AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Hei, Jeg har forandret på kostholdet mitt og har til nå gått ned 7 kilo. Jeg kjenner meg flott, jeg er mer våken og har mindre vondt i kroppen. Jeg var 83 kilo på 165 cm før og hadde faktisk trommemage, og greide knapt å få på meg en bukse i str 42. Nå som jeg begynner å få min midjen tilbake og forteller om planen min for å nå trivselsvekt på 65, så får jeg negative kommentarer. Husker dette fra før av da jeg har gått ned i vekt før. Snodig at det liksom er feil at jeg er slank? Jeg vil jo ikke være overvektig og ha dissete lår og armer for resten av mitt liv. Noen andre som også har gått ned og fått kommentarer på kropp? Hva sier folk og hva svarer dere? Jeg prøvde å forklare til vedkommede at det er uvant når noen som er overvektig går ned i vekt, siden man forandrer utseende i så stor grad, men dette gikk ikke inn. Anonymkode: 11929...88c 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Typisk dette. Mulig de er misunnelige. Har i alle fall merket at mange tar det faktisk ganske dårlig når folk endrer seg i en positiv retning og klarer ikke helt å unne andre framgang. Anonymkode: 6aab4...83c 14
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Bare slutt å snakk med slike mennesker om dette. De vil alltid komme med noe negativt og pirke på alt. Så flott at du får det til. Jeg forsøker jeg også, men sliter. Hva har du gjort for å gå ned i vekt? Anonymkode: 3ecef...033 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Skjer meg for tiden også. Har hatt nesten lik vekt og høyde som deg, litt høyere. Har gått ned ganske mange kilo på kort tid nå, og har fått kommentarer som "nå må du spise da, det blir ikke noe igjen av deg" og "Nå holder det vel, spiser du ikke?" Og jeg bare.. Ehh, det er fortsatt 7 kg til jeg er normalvektig og 10 kg til der jeg var for 2-3 år siden.. Hold ut og gjør det som er bra for deg og kroppen din. Det kjenner du best selv! 😊 Anonymkode: 6007e...a69 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Ja ja ja! Jeg ønsket å endre livsstil og «venninnene» mine synes jeg hadde endret meg og ikke ønsket å være sammen med dem lenger. Jeg var hos de HVER dag og de ble sur når jeg dro på spinning i 45 min. Min smellfeite (beklager) eks-venninne spurte etter råd da jeg hadde gått ned 10 kg og like etter kalte hun meg feit og bedreviter bak ryggen på meg. En idiotlege kommenterte strekkmerkene mine etter -35 kg, og skrev det ned i journalen. Jeg var hos legen på grunn av noe helt annet. Jeg har kuttet ut de som har plaget meg gjennom vektnedgangen, og får bare fine kommentarer nå. Jeg har gått ned 50 kg Anonymkode: b62f9...0c2 18
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du gjort for å gå ned i vekt? Jeg har kuttet ut sukker og alt som har fett i seg fra min diett og spiser mest grønsaker og rent kjøtt. Bruker ikke olje og smør. Anonymkode: 11929...88c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned 50 kg 😱wow!!!! Fantastisk jobba. Men så rart at veninnene dine tok det så personlig at de faktisk ikke ville være veninner lengre? Det er jo villt.. Det er leit at så mange takler andres vekt så dårlig? Man vil jo ta vare på kroppen og leve lenge. Da bør man jo være sunn og ta vare på seg selv. Anonymkode: 11929...88c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer meg for tiden også. Har hatt nesten lik vekt og høyde som deg, litt høyere. Har gått ned ganske mange kilo på kort tid nå, og har fått kommentarer som "nå må du spise da, det blir ikke noe igjen av deg" og "Nå holder det vel, spiser du ikke?" Og jeg bare.. Ehh, det er fortsatt 7 kg til jeg er normalvektig og 10 kg til der jeg var for 2-3 år siden.. Hold ut og gjør det som er bra for deg og kroppen din. Det kjenner du best selv! 😊 Anonymkode: 6007e...a69 Ja, jeg har stålvilje og er utrolig målfokusert nå, og blir bare enda staere av kjipe kommentarer. Det hadde vært så fantastisk å kunne passe en str 36 feks i høst. Anonymkode: 11929...88c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er leit at så mange takler andres vekt så dårlig? Man vil jo ta vare på kroppen og leve lenge. Da bør man jo være sunn og ta vare på seg selv. Neste gang noen kommenterer dette og sier det er såååå viktig å kose seg (med å stappe i seg kake), så skal jeg svare at jeg synes det er viktigere å ta vare på helsa, og være fornøyd med å ha en trivselsvekt der jeg ser bra ut og har det bra med. Anonymkode: 6aab4...83c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #10 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har stålvilje og er utrolig målfokusert nå, og blir bare enda staere av kjipe kommentarer. Det hadde vært så fantastisk å kunne passe en str 36 feks i høst. Anonymkode: 11929...88c Litt utenfor tema, men jeg tror ikke str 36 og en vekt på 65 kg er forenelig med hverandre. Husk at str 36 er small, samtidig som du kun er 4 kg fra overvekt med den vekten og høyden. Så ikke bli skuffet om du når vektmålet ditt og må bruke str 38.🙂 Anonymkode: 09b56...0fd 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #11 Skrevet 3. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt utenfor tema, men jeg tror ikke str 36 og en vekt på 65 kg er forenelig med hverandre. Husk at str 36 er small, samtidig som du kun er 4 kg fra overvekt med den vekten og høyden. Så ikke bli skuffet om du når vektmålet ditt og må bruke str 38.🙂 Anonymkode: 09b56...0fd Jeg passet perfekt inn i størrelse small da jeg hadde bmi på 23.9 Passet inn i small i høyere bmi også Anonymkode: d24b4...1c1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #12 Skrevet 3. juli 2018 Ja det er jo typisk fra noen. Jeg har også gått ned en del i det siste og får kommentarer som " Du trenger ikke gå ned mer nå, syns jeg" selv om det er et stykke ingen til målet og samme person tidligere har kommentert" Du har lagt på deg" når jeg var overvektig, helt ut av det blå. Tenker at sånne folk er veldig kroppsbevisste og sammenligner seg selv med andre hele tiden. Anonymkode: 8b551...701 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #13 Skrevet 3. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg passet perfekt inn i størrelse small da jeg hadde bmi på 23.9 Passet inn i small i høyere bmi også Anonymkode: d24b4...1c1 Jeg glemte å presisere at jeg mente jeans. Man kan fint passe str 36 i overdeler med den BMIen. Selv har jeg brukt str 36/small i overdeler som lettere overvektig. Det skal derimot godt gjøres å passe inn i bukser/jeans med den BMIen. Jeg kjenner ingen som bruker str 34 i bukser, men jeg kjenner mange med BMI under 23,9. Jeans er mer tettsittende og trangere enn de fleste gensere/topper. Anonymkode: 09b56...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #14 Skrevet 3. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å presisere at jeg mente jeans. Man kan fint passe str 36 i overdeler med den BMIen. Selv har jeg brukt str 36/small i overdeler som lettere overvektig. Det skal derimot godt gjøres å passe inn i bukser/jeans med den BMIen. Jeg kjenner ingen som bruker str 34 i bukser, men jeg kjenner mange med BMI under 23,9. Jeans er mer tettsittende og trangere enn de fleste gensere/topper. Anonymkode: 09b56...0fd For det var akkurat det her TS lurte på 😅 Anonymkode: 33535...1b8 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #15 Skrevet 3. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å presisere at jeg mente jeans. Man kan fint passe str 36 i overdeler med den BMIen. Selv har jeg brukt str 36/small i overdeler som lettere overvektig. Det skal derimot godt gjøres å passe inn i bukser/jeans med den BMIen. Jeg kjenner ingen som bruker str 34 i bukser, men jeg kjenner mange med BMI under 23,9. Jeans er mer tettsittende og trangere enn de fleste gensere/topper. Anonymkode: 09b56...0fd Passet perfekt inn både i jeans og overdeler i størrelse S Nå har jeg 21 i bmi og bruker XS i underdeler og XS og S i overdeler. Riktig nok bruker jeg jeans med stretch. Anonymkode: d24b4...1c1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #16 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Passet perfekt inn både i jeans og overdeler i størrelse S Nå har jeg 21 i bmi og bruker XS i underdeler og XS og S i overdeler. Riktig nok bruker jeg jeans med stretch. Anonymkode: d24b4...1c1 Jeans med strech er noe helt annet. Du kan også være et unntak, jeg snakker jo på et generelt grunnlag. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det var akkurat det her TS lurte på 😅 Anonymkode: 33535...1b8 Nei, det var det ikke, så vi får stoppe her. Jeg kommenterte det i utgangspunktet bare for at ikke Ts skulle bli skuffet om hun ikke fikk på seg jeans i str 36, hvis hun er flink og klarer vektmålet sitt. Anonymkode: 09b56...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #17 Skrevet 3. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeans med strech er noe helt annet. Du kan også være et unntak, jeg snakker jo på et generelt grunnlag. Nei, det var det ikke, så vi får stoppe her. Jeg kommenterte det i utgangspunktet bare for at ikke Ts skulle bli skuffet om hun ikke fikk på seg jeans i str 36, hvis hun er flink og klarer vektmålet sitt. Anonymkode: 09b56...0fd Jeg har liten midje og brede hofter og finner det vanskelig å finne vanlige jeans uten strech som virkelig passer meg. Det problemet hadde jeg som svært overvektig også. Har ikke gått med jeans uten stretch på 10 år Anonymkode: d24b4...1c1
Inwe Skrevet 4. juli 2018 #18 Skrevet 4. juli 2018 Jeg får ofte spørsmål om jeg spiser, kommentarer om at jeg har blitt så tynn og at jeg nå må kose meg litt samt at jeg må passe meg så jeg ikke blir sykelig opptatt av dette. Og det gir seg aldri, nå har de holdt på i 5 år. Jeg har gått ned 60 kg og alle har noe å si om kroppen min, både positivt og negativt. Jeg er lei av å snakke kropp. Til de som snakker negativt sier jeg bra at det er min kropp og mitt valg, til resten sier jeg takk. Og du som sier man ikke kan passe inn i str 36 på vektmålet til TS, visste du at folk kler høyde og vekt heeelt forskjellig? Jeg brukte str S i både bukser og overdeler da jeg veide 72 kg (175 høy) nå veier jeg 67 og må ut på shopping igjen for jeg svømmer i alle klær uten strech (ja, jeg passet inn i S uten strech) 4
jenny_d_b Skrevet 4. juli 2018 #19 Skrevet 4. juli 2018 Jeg har vel ikke passa inn i S siden barneskolen... Uten at jeg noensinne har vært feit. Veier noen kilo for mye, joda, derfor ønsker jeg også å gå ned rundt 20 kilo. (Når man innser at man er i ferd med å vokse fra de ordinære størrelsene i bukser, er det på tide å gjøre noe. Da tenker dere sikkert at jeg bare TROR jeg ikke er feit, men jeg ser tynnere/smalere ut enn jeg er). Veit fremdeles at med den vekta vil jeg ikke passe inn i S, og det er helt greit. Jeg tror knapt jeg kjenner et voksent menneske som bruker størrelse S i bukser, og jeg kjenner flere som er svært tynne / spinkle. Klesstørrelser varierer dessuten voldsomt fra merke til merke. Nok ikke det beste målet på vektnedgang, ei heller nødvendigvis noe man bør ha som ideal. 2
Freia98 Skrevet 4. juli 2018 #20 Skrevet 4. juli 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å presisere at jeg mente jeans. Man kan fint passe str 36 i overdeler med den BMIen. Selv har jeg brukt str 36/small i overdeler som lettere overvektig. Det skal derimot godt gjøres å passe inn i bukser/jeans med den BMIen. Jeg kjenner ingen som bruker str 34 i bukser, men jeg kjenner mange med BMI under 23,9. Jeans er mer tettsittende og trangere enn de fleste gensere/topper. Anonymkode: 09b56...0fd Jeg er 163 høy og brukte strl S i jeans når jeg var på min høyeste vekt som var 68 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå