AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Jeg startet å jobbe i mai 2017 om midlertidig ansatt, men har alltid jobbet rundt 80%. Firmaet gikk konkurs og ble kjøpt av noen andre og da fikk jeg en fast 40% stilling i prøvetiden. Jeg har blitt sagt opp grunnet firmaet risikerer konkurs igjen, så de måtte si opp noen ansatter.. Inntekten min for 2017 er ikke nok til å søke om dagpenger. Hva slags stønad kan jeg søke om nå? Anonymkode: b6273...854
Traktor Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Hvis heller ikke inntekten din de 3 siste årene er nok til å få dagpenger har du kun rett på sosialhjelp, men da skal alt av sparepenger osv. være brukt opp. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Det er nok sosialstønad du har krav på da, ja. Eller om du starter studier og får studielån/stipend, da har du ikke krav på noe fra NAV. Anonymkode: ae6f1...884
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Da har du rett på sosialstønad hvis du ikke har sparepenger. Men de forventer at du selger det du har av verdi for å klare deg selv. Anonymkode: 321f9...c46 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du rett på sosialstønad hvis du ikke har sparepenger. Men de forventer at du selger det du har av verdi for å klare deg selv. Anonymkode: 321f9...c46 Spørs hva man har av verdi da. Man blir ikke krevd å selge f.eks en gammel bil eller TV eller møbler osv. Hvis man har sparepenger så får man vel beskjed om å bruke det først, og hvis man har en dyr bil får man kanskje beskjed om å selge den. Jeg har fått hjelp fra NAV sosial et par ganger for 2-3 år siden og de ba meg ikke om å selge noenting. Anonymkode: ae6f1...884
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva man har av verdi da. Man blir ikke krevd å selge f.eks en gammel bil eller TV eller møbler osv. Hvis man har sparepenger så får man vel beskjed om å bruke det først, og hvis man har en dyr bil får man kanskje beskjed om å selge den. Jeg har fått hjelp fra NAV sosial et par ganger for 2-3 år siden og de ba meg ikke om å selge noenting. Anonymkode: ae6f1...884 Dette varierer faktisk fra sted til sted, det som er problemet med sosialstønad. Av og til kan det virke som om det går på trynefaktor. Har vært borti to relativt like situasjoner der den ene brukeren fikk sosialstønad uten krav om å selge bilen og den andre brukeren som faktisk hadde en skikkelig bil som var verdt et par hundre og selveid bolig fikk sosialstønad uten krav om noenting. De tilhørte samme bydel og kontor, hadde til og med samme saksbehandler, stusset voldsomt på dette når jeg leste vedtaket. Anonymkode: 321f9...c46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå