Gå til innhold

Folk som snakker dritt om eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som nettopp har skilt seg. Her om dagen uttalte han til flere at "drittkjerringa skal i hvertfall ikke få grillen", selv om han ikke vil ha den. Ville heller gi den til en kompis.

Får så dårlig inntrykk av sånne folk. Har man barn sammen, så må man for helvetet prøve å være litt rause. Jeg følte en periode at jeg spiste kamelene mothårs, men det er verdt det. For barna sin skyld.

Mange barn gruer seg til situasjoner der foreldrene skal møtes. Hvorfor ikke bare være grei. Strekker du deg litt ekstra langt et par ganger, får du lettere velvilje tilbake. Og egentlig er det vel definert som omsorgssvikt, om du ikke klarer å samarbeide med eksen?

Anonymkode: e6a2c...f88

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og så er det noen av oss som strekker seg lengre enn langt i åresvis. Men ikke får godvilje tilbake likevel. Etterhvert mister man lysten til å strekke seg lengre. 

Anonymkode: 89168...92f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo litt an på situasjonen og konteksten det blir sagt i, da. Jeg hadde også en periode like etter bruddet hvor jeg iblant "rantet" til mine venner om eksen, som hadde vært utro med en kollega og knust hjertet mitt. Det var ikke så pene ord om ham som ble sagt, for å si det sånn.. Det er ikke alltid man klarer eller bør late som ingenting, noen ganger i livet har man behov for å få ut alt sinnet og gørra, for å bli ferdig med det.

Men jeg sa selvsagt aldri noe slikt foran barna mine, overfor dem snakket jeg bare om pappaen i en fin tone. Sto heller ikke i kø på butikken og gnålte om hvor jævlig eksen var til gud og hvermann. 

Anonymkode: b8b0b...6b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det må være lov å være åpen om at man er såret foran venner og få ut akkurat det man føler. Innenfor rimelighetens grenser iallefall, men det er bedre at man gjør det enn at man går og gnager på det inni seg i mange år. 

Samtidig skal man være litt forsiktig når man går igjennonom en skilsmisse og gjerne har mange felles venner. Dersom man da hele tiden prøver å få venner til å velge side ved å prate dritt om den andre, så kan andre fort oppleve det som krevende og da er det ikke sikkert det er deg de velger å ha kontakt med videre dersom de opplever den andre som mer raus. Uansett hvem som gjorde hva og hva som førte til bruddet. Bestevenner kan man støtte seg på, men andre venner og bekjente vil gjerne oppleve det som irriterende med folk som tar konflikten rundt skilsmissen i det offentlige. 

Om man ikke klarer å møtes uten å være uhøflige mot hverandre må man nesten finne en måte å samarbeide på som ikke involverer at man skal snakke så mye sammen. Avtale at samvær skiftes ved at ene leverer og andre henter i barnehage/skole. Og at man kun sender meldinger om barna og ikke noe annet. 

Anonymkode: e2e29...fb1

Skrevet

Å kalle eksen for ditt og datt foran barna er veldig ødeleggende. Man MÅ faktisk ta seg sammen! Det sagt så tror jeg det er sunt og få utløp for frustrasjon til andre voksne, når barna ikke er der. Å gå rundt og bære på masse sinne og bitterhet er jo ikke bar det heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...