AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Altså en 3 generasjons pakkis blir jo fremdeles regnet som pakkis, så hvor mange generasjoner må til før de kan kalles norsk? Er ikke jeg norsk heller da siden tipptipptippoldefaren min var italiensk? Anonymkode: 4537b...bba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke jeg norsk heller da siden tipptipptippoldefaren min var italiensk? Anonymkode: 4537b...bba Kommer an på hvor i Italia han var fra. Stor forskjell på om man er fra nord eller sør i Italia. De i nord er jo mye mer like oss nordmenn enn de i sør. På samme måte som det er forskjell på om bestefaren din var svensk eller om han var inder. Anonymkode: 98908...cff 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor i Italia han var fra. Stor forskjell på om man er fra nord eller sør i Italia. De i nord er jo mye mer like oss nordmenn enn de i sør. På samme måte som det er forskjell på om bestefaren din var svensk eller om han var inder. Anonymkode: 98908...cff Håper du tuller nå. Så man kvalifiserer som norsk så lenge er lys og lik i utseende som en viking da ? Anonymkode: 4537b...bba 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Håper du tuller nå. Så man kvalifiserer som norsk så lenge er lys og lik i utseende som en viking da ? Anonymkode: 4537b...bba Ja, jeg tuller. Trodde du gjorde det også da du spurte om din "tipptipptippoldefar". Selvsagt er du norsk. Anonymkode: 98908...cff
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 For meg går det på grad av integrasjon. Dette trenger ikke å gå på bekostning av kultur og religion, men at de faktisk prøver å ta del i samfunnet. Ikke et paralellsamfunn som driver hersketeknikker på de som faktisk prøver å bli integrert. Anonymkode: 04721...940 5
Petrus Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Så snart du snakkar norsk, med dialekt, opplever eg deg som norsk.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For meg går det på grad av integrasjon. Dette trenger ikke å gå på bekostning av kultur og religion, men at de faktisk prøver å ta del i samfunnet. Ikke et paralellsamfunn som driver hersketeknikker på de som faktisk prøver å bli integrert. Anonymkode: 04721...940 Ts Da tror jeg vi er enig. Feks, jeg har en bekjent, besteforeldrene flyttet til Norge på 50 tallet fra et muslimsk land. Hele familien er ateister, spiser stortsett typisk norsk mat med poteter, grovbrød og brunost, snakker kun norsk, så og si kun etnisk norske venner, har aldri vært tilbake i det opprinnelige landet. Denne personen kan vel da regnes som norsk ? ( akkurat det med maten ble jeg litt skuffa over, selv er jeg glad i utenlandsk eksotisk mat, så hadde håpt å å bli invitert på noen godbiter hos dem ) Anonymkode: 4537b...bba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 Kunne godt svart hvis du spurte ordentlig Anonymkode: ccbc5...e77
DominantHr Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 Hvis familien din kommer fra Pakistan, blir dere for alltid pakistanere. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #10 Skrevet 3. juli 2018 Akkurat nå, DominantHr skrev: Hvis familien din kommer fra Pakistan, blir dere for alltid pakistanere. Okay? Så hva med meg som har en tipptipptippoldefar fra Italia? Er jeg italiensk jeg da ? Anonymkode: 4537b...bba 1
MannOslo1984 Skrevet 3. juli 2018 #11 Skrevet 3. juli 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså en 3 generasjons pakkis blir jo fremdeles regnet som pakkis, så hvor mange generasjoner må til før de kan kalles norsk? Er ikke jeg norsk heller da siden tipptipptippoldefaren min var italiensk? Anonymkode: 4537b...bba Man er ikke norsk før man er etnisk norsk. Punktum. Ferdigsnakket. Man kan være norskpakistaner, siden man har mer til likhet med norske enn pakistanere og derav kan man bruke den betegnelsen. Ikke kom her og si at om man heter Abid Raja så er man norsk. Abid Raja er for det første langt ifra norsk. Han ser ut som en pakistaner, og er muslim. Nordmenn flest er ikke muslimer og de ser ikke ut som Abid Raja. Hvorfor i huleste skal man kalle Abid Raja, Hadia Tajik eller Mudassar Kapur for norske? De er jo brune som brunost. Ingen kaller brunosten for hvitost. 4
applestories Skrevet 3. juli 2018 #12 Skrevet 3. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okay? Så hva med meg som har en tipptipptippoldefar fra Italia? Er jeg italiensk jeg da ? Anonymkode: 4537b...bba Kommer vel an på om tipptipptippoldemor, resten av tippene, og andre inkludert mor og far er utenlandske. 1
MannOslo1984 Skrevet 3. juli 2018 #13 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Da tror jeg vi er enig. Feks, jeg har en bekjent, besteforeldrene flyttet til Norge på 50 tallet fra et muslimsk land. Hele familien er ateister, spiser stortsett typisk norsk mat med poteter, grovbrød og brunost, snakker kun norsk, så og si kun etnisk norske venner, har aldri vært tilbake i det opprinnelige landet. Denne personen kan vel da regnes som norsk ? ( akkurat det med maten ble jeg litt skuffa over, selv er jeg glad i utenlandsk eksotisk mat, så hadde håpt å å bli invitert på noen godbiter hos dem ) Anonymkode: 4537b...bba Nei. Han er ikke norsk. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #14 Skrevet 3. juli 2018 Når skal det komme en å skrive at en blir ikke kineser fordi en flytter til Kina? Anonymkode: 992ed...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #15 Skrevet 3. juli 2018 Hvis du har mørkt hår aldri i følge en annen tråd her inne, selv ikke om du stammer fra Harald Hårfagre. Anonymkode: 21778...933
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #16 Skrevet 3. juli 2018 En ting er norsk på papiret, en annen ting er norsk i hodet. To vidt forskjellige ting. Jeg tenker så lenge du er et godt menneske og trives med det, så er det ingen som kan si noe. Jeg er etnisk norsk, men har sjeldent norske matretter til middag, hater dugnad og nabosnakk. Drikker ikke alkohol og ser aldri på norske talenter o.l. Vrenger ikke av meg alt av klær fordi det blir varmt, og snakker ganske lavt. Har for det meste bare utenlandske venner, fordi jeg ikke har en dritt å snakke med nordmenn om. Anonymkode: 95196...528
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #17 Skrevet 3. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er norsk på papiret, en annen ting er norsk i hodet. To vidt forskjellige ting. Jeg tenker så lenge du er et godt menneske og trives med det, så er det ingen som kan si noe. Jeg er etnisk norsk, men har sjeldent norske matretter til middag, hater dugnad og nabosnakk. Drikker ikke alkohol og ser aldri på norske talenter o.l. Vrenger ikke av meg alt av klær fordi det blir varmt, og snakker ganske lavt. Har for det meste bare utenlandske venner, fordi jeg ikke har en dritt å snakke med nordmenn om. Anonymkode: 95196...528 Så lenge man er et godt menneske så er man norsk? Til det uthevede, må man gjøre alt det der for å være norsk? Wow, da bor det mange som ikke er norske i Norge! Anonymkode: 76173...169
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #18 Skrevet 3. juli 2018 Vil si du er en ordentlig norsk person om du er født i Norge, snakker flytende norsk, skriver norsk (bokmål/nynorsk) og bor i Norge. Anonymkode: 3e268...eba 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #20 Skrevet 3. juli 2018 Du er norsk om du er født i Norge eller om du er norsk statsborger. Anonymkode: a0b9e...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå