Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 (endret) Valgte for noen år sidan å registrere meg som E-post / Elektronisk bruker overfor skatteetaten,da eg synes det var mest paktisk å få sjølvmeldingen elektronisk. At denne registrering imidlertid skulle vise seg å innbefatte alle andre offentlige etater hadde eg ikkje forstilt og en merkeleg praksis offentlige etater her viser. Fikk forleden min første fartsbot / fotoboks,og ventet på kravet omsider skulle havne i min postkasse. Det gjekk en månad ,og det gjekk 2 månader, og synes det tok merkeleg lang tid før dette kravet kom. Plutseleg en dag oppdaget eg en e-post fra ukjent adresse som nær hadde gått i "søpla" saman med mange andre reklame-e-poster. Ved nærmere øyesyn så synte det seg att denne e-posten kom fra statens innkrevningsentral, og grunnet for sein betaling hadde fartsboten forlengst økt ytterligere. Ringde umiddelbart Statens Innkrevningsentral å ga "klar beskjed" om at eg ikkje kom til å godta påslaget om ytterligere forøkelse av boten på grunn av forsein betaling. Hadde eg fått fakturaen tilsendt pr.post m/ forfallsdato hadde boten vert betalt forlengst. I brevet som eg fekk tilsendt hvor eg skulle skrive under på om eg "vedtok boten" var det m.a. ikkje spørsmål om eg yngste kravet tilsendt pr.post eller elektronisk. . Endret 3. juli 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 5 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Valgte for noen år sidan å registrere meg som E-post / Elektronisk bruker overfor skatteetaten,da eg synes det var mest paktisk å få sjølvmeldingen elektronisk. At denne registrering imidlertid skulle vise segå innbefatte alle andre offentlige etater hadde eg ikkje forstilt og en merkeleg praksis de fleste offentlige etater her legger opp til. Fikk forleden min første fartsbot / fotoboks,og ventet på kravet omsider skulle havne i min postkasse. Det gjekk en månad ,og det gjekk 2 månader, og synes det tok merkeleg lang tid før dette kravet kom. Plutseleg en dag oppdaget eg en e-post fra ukjent adresse som nær hadde gått i "søpla" saman med mange andre reklame-e-poster. Ved nærmere øyesyn så synte det seg att denne e-posten kom fra statens innkrevningsentral, og grunnet for sein betaling hadde fartsboten forlengst økt ytterligere. Ringde umiddelbart Statens Innkrevningsentral å ga "klar beskjed" om at eg ikkje kom til å godta påslaget om ytterligere forøkelse av boten på grunn av forsein betaling. Hadde eg fått fakturaen tilsendt pr.post m/ forfallsdato hadde boten vert betalt forlengst. I brevet som eg fekk tilsendt hvor eg skulle skrive under på om eg "vedtok boten" var det m.a. ikkje spørsmål om eg yngste kravet tilsendt pr.post eller elektronisk. . Her har vi historien om hen som klaget på noe etter ikke å ha lest hva hen har samtykket i når hen registrerte seg på altinn.no. Du haker nemlig selv av eller unnlater å hake av for hva du ønsker og ikke ønsker å motta elektronisk fra offentlige kontorer og etater. Når får du gå inn og reservere deg mot det du ikke ønsker. Og du? Vet du at du også alltid får sms om at du har en ny melding på altinn.no? Beklager at svaret ikke er skrevet på nynorsk. Anonymkode: d0968...1da 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi historien om hen som klaget på noe etter ikke å ha lest hva hen har samtykket i når hen registrerte seg på altinn.no. Du haker nemlig selv av eller unnlater å hake av for hva du ønsker og ikke ønsker å motta elektronisk fra offentlige kontorer og etater. Når får du gå inn og reservere deg mot det du ikke ønsker. Og du? Vet du at du også alltid får sms om at du har en ny melding på altinn.no? Beklager at svaret ikke er skrevet på nynorsk. Anonymkode: d0968...1da Og selvsagt er det ingenting å utsette på brukervennligheten til altinn.no, og ein må vera "elektronisk analfabeter / idiot " dersom ein ikkje har skjønt denne omtalte "haken" og kanskje følgde det med en oversikt over alle offentlige kontorer ein må forvente å forholde seg til. Endret 3. juli 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 9 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Og selvsagt er det ingenting å utsette på brukervennligheten til altinn.no, og ein må vera "elektronisk analfabeter / idiot " dersom ein ikkje har skjønt denne omtalte "haken" og kanskje følgde det med en oversikt over alle offentlige kontorer ein må forvente å forholde seg til. Logg deg inn på altinn.no, gå inn på profilen din og trykk på endringer under navnet ditt dersom du ikke vil ha elektronisk komunikasjon med det offentlige. Neste gang så etterlyser du og undersøker søppelposten din, når du ikke får brev du vet du skal ha. Så slipper du denne typen problemer. Anonymkode: d0968...1da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå