Gå til innhold

Kjøper dere barnesko i hver størrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakker om alderen 1-2 år. Har dere sko i str. 20, 21, 22, 23 osv. eller hopper dere over en størrelse? 20-21-23-25 osv?

Anonymkode: 00114...712

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet over 2-3 størrelser, hvorfor skal man kjøpe i hver av dem? 

Anonymkode: 9cf19...d59

Skrevet

Vi har hoppet over en størrelse her og der. De vokser i rykk og napp. Hvis du tenker å kjøpe sko for frem i tid på salg, så kan det bli bom. Våre barn vokste stort sett 2 skostr i året i den alderen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte absolutt ikke sko i hver størrelse.
Som oftest måtte vi hoppe over 2-3 størrelser hver gang vi byttet sko siden de vokser så fort i føttene.

Anonymkode: ccf11...25a

Gjest BearMama
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om alderen 1-2 år. Har dere sko i str. 20, 21, 22, 23 osv. eller hopper dere over en størrelse? 20-21-23-25 osv?

Anonymkode: 00114...712

Kjøper sko ved behov. Noen ganger brukte han en strl i noen mnd så passer på å følge med pailabbene og kjøper når jeg ser han er på vei til å vokse ut av skoene han har.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare vurdert fortløpende når det er ny sesong, dvs at jeg har tatt han med til butikk for å kunne prøve skoene på. Har måtte hoppet over strl. Bestiller kun på nett om jeg er sikker på strl og merke, slettes ikke alle merker som passer foten selv om det er riktig strl. 

Anonymkode: a9460...fa2

Skrevet

Eldste her begynte med sko da hn var 10 måneder. Da startet han på 21. Samme høst var han oppe i 24. Nå bruker han 25/26 i sko, 3 år gammel. Ville kun kjøpt når du ser du trenger sko

Skrevet

Alle mine har vokst veldig i rykk og napp, så det har ikke vært mye vits å handle sko på salg og gamble på at de går opp et nummer eller to i slengen. Har opplevd at de har skilt opp til fire størrelser fra et par sko til det neste.

Skrevet

Vår gikk fra 22 i vintersko til 24 i vårsko/joggesko. Når et nytt skopar gjerne skal være opptil 15 mm lengre enn foten, hopper man fort over en størrelse iblant. I tillegg vokser de ujevnt, så man vet ikke alltid om man vil skifte sesong før man skifter skostørrelse eller motsatt. 

Man bør måle føttene ofte for å sjekke om størrelsen er ok.

Skrevet

Vi har kjøpt sko i den størrelsen som er riktig når ungene trenger nye, uavhengig av hvilken størrelse det er. Fokuset bør ligge på å kjøpe sko som passer, evt som er bittelitt å vokse inn i, og ikke kjøpe sko som er 2-3 størrelser for store for å slippe å kjøpe flere par per sesong. Særlig de minste trenger sko som sitter godt på foten.

Men om vi har kjøpt sko i hver størrelse; det tror jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...