AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg eier i dag ett hus med bolig gjeld.Hvis jeg gifter meg så ønsker jeg særeie på boligen.Mannen vil aldri ha mulighet til å kjøpe seg inn.Ved evnt.skilsmisse ønsker jeg ikke at han får noe.Og ved min død vil jeg at alt tilfaller mitt barn.Går det ann,eller må ektefellen ha noe? Og hva hvis man gifter seg med en som tar opp gjeld enten privat eller forbruksgjeld i ekteskapet ,er jeg ansvarlig for hans gjeld? Og hvis han har kredittgjeld når vi gifter oss ,er jeg ansvarlig for det? Anonymkode: a5227...9f3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Hvorfor vil du gifte deg? Høres ut som om det er enklere for deg å la være sånn med tanke på det økonomiske. Anonymkode: 40734...cc0 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Litt av tanken med å gifta seg er at "alt mitt er ditt". Kanskje samboerkontrakt er for deg? Anonymkode: 9497c...633
Gjest making.a.mess Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Du blir ansvarlig for hans gjeld. Men tror det er mulig å komme unna dette på et vis om det skrives i forkant.
Gjest making.a.mess Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt av tanken med å gifta seg er at "alt mitt er ditt". Kanskje samboerkontrakt er for deg? Anonymkode: 9497c...633 Eh. Nei. Særeie er veldig vanlig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 Stemmer det at han arver 1/3? Ved skilsmisse? Eller ved min død? Anonymkode: a5227...9f3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier i dag ett hus med bolig gjeld.Hvis jeg gifter meg så ønsker jeg særeie på boligen.Mannen vil aldri ha mulighet til å kjøpe seg inn.Ved evnt.skilsmisse ønsker jeg ikke at han får noe.Og ved min død vil jeg at alt tilfaller mitt barn.Går det ann,eller må ektefellen ha noe? Og hva hvis man gifter seg med en som tar opp gjeld enten privat eller forbruksgjeld i ekteskapet ,er jeg ansvarlig for hans gjeld? Og hvis han har kredittgjeld når vi gifter oss ,er jeg ansvarlig for det? Anonymkode: a5227...9f3 De fleste gifter seg for å sikre ektefellen økonomisk ved død. Eller for å ha stor fest hvor de får masse oppmerksomhet. Anonymkode: c472f...f34 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 Hvorfor vil du gifte deg? Anonymkode: c472f...f34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå