Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte på en venn av meg i går som spurte om vi kan møtes snart. Sa at jeg ikke har mulighet i nærmeste fremtid, men da begynte hun å spørre om hva jeg skal. Forklarte at jeg har et flere møter med jobben som jeg må delta på, pluss andre leigeavtaler. Endte opp med at vi begge er ledige i et par timer på mandag og avtalte å ta lunsj sammen da.

Problemet er at jeg egentlig ikke har lyst. Sliter veldig med psyken for tiden noe venninnen min er klar over, som gjør at jeg synes det er vanskelig å møtes da hun ikke viser noe forståelse for sykdommen min. Har også opplevd tidligere at hun har invitert flere andre av sine venninner når vi skal møtes, selv om hun vet at dette er en «trigget» for meg. Sånne triggere gjør at jeg blir ødelagt i flere dager og alt jeg har jobbet med frem til nå blir ødelagt. Dette gjør at jeg gruer meg noe voldsomt til mandag, og egentlig bare vil avlyse alt sammen. Men jeg vet at hun mener det godt og at huk forsøker å være snill mot meg, derfor er det så vanskelig å avlyse. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: b4891...400

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg hadde sagt jeg var syk eller måtte i et møte...  

Kjipt, men vil helst holde hodet over vann uten å havne i konflikter. En lunsj er ikke verd flere dagers psykisk drit. Så kan du heller forberede deg på at hun vil spørre deg en annen gang og tenke ut et lurt svar til hvordan komme unna. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, making.a.mess skrev:

Jeg hadde sagt jeg var syk eller måtte i et møte...  

Kjipt, men vil helst holde hodet over vann uten å havne i konflikter. En lunsj er ikke verd flere dagers psykisk drit. Så kan du heller forberede deg på at hun vil spørre deg en annen gang og tenke ut et lurt svar til hvordan komme unna. 

Vurderer å gjøre det, men føler meg så slem om jeg lyver... samtidig så er jeg ganske konfliktsky, så det vil vel være det beste å ta en liten hvitløgn?

AnonymBruker
Skrevet

Bare send en kort mld i morgen med beskjed om at det viser seg at du dessverre ikke får anledning til å treffes fremover da arbeidsoppgavene du er tildelt er større enn du hadde fått beskjed om. Noe slikt. Så dropper du å svare på flere mld.

Og så må du øve på hvordan å komme deg unna slike tilfeldige treff uten å love noe du ikke vil. Det behøver ikke være noe mer enn: Beklager jeg må gå. Ha en fin sommer/høst/vinter.. 

Anonymkode: d3d08...4a0

Gjest making.a.mess
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å gjøre det, men føler meg så slem om jeg lyver... samtidig så er jeg ganske konfliktsky, så det vil vel være det beste å ta en liten hvitløgn?

Men hva er værst: føle seg slem eller ha kjipe dager i etterkant av lunsjen i tillegg til å grue deg på forhånd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...