Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ikke kjøpt vin enda, men gjør det om ikke så altfor lenge. det jeg lurte på: skal dere ha vinsmaking først, for å finne ut hvilke viner som dere liker best..osv..? er dette nødvendig eller hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvesmakte. Kjøpte tre røde og tre hvite som var i prisklassen vi har råd til og som passet til maten vi skulle spise. De hvite var ganske like i smak,men de røde var det stor forskjell på. Kan nok være lurt å smake litt.........

Skrevet

var det bare du og din kjære som smakte eller hadde dere med andre..foreldre? for å få litt hjelp kanskje..

Skrevet

Det var bare jeg og kjæresten. Jeg jobber i restaurant-bransjen så jeg har litt kunnskap om vin.... Vi valgte to viner som er ganske enkle å like for folk flest og som i tillegg passer maten.

Skrevet

Vi skal ikke prøve smake, hun som driver hotellet har valgt ut viner for oss. Vi sa at vi ville ha den billigste vinen som passet til maten. :ler:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi kjøpte inn 3 røde og 3 hvite og 2 typer champagne og smakte sammen svigers. Bestemte oss for 2 røde og 2 hvite og 1 champagne.

Skrevet
Det var bare jeg og kjæresten. Jeg jobber i restaurant-bransjen så jeg har litt kunnskap om vin.... Vi valgte to viner som er ganske enkle å like for folk flest og som i tillegg passer maten.

Det synes jeg er et lurt tips, Jullan! Jeg tror det kan være lett å bli litt fortapt i en vin man liker veldig godt selv, men som ikke nødvendigvis gjestene synes er like stas.

Ved prøvesmaking tror jeg ellers det er lurt å prøve vinen sammen med mat som er mest mulig lik den dere skal ha i middagen: opplevelsen av vin er ofte veldig avhengig av smakene den serveres sammen med.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi prøvesmakte litt forskjellig, og fant raskt ut hva vi ville ha. Noe enkelt og greit som passet til de fleste ganer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...