AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg gikk forbi en bar i Drammen i dag. Der satt en mann med downsyndrom å drakk øl. Fikk meg til å tenke over at jeg faktisk aldri har sett en med downsyndrom drikke øl før. Er det normalt å servere dem det? Tåler de det? Er litt nysgjerrig Anonymkode: 245a4...fc7
princeofithilien Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Hvis han er voksen er det ingen som kan nekte ham å drikke øl. Reglene for tvang er veldig strenge her i landet (jeg jobber selv med psykisk utviklingshemmede), og å nekte noen noe de ønsker seg, og som ikke er ulovlig eller til skade for noen, ville gått under tvang. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Okei, greit å vite. Man blir jo litt nysgjerrig på det siden det er ikke akuratt veldig mange med downsyndrom som er ute på byen og drikker. Anonymkode: 245a4...fc7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Psykisk utviklingshemmede kan gjøre akkurat det samme som deg. Hvorfor skulle de ikke tåle en øl eller ti? De som er såpass psykisk utviklingshemmede at de trenger mye bistand så veileder jo bistandytere ang mengden alkohol. Anonymkode: f616d...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Der jeg kommer fra er det en bolig for voksne med psykisk utviklingshemming. De er ofte på den lokale puben. Den ene drikker til hun spyr hver fredag og lørdag desverre. Anonymkode: dc90b...4cc
Pipaluk Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg kommer fra er det en bolig for voksne med psykisk utviklingshemming. De er ofte på den lokale puben. Den ene drikker til hun spyr hver fredag og lørdag desverre. Anonymkode: dc90b...4cc Downs medfører også en rekke helseproblemer Hvordan er regelverket hvis de samtidig går på medisiner som ikke bør kombineres med alkohol? kan en gå inn med tvang hvis de selv ikke forstår rekkevidden av å drikke alkohol jevnlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå