Gå til innhold

Registrert E-post bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Valgte for noen år sidan å registrere meg som E-post / Elektronisk bruker  overfor skatteetaten,da eg  synes det var  mest paktisk å få sjølvmeldingen elektronisk.   At  denne registrering  imidlertid skulle vise seg å  innbefatte alle andre offentlige etater hadde eg ikkje forstilt og en merkeleg  praksis offentlige etater her viser.              

Fikk forleden min første  fartsbot / fotoboks,og  ventet  på kravet omsider skulle havne  i min postkasse.   Det gjekk en månad ,og det gjekk 2 månader, og synes det tok  merkeleg lang tid før dette  kravet kom.

Plutseleg en dag oppdaget eg  en e-post fra ukjent adresse  som nær hadde gått i "søpla" saman med mange andre reklame-e-poster.   Ved nærmere øyesyn så  synte det   seg att denne e-posten kom   fra statens innkrevningsentral,  og  grunnet  for sein betaling hadde fartsboten forlengst økt ytterligere.   

Ringde umiddelbart Statens Innkrevningsentral å ga "klar beskjed" om at eg ikkje kom til å godta påslaget om ytterligere forøkelse av boten på grunn av forsein betaling.     Hadde eg fått fakturaen tilsendt  pr.post m/ forfallsdato hadde boten vert betalt forlengst.

I brevet som eg fekk tilsendt hvor eg skulle skrive under på om  eg "vedtok boten"  var det m.a. ikkje spørsmål om eg yngste kravet tilsendt pr.post eller elektronisk.   

.     

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Valgte for noen år sidan å registrere meg som E-post / Elektronisk bruker  overfor skatteetaten,da eg  synes det var  mest paktisk å få sjølvmeldingen elektronisk.   At  denne registrering  imidlertid skulle vise segå  innbefatte alle andre offentlige etater hadde eg ikkje forstilt og en merkeleg  praksis de fleste offentlige etater her legger opp til.           

Fikk forleden min første  fartsbot / fotoboks,og  ventet  på kravet omsider skulle havne  i min postkasse.   Det gjekk en månad ,og det gjekk 2 månader, og synes det tok  merkeleg lang tid før dette  kravet kom.

Plutseleg en dag oppdaget eg  en e-post fra ukjent adresse  som nær hadde gått i "søpla" saman med mange andre reklame-e-poster.   Ved nærmere øyesyn så  synte det   seg att denne e-posten kom   fra statens innkrevningsentral,  og  grunnet  for sein betaling hadde fartsboten forlengst økt ytterligere.   

Ringde umiddelbart Statens Innkrevningsentral å ga "klar beskjed" om at eg ikkje kom til å godta påslaget om ytterligere forøkelse av boten på grunn av forsein betaling.     Hadde eg fått fakturaen tilsendt  pr.post m/ forfallsdato hadde boten vert betalt forlengst.

I brevet som eg fekk tilsendt hvor eg skulle skrive under på om  eg "vedtok boten"  var det m.a. ikkje spørsmål om eg yngste kravet tilsendt pr.post eller elektronisk.   

.     

Her har vi historien om hen som klaget på noe etter ikke å ha lest hva hen har samtykket i når hen registrerte seg på altinn.no. 

Du haker nemlig selv av eller unnlater å hake av for hva du ønsker og ikke ønsker å motta elektronisk fra offentlige kontorer og etater. Når får du gå inn og reservere deg mot det du ikke ønsker. 

Og du? Vet du at du også alltid får sms om at du har en ny melding på altinn.no? 

Beklager at svaret ikke er skrevet på nynorsk. 

Anonymkode: d0968...1da

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi historien om hen som klaget på noe etter ikke å ha lest hva hen har samtykket i når hen registrerte seg på altinn.no. 

Du haker nemlig selv av eller unnlater å hake av for hva du ønsker og ikke ønsker å motta elektronisk fra offentlige kontorer og etater. Når får du gå inn og reservere deg mot det du ikke ønsker. 

Og du? Vet du at du også alltid får sms om at du har en ny melding på altinn.no? 

Beklager at svaret ikke er skrevet på nynorsk. 

Og selvsagt er det ingenting å utsette på brukervennligheten til altinn.no, og ein må vera "elektronisk analfabeter /  idiot " dersom ein ikkje har skjønt    denne omtalte "haken" og kanskje følgde det med en oversikt over alle offentlige kontorer ein må forvente å forholde seg til.       

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Og selvsagt er det ingenting å utsette på brukervennligheten til altinn.no, og ein må vera "elektronisk analfabeter /  idiot " dersom ein ikkje har skjønt    denne omtalte "haken" og kanskje følgde det med en oversikt over alle offentlige kontorer ein må forvente å forholde seg til.       

Logg deg inn på altinn.no, gå inn på profilen din og trykk på endringer under navnet ditt dersom du ikke vil ha elektronisk komunikasjon med det offentlige. 

Neste gang så etterlyser du og undersøker søppelposten din, når du ikke får brev du vet du skal ha. Så slipper du denne typen problemer. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...