Hvor mange ganger trenger barn å feires?? Tenker det viktigste er med nær familie og vennene. Anonymkode: c3040...c73 1
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 Hvorfor må det være så voldsomt? Er ikke snakk om å droppe bursdagen. Inviter til kake hjemme hos dere, de som vil og kan, kommer. De har vel barne/vennebursdag? Hos oss har vi barnebursdag, og en feiring på selve dagen. Noen ganger kommer en tante eller to, eller besteforeldre. Hvis ikke så er det bare oss. Så får de gaver fra de andre før eller senere.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #10 Skrevet 5. juli 2018 Synes også det er merkelig med en ukes feiring på en hytte. Greit nok å møtes om sommeren og dele litt av ferien sammen, men da har det i så fall ikke noe med barnebursdag å gjøre. Jeg tror ærlig talt ikke at jeg hadde giddet å bruke en hel uke av min lille sommerferie på å være med en drøss av unger på en hytte.... Hva med å ha en helg et sted midt i landet (eller ikke langt unna der dere bor), bo på et fint, barnevennlig hotell med svømmebasseng, en fast helg hvert år? Og dette kan være søskenbarntreff-helga. Anonymkode: 2ec4a...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå