Gå til innhold

Jobbe 100% i annen by når man har barn i barnehage/skole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfart det å jobbe i en annen by/kommune/1,5 time pendling hver vei - når man har barn i barnehage og 2.klasse skole? 

Lar det seg gjøre? Tenker arbeidsmarked og trivsel ift jobb. 

Anonymkode: 434f5...edd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 timer reisevei tur retur er ikke å annbefale når du har barn, du vil føle du mister mye tid. ( jeg gjorde i såfall det). Har lært at det max kan være 45min til jobb for at jeg skal rekke levering og henting innenfor tidsfrister og i tillegg ha er futt igjen til barna.

Anonymkode: 6eab7...49f

Gjest studentmammaen
Skrevet

Jeg har studert på den måten og ble til tider veldig vanskelig. Mye bekymring. Nå er jo studentlivet midlertidig. 

Er det vanskelig å få jobb der dere bor ? Da må man jo selvsagt veie for og imot..

Gjest Kritt
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor mye ansvar partner tar for barna og henting/levering.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør det og har gjort det i mange år. Ikke å anbefale!!! Dessverre lite muligheter her jeg bor, og vi kan ikke flytte. Veien i seg selv tar 40 min, men pga enorme køer bruker jeg minst 1,5 time hver vei. Her har mannen kunne hentet, mens eldre søsken har tatt seg av minstemann. Akkurat den delen har gått strålende :)

Anonymkode: dc0b1...19b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, men har fleksitid, jobber på toget og har ofte hjemmekontor. Uten dette hadde det ikke gått.

Barna er 8 og 10 år gamle.

Anonymkode: f011c...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kolleger som jobber 80% pga reisevei. De må gjøre det sånn for å få kabalen til å gå opp nettopp ifht levering og henting av barn. Men det funker jo det også, bedre enn å leve med hjertet i halsen eller snekre løsninger fra dag til dag.

Anonymkode: cd15b...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca en time hver vei til jobb og det er ganske tøft. Jeg har et barn i barnehage og en på barneskolen. 

Jeg er alene med ungene så må bruke barnevakt dersom jeg ikke rekker bhg i tide før den stenger (en av de ansatte er barnevakten min). 

Jeg føler at jeg får altfor lite tid med ungene, og kommer til å flytte nærmere jobben i løpet av høsten. 

Sommeren fungerer uten bruk av barnevakt fordi de er på sommerklubb hele dagen til jeg kan hente dem. 

Dersom du har et nettverk som kan stille opp så kan det la seg gjøre uten for mye logistikk. 

Anonymkode: 71625...84d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt det. Selv har jeg 1 i bhg og 1 på skole, og pendler 40 min hver vei og synes det er stressende for å få kabalen lagt og mindre tid med barna.

Anonymkode: ef07c...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...