AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg har merket at min bestevenninne gjennom 2 år har det siste året enkelte ganger jeg har vært med henne oppført seg veldig merkelig.. Jeg pleier å henge med henne ca 1-2 dager i uken og det har det siste året vært 4-5 ganger jeg har merket at hun ikke har vært seg selv.. Jeg vet at hun har en annen venninne som røyker hasj innimellom, men hun pleier ikke å henge så ofte med henne. Har flere ganger lurt på om hun kanskje har rørt hasj de gangene hun har oppført seg rart. Men er litt usikker, hun har innrømmet at hun har prøvd hasj på en fest engang men det var visst veldig lenge siden sa hun til meg.. Denne jenta er 19 år. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive væremåten hennes når hun kommer i det rare humøret men har merket at hun får en form for personlighetsforandring.. og at hun skal gjøre alt morsomt på min bekostning (hun pleier jo være motsatt til vanlig). Hvis jeg skal beskrive hvordan jeg merker at hun ikke er seg selv og at hun kommer i det rare humøret så kan jeg skrive et eksempel her nå: Meg og hun var f eks ute i forgårs og hang på det lokale kjøpesenteret her i området. Hun er til vanlig veldig snill og grei, har kjempegod empati med folk rundt seg, bryr seg om at alle skal ha det bra osv. Hun har de fleste gangene jeg har vært med henne gitt meg masse komplimenter for bryna mine og er alltid så sykt misunnelig på måten jeg sminker meg på, og hun virker nesten alltid som en god venn egentlig.. Men denne dagen oppførte hun seg normalt i en time eller 2 for så å plutselig bli helt rar.. Hun begynte plutselig å tulle med absolutt ALT jeg og hun sa. Kan f eks si til meg «Herregud du var stygg idag da, neida KØDDER!», også går det et par sekunder så kan hun si «fy faen jeg har så mye finere hår enn deg! Neida kødder!!» så ler hun sykt av det hun sier når det ikke er morsomt i det hele tatt, og jeg står der som dette 😨 For jeg vet jo at dette ikke er den vanlige henne.. Hun begynner å gjøre alt morsomt og tulle med ting på min bekostning.. Kan drive å si dritstygge ting til meg for så å si etterpå at hun bare tuller.. Greit nok at hun gjør det en gang eller 2 for å være morsom liksom.. Men når hun får denne væremåten så tuller hun med sånt nesten HELE TIDEN. Hun ler av nesten alt og alt e visst så hysterisk morsomt. Engang sa hun at hun var dritforelsket i meg! For så å se hvordan jeg ville reagere, sagt at hun vil ha sex med meg på en tullete måte osv.. Da prøver jeg å skifte samtaleemne for jeg syns jo det blir veldig kleint, men da bare vrir hun tilbake til det vi snakket om (som ofte er forferdelig kleine ting) og når jeg da gir henne en reaksjon (f eks sier på en litt tullete og morsom måte «jeg er ikke lesbisk kjære deg» så ler jeg litt kleint) så sier hun «Jeg bare køddet da!! Hahahaha!!» Altså, hva feiler det henne lurer jeg på da? Men er det ikke slik at hvis det hadde vært hasj i bildet, så får man disse synptomene på hasjrøyking med engang man har røykt? Eller kan det være at hun har røykt muligens en time før vi møtes også går det 1-2 timer før man får denne rusen..? Grunnen til at jeg mistenker det kan være hasj er jo at flere rundt meg har sagt at det er en sånn væremåte folk som bruker hasj kan få.. men jeg er jammen meg ikke sikker.. har aldri brukt hasj selv. Det er utrolig ekkelt å være med henne når hun blir sånn for hun rakker jo ned på meg som menneske og ler av nesten alt jeg sier selvom jeg vet at den normale henne hadde ikke synes det var morsomt i det hele tatt.. Jeg har også merket at hun får en rosa/rødlig farge inni i det hvite på øyet pluss tårer i øyekroken, noe som bekrefter enda mer at det kan være hasj det er snakk om.. Men gud så irriterende hun er når hun er sånn! Jeg er kjempeglad i henne og når hun er den vanlige normale bestevenninnen som jeg kjenner både innvendig og utvendig så er hun kjempegøy å henge med, men de gangene hun oppfører seg sånn som dette får jeg bare lyst å dra hjem igjen og legge meg.. Så spørsmålet mitt er, hva er det som feiler henne?? Jeg vet at dere her på forumet ikke kan vite eksakt hva det kan være men kanskje noen kjenner seg igjen? Eller har en venn som oppfører seg slik? Hilsen frustrert 20 åring.. Anonymkode: 3c446...302 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Slutt å heng med henne og tips politiet om disse og mulig narkotikabruk. Hun er ikke en venninne. Anonymkode: 25c4d...98f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Du er 20 år og usikker på deg selv. Ikke godta og bli behandlet slik.. Slutt og gå med henne. Anonymkode: e4e3e...2ef 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Hva hindrer deg i å konfrontere henne? Det er opp til deg å sette grenser, og du trenger ikke å finne deg i at hun ydmyker deg. Si klart i fra at du ikke gidder å tilbringe tid med henne, når hun oppfører seg slik. Har ikke erfaring med hasj, så kan ikke avkrefte eller bekrefte hypotesen din. Anonymkode: 3ba44...ff9 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Jeg omgås folk som røyker hasj så og si daglig, og ingen av dem oppfører seg som dette. Det høres mer ut som om hennes holdninger til deg har endret seg, muligens som en følge av nytt miljø og nye venner. Anonymkode: f84e5...072 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg omgås folk som røyker hasj så og si daglig, og ingen av dem oppfører seg som dette. Det høres mer ut som om hennes holdninger til deg har endret seg, muligens som en følge av nytt miljø og nye venner. Anonymkode: f84e5...072 Litt enig i denne også. Høres også ut som om det er noe sjalusi inni bildet, siden hun skal rakke ned på utseendet ditt. Er hun bifil/lesbisk, og kanskje ikke tør å innrømme at hun har følelser for deg? Det kan gjerne utarte seg i aggresjon mot en person/rakke ned for noen... En homofil kompis av meg ble til tider veldig aggressiv og rakket mye ned på meg. Han slet med det faktumet at han hadde følelser for meg, fordi han egentlig var homofil, så det ble feil for han å ha følelser for en jente.. Anonymkode: e7f0e...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Høres ut som en mental sykdom som går i sykluser, som bipolar Mani er selve kjennetegnet på bipolar lidelse og, avhengig av alvorlighetsgrad, utgangspunktet for hvordan tilstanden blir klassifisert. Mani er generelt preget av en tydelig periode med hevet, ekspansivt eller irritabelt stemningsleie. Man opplever vanligvis økt energi og redusert behov for søvn. Pasienten kan snakke raskere enn normalt og uttrykke tanker i en ordflom. Oppmerksomheten er nedsatt og en person i manisk tilstand blir lett distrahert. Dømmekraften kan bli nedsatt og pasienten kan gjøre urimelig kostbare innkjøp, eller utvise atferd som er uvanlig for vedkommende. De kan hengi seg til rusmisbruk som alkohol eller andre beroligende midler, kokain eller andre sentralstimulerende stoffer, eller sovetabletter. Atferden kan bli aggressiv, intolerant eller påtrengende. https://no.wikipedia.org/wiki/Bipolar_lidelse#Symptomer_og_tegn Anonymkode: a3691...f60 1
Gjest O.G. Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt å heng med henne og tips politiet om disse og mulig narkotikabruk. Hun er ikke en venninne. Anonymkode: 25c4d...98f Dette.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som en mental sykdom som går i sykluser, som bipolar Mani er selve kjennetegnet på bipolar lidelse og, avhengig av alvorlighetsgrad, utgangspunktet for hvordan tilstanden blir klassifisert. Mani er generelt preget av en tydelig periode med hevet, ekspansivt eller irritabelt stemningsleie. Man opplever vanligvis økt energi og redusert behov for søvn. Pasienten kan snakke raskere enn normalt og uttrykke tanker i en ordflom. Oppmerksomheten er nedsatt og en person i manisk tilstand blir lett distrahert. Dømmekraften kan bli nedsatt og pasienten kan gjøre urimelig kostbare innkjøp, eller utvise atferd som er uvanlig for vedkommende. De kan hengi seg til rusmisbruk som alkohol eller andre beroligende midler, kokain eller andre sentralstimulerende stoffer, eller sovetabletter. Atferden kan bli aggressiv, intolerant eller påtrengende. https://no.wikipedia.org/wiki/Bipolar_lidelse#Symptomer_og_tegn Anonymkode: a3691...f60 Dette var det første jeg også tenkte på. Jeg kjenner folk som røyker hasj, og ingen av dem oppfører seg slik som dette. Til og med ikke dem som røyker omtrent hver dag. Hvis det dreier seg om rus, handler det nok om sterkere saker. 😛 Anonymkode: 4f7d9...378
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 On 7/3/2018 at 7:23 PM, AnonymBruker said: Slutt å heng med henne og tips politiet om disse og mulig narkotikabruk. Hun er ikke en venninne. Anonymkode: 25c4d...98f Hva godt vil det gjøre? Anonymkode: 4f7d9...378 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #11 Skrevet 5. juli 2018 Jeg har røyka mye og vært med maaange som røyker, og det der er ikke en normal reaksjon. Aldri sett noe i nærheten av en sånn reaksjon. Anonymkode: 3007f...1f7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #12 Skrevet 5. juli 2018 Hvorfor spør du henne ikke rett ut? Hva er det med deg, hvorfor opprører du deg slik? Jeg gidder ikke å henge med deg når du er sånn. Om hun ikke har noen god forklaring kan du si at så lenge hun er så kjip vil du heller gå hjem. Sett grenser og si hva du mener. Anonymkode: 1dae7...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå