AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Det er bare så utrolig tungt. Jeg har søkt jobb siden i fjor på denne tiden, så det har gått et helt år uten napp, med unntak av en håndfull intervjuer. Dagene består av å tråle annonser, konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke sender nok søknader, jobber 100 prosent i tillegg (som servitør, ikke relevant for utdannelsen min), og jeg er bare sliten av hele greia. Jeg er lei av å prøve å knekke koden, hvordan jeg burde formulere meg, hvilke egenskaper jeg burde trekke frem. Jeg blir trist av å konstant prøve å selge meg selv inn, og bare møte stengte dører. Er det noen som har noen motiverende ord? Jeg har fri i dag, og tenkte å skrive søknader, men har mest lyst til å sette meg ned å gråte. Jeg kommer til å skrive søknader, bli kjempemotivert av den prosessen, bare for å få et titalls slag i trynet om et par uker og føle meg som dritt igjen. Er så lei av denne berg- og dalbanen Anonymkode: 66c27...585
LupusMaximus Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Ikke skriv flere søknader, ikke på en stund i alle fall. Det er tydelig at det ikke funker for deg akkurat nå. Gå på LinkeIn og søk etter nøkkelord for bransjen/stillingen du har lyst til å jobbe i, velg 5-10 stk og send de en melding hvor du stiller de noen spørsmål angående bransjen, men for all del ikke send noe som "kan jeg stille deg noen spørsmål vedrørende bransjen?". Introduser deg kort, og still spørsmål om hvorvidt visse egenskaper/ferdigheter vektlegges i arbeidet, hvordan de endte opp med jobben, og/eller om hvordan eventuelle nyheter har påvirket bransjen. Avhengig av hvordan de svarer så kan du invitere dem ut til en kopp kaffe eller lignende (du spanderer) hvor dere kan snakke litt mer utfyllende om bransjen og hans/hennes stilling. Etter å ha gjort dette noen ganger så er det en av to ting som vil skje. Enten så blir du tilbudt jobb som følge av å bli anbefalt av vedkommende, eller så vil du ha fått mye verdifull innsikt som vil gjøre deg i stand til å gjøre det mye bedre på fremtidige intervjuer.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Hva slags utdannelse har du, TS? Er du nyutdannet? Liten by/landet/Oslo? Anonymkode: a66c4...30f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er bare så utrolig tungt. Jeg har søkt jobb siden i fjor på denne tiden, så det har gått et helt år uten napp, med unntak av en håndfull intervjuer. Dagene består av å tråle annonser, konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke sender nok søknader, jobber 100 prosent i tillegg (som servitør, ikke relevant for utdannelsen min), og jeg er bare sliten av hele greia. Jeg er lei av å prøve å knekke koden, hvordan jeg burde formulere meg, hvilke egenskaper jeg burde trekke frem. Jeg blir trist av å konstant prøve å selge meg selv inn, og bare møte stengte dører. Er det noen som har noen motiverende ord? Jeg har fri i dag, og tenkte å skrive søknader, men har mest lyst til å sette meg ned å gråte. Jeg kommer til å skrive søknader, bli kjempemotivert av den prosessen, bare for å få et titalls slag i trynet om et par uker og føle meg som dritt igjen. Er så lei av denne berg- og dalbanen Anonymkode: 66c27...585 Hvordan utdannelse har du? Anonymkode: cf1e8...938
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Hvilke typer jobber søker du etter? Hvor ofte sender du åpne søknader? Er du villig til å flytte? Anonymkode: 9f255...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå