Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har flyttet inn i nytt hus - vil ha tv i et annet rom enn de som bodde der før, snakket med noen som sa det ikke var problem med tv uttak, bare å kjøpe en chromecast. men hva er det?

Anonymkode: 07c36...754

Skrevet (endret)

Samme som Apple TV. Ikke like stabil som Apple TV men... speile mobil og nettbrett, og bruke mobil og nettbrett som fjernkontroll. 

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

Du ser TV fra mobilen, men på TV-en. Kjøp deg en chromecast, min er en ledningslignende dings med en tjukk greie på midten som går fra TV til stikkontakten. Last ned Apps for Chromecast til mobilen din, så er du i gang. Google, så ser du hva jeg mener.

Anonymkode: 97a55...208

AnonymBruker
Skrevet

Chromecast er fantastisk! Jeg har to, en i stuen og en på soverommet :)

Den gjør mobilen din til en fjernkontroll. Du plugger den i en av tv inngangene og da kan du bruke mobilen til å fortelle TVen hva den skal spille av. Bruker den på HBO, Netflix, YouTube og alt annet :)

Anonymkode: 90bc4...272

AnonymBruker
Skrevet

Må ta denne som anonym.

Kan man ta telefonen om den ringer mens man ser på tv?

Anonymkode: 0fcf4...ad0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må ta denne som anonym.

Hvorfor opplyse om dette?

Anonymkode: 3438e...628

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må ta denne som anonym.

Absolutt. Jeg spiller gjerne Candy Crush mens jeg spiller av via netflix (på telefonen altså)

AnonymBruker
Skrevet

Chromecast er en av mange "streamingbokser" som gjør at man kan bruke apper som Netflix, HBO, Youtube på TV'en i stedet for å bare se det på mobilskjermen. Som andre sier, kan man da også bruke mobilen som fjernkontroll når man spiller det av, og noen av dem (f. eks. chromecast) tillater også at man kan speile/vise mobilskjermen på tv'en. 

Det finnes mange ulike streamingbokser, Apple TV er en av de mest kjente og snakker best sammen med appleprodukter som iPad og iPhone. AppleTV kommer også med fjernkontroll, så man må ikke ha en iPhone eller iPad for å bruke AppleTV'en, men har man en annen type telefon enn Apple kan man ikke speile den. Har man Androidtelefon, så er Chromecast et mer naturlig valg. 

Selv har jeg både en Chromecast og en AppleTV. ChromeCast'en bruker jeg stort sett bare når jeg drar til familie osv. for overnatting, siden jeg opplever AppleTV som mer stabil enn Chromecast. Sistnevne har kommet seg, men AppleTV oppleves fortsatt som litt mer stabil. 

Anonymkode: 9f471...fa6

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor opplyse om dette?

Anonymkode: 3438e...628

Det var bare fordi det var så flaut å spørre om:)

6 minutter siden, dillyduzit skrev:

Absolutt. Jeg spiller gjerne Candy Crush mens jeg spiller av via netflix (på telefonen altså)

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, dillyduzit skrev:

Så langt jeg vet kan man vel ikke speile spill samtidig som man streamer via netflix? Chromecast'en min støtter av det jeg forstår kun en upstream fra telefonen, så da må man velge mellom spill eller filmstrømmetjeneste. Spillet må vel for øvrig også ha Chromecaststøtte hvis man skal kunne speile det naturlig (man kan nok speile telefonen på operativsystemnivå, noe som er mulig med Chromecast, men da får man ikke den beste ytelsen nødvendigvis - og har da heller ikke muligheten til å strømme film samtidig, så man er jo like langt)

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere med mer stabil enn aple TV ? 

Anonymkode: 2aa16...a18

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruje telefonen fritt utenom, tekste, ringe, Facebook, KG 😛

du bruker bare telefonen for å starte det du vil se på. 

synes det er veldig greit  :)

Anonymkode: 6abe5...05b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så langt jeg vet kan man vel ikke speile spill samtidig som man streamer via netflix? Chromecast'en min støtter av det jeg forstår kun en upstream fra telefonen, så da må man velge mellom spill eller filmstrømmetjeneste. Spillet må vel for øvrig også ha Chromecaststøtte hvis man skal kunne speile det naturlig (man kan nok speile telefonen på operativsystemnivå, noe som er mulig med Chromecast, men da får man ikke den beste ytelsen nødvendigvis - og har da heller ikke muligheten til å strømme film samtidig, så man er jo like langt)

Nei, men sa jeg det da? Jeg sa vel at jeg spiller mens jeg streamer, ikke speiler. Jeg speiler netflix, ser på netflix samtidig som jeg spiller spill. Vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det bedre, men jeg regner med AB ikke skal speile noen telefonsamtale over på tven. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Nei, men sa jeg det da? Jeg sa vel at jeg spiller mens jeg streamer, ikke speiler. Jeg speiler netflix, ser på netflix samtidig som jeg spiller spill. Vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det bedre, men jeg regner med AB ikke skal speile noen telefonsamtale over på tven. 

Aha, da leste jeg deg bare feil :) Men da har du samme erfaring som meg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere med mer stabil enn aple TV ? 

Jeg for min del mente motsatt, at jeg syntes Apple TV oppleves mer stabil enn Chromecast. Med det mener jeg at det virker som at det e rmindre småfeil med AppleTV. Ikke noe galt i Chromecasten i sin helhet altså, men opplever noen ganger at telefonen kobler seg fra, slik at den f. eks. ikke gir respons på å starte/stoppe filmen, trykke på pause osv. Kobler seg som regel til igjen etter en liten stund, men det kan være litt irriterende når man har lagt seg under pleddet for filmkveld om vinteren. 

Med AppleTV har man i tillegg en fjernkontroll som følger med som kan brukes, så man er ikke bare prisgitt telefonen. Har man ikke iPhone eller iPad (jeg har ikke det, kun Android telefon) så får man riktignok ikke muligheten til å speile telefonen, men det er jo ikke så farlig for min del (siden jeg uansett har Chromecast i skuffen hvis det behovet skulle dukke opp) siden jeg sjelden/aldri speiler telefonen. Jeg har mest behov for å strømme apper som netflix, HBO, NRK-nett TV osv. så da passer en AppleTV mitt behov litt bedre. Men du må kjøpe etter ditt behov :)

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del mente motsatt, at jeg syntes Apple TV oppleves mer stabil enn Chromecast. Med det mener jeg at det virker som at det e rmindre småfeil med AppleTV. Ikke noe galt i Chromecasten i sin helhet altså, men opplever noen ganger at telefonen kobler seg fra, slik at den f. eks. ikke gir respons på å starte/stoppe filmen, trykke på pause osv. Kobler seg som regel til igjen etter en liten stund, men det kan være litt irriterende når man har lagt seg under pleddet for filmkveld om vinteren. 

Med AppleTV har man i tillegg en fjernkontroll som følger med som kan brukes, så man er ikke bare prisgitt telefonen. Har man ikke iPhone eller iPad (jeg har ikke det, kun Android telefon) så får man riktignok ikke muligheten til å speile telefonen, men det er jo ikke så farlig for min del (siden jeg uansett har Chromecast i skuffen hvis det behovet skulle dukke opp) siden jeg sjelden/aldri speiler telefonen. Jeg har mest behov for å strømme apper som netflix, HBO, NRK-nett TV osv. så da passer en AppleTV mitt behov litt bedre. Men du må kjøpe etter ditt behov :)

Ja okay. Jeg for min del har aldri opplevd hverken feil eller treghet med cromcast da, har en som er rundt 4 år gammel nå 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...