AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Noen som har prøvd? Er det en «sulte-diett»? Funker det, og holder det i det lange løp? Har sett innslag på god morgen norge av ei som gikk ned fra 180 til 80 kg ved hjelp av denne dietten, men lurer på om hun er en av få eller om dette faktisk er verdt å prøve. Jeg skal ned ca 30 kg. Andre tips (utenom lavkallori) mottas med takk. Anonymkode: 96974...7ba
matrobot Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ned ca 30 kg. Andre tips (utenom lavkallori) mottas med takk. Så vidt jeg vet, så må man begrense kaloriinntaket for å gå ned i vekta. Det hjelper ikke å spise like mye som før. Jeg anbefaler deg å laste ned MyFitnessPal eller LifeSum og bestemme deg hvor mye du ønsker å gå ned. Anbefaler maks 0.5 kg per uke. Men du mente kanskje lavkarbo? 4
Inwe Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Å spise vegansk funker som bare det, men du bør lage det meste av mat selv, funker ikke å være en junkfood-veganer om man vil ned i vekt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Andre tips (utenom lavkallori) mottas med takk. Det er umulig å gå ned i vekt uten kaloriunderskudd. Anonymkode: 04c26...190 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg er fullt klar over at man må spise mindre kallorier enn man forbrenner for å gå ned i vekt. Men jeg vil ikke gå på en ren lavkallori diett (type Grete Roede). Da liker jeg heller f.eks lavkarbo der man faktisk føler seg mett. Uansett var det eurodietten jeg i hovedsak lurte på. Anonymkode: 96974...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 Sorry for å være nok en av de som snakker om annet enn eurodietten, den kan jeg ingenting om. Jeg har gått ned 47 kg med kaloritelling gjennom vektklubb, og er sinnsykt fornøyd med det. Det handler ikke om nei-mat og ja-mat eller noen ekstreme greier, kun å være bevisst på hva du spiser, og få det klart for deg hvor mye smøret på brødskiven har å si om du skjønner. Jeg var kjempeskeptisk til å begynne, og trodde kaloritellingen skulle bli et skikkelig mas - men det ble ikke det. Det var mer sånn at oi, jeg har alltid spist alt for mye pasta til maten, og at det var mye lurere å spise knekkebrød enn brød. Spiste det jeg ville, men lærte meg moderasjon og fornuftige porsjoner. Jeg gikk forøvrig ned 30 kg på nokså nøyaktig 5 mnd. Anonymkode: ca133...54f 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Ikke noe Eurodiett her heller, ha,ha. (Selv om jeg kanskje tror at en streng og kortvarig diett kan være greit hvis man skal ned veldig mange kilo, da får man en "pangstart" som sikkert virker motiverende). Utover det tenker jeg at det er best å holde seg til vanlig mat som man skal kunne leve med hele livet, kutte i godis og kaker, og øke aktivitetsnivå Anonymkode: 4b17a...c9c 4
matrobot Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 Er det denne du tenker på?https://eurodiet.com/no/ Alle mat inneholder kalorier. Produktene de selger inneholder lav kalorier i forhold til til vanlig produkter, men man kan fortsatt gå opp i vekta ved å spise masse av deres produkter. Det er mengden (total kaloriinntaket) man må passe på å begrense. Du vil ned 30 kg - det er altså et fint bestemt mål - men det er vanskelig å vite hvor lang tid vektnedgangen kommer til å ta uten å telle kalorier. Om man har bestemt seg for hvor mye kalorier man tar inn seg, kan man beregne når man kommer i målet. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 Det trengs ingen "diett" så lenge man får i seg mindre kalorier enn man trenger. De kaloriene kan være brødskiver, sjokolade, gulrøtter, big mac, slankebar osv. Du går ned vekt så lenge du har et kaloriunderskudd. Anonymkode: 67d1b...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 Min svigermor gikk ned 60 kg på Eurodietten og gikk opp igjen umiddelbart da hun var "ferdig". Det er en veldig ekstrem diett der det meste du spiser er kunstige proteiner og litt grønnsaker. Produktene smaker lite godt, og dietten krever at du holder deg ekstremt strengt til bare deres produkter. Man går ned i vekt (fordi man har et voldsom kaloriunderskudd), men man føler seg sannsynligvis også ganske crap. Anonymkode: 93e73...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: kunstige proteiner Hvis folka bak Eurodietten har klart å produsere kunstige proteiner for kommersielt bruk tror jeg de hadde tjent uhorvelig mye mer penger på å selge dette til legemiddelindustrien enn å drive med dietter... https://phys.org/news/2015-02-artificial-proteins-biological-revolution-mri.htmlhttps://www.livestrong.com/article/551537-what-is-synthetic-protein/https://cosmosmagazine.com/biology/an-artificial-protein-gets-to-work Anonymkode: 04c26...190
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min svigermor gikk ned 60 kg på Eurodietten og gikk opp igjen umiddelbart da hun var "ferdig". Det er en veldig ekstrem diett der det meste du spiser er kunstige proteiner og litt grønnsaker. Produktene smaker lite godt, og dietten krever at du holder deg ekstremt strengt til bare deres produkter. Man går ned i vekt (fordi man har et voldsom kaloriunderskudd), men man føler seg sannsynligvis også ganske crap. Anonymkode: 93e73...ea9 Men er det ikke slik at «fase 4» skal vare resten av livet og man skal leve på lavkarbo? Hvis hun gikk direkte tilbake til gamle vaner er det vel ikke rart at hun gikk opp. 🤔 Ingen som selv har prøvd eurodietten??? Anonymkode: 96974...7ba
