Gå til innhold

Hva gjør vi nu lille du? Vi som har invester i DNB Teknologi, og kursene nå raser nedover :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Hva gjør dere?

Anonymkode: 44fd8...dcf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter til de stiger igjen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bondenisse skrev:

Venter til de stiger igjen?

Takk :) Da gjør jeg også det.

Gjest UngMann1986
Skrevet

Tar fram noen gode gamle metaforer her....

• Sover godt om natta
  • Sitter stille i båten
  • Har is i magen
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, UngMann1986 skrev:

Tar fram noen gode gamle metaforer her....

• Sover godt om natta
  • Sitter stille i båten
  • Har is i magen

Takk for fornuftige og beroligende råd :) 

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på hvorfor de synker og ta avgjørelsen deretter

Anonymkode: e1a4a...78a

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Da gjør jeg også det.

Jeg tror ikke du skal spekulere med pengene dine, jeg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir nervøs av de siste dagenes kursnedgang er ikke aksje(fond) noe for deg. Aksjer vil stige og synke i verdi hele tiden. Dette er grunnen til at man skal ha minimum 3-5 års perspektiv ved sparing i aksjer.

Anonymkode: 8cb30...73d

• Liker 10
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Hva gjør dere?

Kjøper mer

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tar det helt medro, jeg har et minst 5-7 års perspektiv på investeringene mine. Markedene vil alltid gå opp og ned.

Anonymkode: ea27d...6a6

• Liker 2
Skrevet

Er det et fond dere har investert i?

Hvis ja, så iallfall ta det det med ro. Det svinger alltid opp og ned, men sakte og sikker går det oppover i en periode på 5-10 år :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

DNB Teknologi investerer i Apple, Google og Facebook. Tror ikke det er selskaper som går konkurs så raskt...

Anonymkode: e1517...d01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tar det helt medro, jeg har et minst 5-7 års perspektiv på investeringene mine. Markedene vil alltid gå opp og ned.

Så det gør vi nu, lille du :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på hvorfor de synker og ta avgjørelsen deretter

Anonymkode: e1a4a...78a

Takk for råd :) 

5 timer siden, Opplyst skrev:

Jeg tror ikke du skal spekulere med pengene dine, jeg. 

Takk for råd :) Jeg ønsker å spekulere med pengene :) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir nervøs av de siste dagenes kursnedgang er ikke aksje(fond) noe for deg. Aksjer vil stige og synke i verdi hele tiden. Dette er grunnen til at man skal ha minimum 3-5 års perspektiv ved sparing i aksjer.

Anonymkode: 8cb30...73d

Takk for råd :) Jeg har planlagt å ha minimum 10-15 års perspektiv på sparingen :) 

2 timer siden, Illuminatum skrev:

Kjøper mer

Takk for råd :) Det vurderer jeg også :) Venter du (noen uker)  til de eventuelt har sunket enda mer, eller kjøper du også i morgen og fredag? Kan fredag denne uken være en spesielt bra dag å handle andeler i DNB Teknologi, med tanke på at fredag er dagen da både USA og Kina innfører straffetoll mot hverandre?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for beroligende ord :) 

2 timer siden, matrobot skrev:

Er det et fond dere har investert i?

Hvis ja, så iallfall ta det det med ro. Det svinger alltid opp og ned, men sakte og sikker går det oppover i en periode på 5-10 år :) 

Ja, jeg kjøpte mine første andeler der i løpet av en siste uke. Takk for råd :) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DNB Teknologi investerer i Apple, Google og Facebook. Tror ikke det er selskaper som går konkurs så raskt...

Anonymkode: e1517...d01

Takk for beroligende ord :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd :) Det vurderer jeg også :) Venter du (noen uker)  til de eventuelt har sunket enda mer, eller kjøper du også i morgen og fredag? Kan fredag denne uken være en spesielt bra dag å handle andeler i DNB Teknologi, med tanke på at fredag er dagen da både USA og Kina innfører straffetoll mot hverandre? Anonymkode: 44fd8...dcf

Kjøper mer

Mulig jeg husket feil da jeg skrev mitt svar til deg over. Men i hver fall er dette riktig"Straffetollen mot Kina er planlagt å iverksettes 6. juli. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Asia-boersene-ser-roedt

Vil dette sannsynligvis føre til kraftig kursfall både i DNB Teknologi, andre teknologi-asksjer + i asiatiske og amerikanske børser generelt?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mer

Hei :) Jeg fant ut at jeg husket riktig først: "Kina melder onsdag morgen at landet kommer til å innføre toll på varer fra USA til en verdi på 34 milliarder dollar fra 6. juli, samme dag og sum som USAs toll mot Kina trer i kraft.

Det skriver Retuers, og viser til en person med kjennskap til planene. "https://investor.dn.no/?&_ga=2.173786403.146956839.1528027738-1516871040.1523642126#!/Oversikt/Direkte/29608

Hva tenker du og dere andre om dette? Vil det komme et kraftig fall akkurat på fredag den 6. juni?

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg fant ut at jeg husket riktig først: "Kina melder onsdag morgen at landet kommer til å innføre toll på varer fra USA til en verdi på 34 milliarder dollar fra 6. juli, samme dag og sum som USAs toll mot Kina trer i kraft.

Det skriver Retuers, og viser til en person med kjennskap til planene. "https://investor.dn.no/?&_ga=2.173786403.146956839.1528027738-1516871040.1523642126#!/Oversikt/Direkte/29608

Hva tenker du og dere andre om dette? Vil det komme et kraftig fall akkurat på fredag den 6. juni juli ?

AnonymBruker
Skrevet

Om man er overtroisk, så kanskje fredag den 13. juli er en god dag for handel? (Jeg spøker litt, men man kan ikke vite om det kan bli en god dag for handel).

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jeg fant ut at jeg husket riktig først: "Kina melder onsdag morgen at landet kommer til å innføre toll på varer fra USA til en verdi på 34 milliarder dollar fra 6. juli, samme dag og sum som USAs toll mot Kina trer i kraft.

Hva tenker du og dere andre om dette? Vil det komme et kraftig fall akkurat på fredag den 6. juni?

Som utgangspunkt er toll allerede priset inn i kursene nå, men kan godt gå nedover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Illuminatum skrev:

Som utgangspunkt er toll allerede priset inn i kursene nå, men kan godt gå nedover.

Takk for opplysninger og god hjelp :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...