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #13 Skrevet 4. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis folka bak Eurodietten har klart å produsere kunstige proteiner for kommersielt bruk tror jeg de hadde tjent uhorvelig mye mer penger på å selge dette til legemiddelindustrien enn å drive med dietter... https://phys.org/news/2015-02-artificial-proteins-biological-revolution-mri.htmlhttps://www.livestrong.com/article/551537-what-is-synthetic-protein/https://cosmosmagazine.com/biology/an-artificial-protein-gets-to-work Anonymkode: 04c26...190 Ja, jeg mente selvfølgelig kunstige proteiner i form av produkter som er tilsatt proteiner, fremfor naturlige proteiner som egg, meieriprodukter og kjøtt. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke slik at «fase 4» skal vare resten av livet og man skal leve på lavkarbo? Hvis hun gikk direkte tilbake til gamle vaner er det vel ikke rart at hun gikk opp. 🤔 Ingen som selv har prøvd eurodietten??? Anonymkode: 96974...7ba Ja, "resten av livet" er lavkarbo, og det fulgte hun, men uansett vil man få et høyere kalorinntak som vil medføre at kroppen lagrer ALT i frykt for en ny "sulteperiode". Kroppen ønsker seg alltid tilbake til høyeste vekt. Jeg har prøvd Eurodietten selv, men holdt ikke ut mer enn 2-3 uker, fordi alt smakte så fælt og jeg følte meg så utrolig dårlig. Anonymkode: 93e73...ea9 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #14 Skrevet 4. juli 2018 En bruker her går på den dietten. Vet det fordi jeg leser bloggen hennes. Håper ikke dette blir slettet som brukerdebatt, for det er det ikke ment som, men @Lovelulu har gått ned masse på denne dietten. Hun kan sikkert fortelle mer om hun ser dette. Vet ikke hvor aktiv bruker hun er. Anonymkode: ea6a1...b43
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #15 Skrevet 4. juli 2018 10 timer siden, Inwe skrev: Å spise vegansk funker som bare det, men du bør lage det meste av mat selv, funker ikke å være en junkfood-veganer om man vil ned i vekt. Du er nyfrelst veganer, @Inwe. Det er godt mulig å gå ned i vekt uten å være veganer. Men det et flott at du påpeke at det å være veganer krever innsikt i kosthold. Anonymkode: 14a36...ad2 2
Lovelulu Skrevet 4. juli 2018 #16 Skrevet 4. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke slik at «fase 4» skal vare resten av livet og man skal leve på lavkarbo? Hvis hun gikk direkte tilbake til gamle vaner er det vel ikke rart at hun gikk opp. 🤔 Ingen som selv har prøvd eurodietten??? Anonymkode: 96974...7ba Nei. En trenger ikke leve på lavkarbo resten av livet. Men et vanlig kosthold, men passe seg for raske karbohydrater som sukker. I fase 3a b og c starter mer og mer innføring av vanlig mat igjen, som frukt, knekkebrød, brød, pasta, poteter og melkeprodukter. Det er fase 1-2 som er protein faser med lite karbohydrater og fett. Uansett hvilken slanking du gjør, går du opp i vekt igjen hvis en ikke passer seg når en er «ferdig». Det er da jobben starter, for å si det sånn. En varig sunn livsstil! 1
blaamandag Skrevet 4. juli 2018 #17 Skrevet 4. juli 2018 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Det trengs ingen "diett" så lenge man får i seg mindre kalorier enn man trenger. De kaloriene kan være brødskiver, sjokolade, gulrøtter, big mac, slankebar osv. Du går ned vekt så lenge du har et kaloriunderskudd. Anonymkode: 67d1b...8bb Få i seg mindre kalorier enn man trenger kan være definisjonen på en diett, og funker kun til man blir lei av å være sulten og begynner å spise "nok" igjen. Hvis TS trenger å gå ned i vekt er det svært sannsynlig at h*n får i seg flere kalorier enn man trenger og må legge om kostholdet så kaloriinntaket ikke er for høyt. Kostholdsendring og kaloribevissthet (telling om nødvendig) er det som vil virke over tid. Endret 4. juli 2018 av blaamandag
Inwe Skrevet 4. juli 2018 #18 Skrevet 4. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er nyfrelst veganer, @Inwe. Det er godt mulig å gå ned i vekt uten å være veganer. Men det et flott at du påpeke at det å være veganer krever innsikt i kosthold. Anonymkode: 14a36...ad2 Nja, jeg spiser mer enn før kalorimessig og går ned i vekt fremfor å holde vekta. Selvfølgelig er det mulig uten å være veganer også, jeg gikk tross alt ned 60 kg ved å telle kalorier. Jeg bare foretrekker å kunne spise mye i tillegg Endret 4. juli 2018 av Inwe 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #19 Skrevet 5. juli 2018 @Lovelulu takk for kommentar! Hvor langt er du kommet i diettens løp? Er du fornøyd? Vil du anbefale? Føler du at du sulter deg? Hvor mye skal du ned og hvor mye har du gått ned? Kan du fortelle mer? 😊 Du må ikke svare hvis du ikke vil. Anonymkode: 96974...7ba
Lovelulu Skrevet 6. juli 2018 #20 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: @Lovelulu takk for kommentar! Hvor langt er du kommet i diettens løp? Er du fornøyd? Vil du anbefale? Føler du at du sulter deg? Hvor mye skal du ned og hvor mye har du gått ned? Kan du fortelle mer? 😊 Du må ikke svare hvis du ikke vil. Anonymkode: 96974...7ba Jeg er på Fase 3a nå, og gått ned ca 10 kg siden oppstart i April, men ca 18 kg siden i fjor høst. Jeg er 88 kg nå, og målvekten er 75 kg. Jeg føler meg ikke sulten 😊 Jeg anbefaler ED. Endret 6. juli 2018 av Lovelulu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå