AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Kjører gjennom der noen ganger når vi skal til vestlandet (har slekt) og må virkelig si at det er en lang og trist dal.... har enbekjent som er oppvokst der og flyttet fra der så fort hun kunne. Det er veldig slik at alle kjenner alle, dårlig med jobbtilbud og man trenger bil for og komme seg mange steder. Jeg bare synes dalen er depressiv... Anonymkode: d675e...a64
Måbarefåsiat... Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Dalen er lang. Det er mange bygder og mange steder. Selv synes jeg den er vakker. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 I tillegg går det innmari treigt bortover! Gud så masse fartsbokser og lave fartsgrenser i store deler av den og. Det er der turen blir lengst.. Anonymkode: d675e...a64
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Jeg elsker Gudbrandsdalen ❤️❤️ Mitt hjem! Bor ikke der nå men det er alltid det som er hjemme for meg. Forstår ikke hvor du kjører hvis du mener det er lave fartsgrenser og fotobokser? Det er da ny E6 oppover, og et par strekninger med gjennomsnittsmåling. Fra otta og videre opp mot Dovre er det 80, det er også 80 fra Otta og mot vågå, Lom og skjåk. Anonymkode: e3c52...9d4 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker Gudbrandsdalen ❤️❤️ Mitt hjem! Bor ikke der nå men det er alltid det som er hjemme for meg. Forstår ikke hvor du kjører hvis du mener det er lave fartsgrenser og fotobokser? Det er da ny E6 oppover, og et par strekninger med gjennomsnittsmåling. Fra otta og videre opp mot Dovre er det 80, det er også 80 fra Otta og mot vågå, Lom og skjåk. Anonymkode: e3c52...9d4 Otta ja.. det er et tettsted som liksom skal være en by. Anonymkode: d675e...a64
Julie Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Smaken er som baken. Selv synes jeg Gudbrandsdalen er et flott dalføre med umiddelbar nærhet til flere storslåtte fjellområder og koselige bygder og tettsteder. Østerdalen med all sin skog er derimot hakket mer kjedelig å kjøre spør du meg. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Otta ja.. det er et tettsted som liksom skal være en by. Anonymkode: d675e...a64 Men herregud så negativ da. Anonymkode: e3c52...9d4 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 Jeg syns dem har så sexy dialekt i Skjåk/Vågå og borti der Hvordan kan man ikke like det? Og kalle Gudbrandsdalen depressiv.. det er mildt sagt spesielt. Er jo masse flott natur der! Anonymkode: 5ccb5...495 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Skrevet 5. november 2018 Jeg er fra Nordmøre og bare elsker dalen og menneskene der❤️ Anonymkode: e604c...6c8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Hva er egentlig poenget med å opprette en slik tråd? Anonymkode: b5627...8cf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 På 3.7.2018 den 22.45, Julie skrev: Smaken er som baken. Selv synes jeg Gudbrandsdalen er et flott dalføre med umiddelbar nærhet til flere storslåtte fjellområder og koselige bygder og tettsteder. Østerdalen med all sin skog er derimot hakket mer kjedelig å kjøre spør du meg. Alle innlandsdaler i Norge er kjedelige. Men Østerdalen er verst, man ser jo ikke skogen for bare trær jo. Anonymkode: c6af8...bd8
Ullvott Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 Gudbrandsdalen er utrolig vakker, synes jeg. Men altså: Valdres er like pent. Østerdalen, med sine endeløse furustrekninger derimot... not so much! Uttalelsen om lave fartsgrenser må forøvrig komme fra et menneske som er svært dårlig oppdatert. Hvordan det er å leve der vet jeg ikke så mye om, men jeg vil tippe det er som i de fleste andre bygdeområder, på godt og vondt. Det er «sååå flott, og såååå stor takhøyde, og alle kan være heeeelt seg selv», men det gjelder egentlig bare de som er seg selv på «rette måten». Grensegangen mellom å bry seg om og å bry seg med hverandre er heller ikke bestandig like klar. Men altså: dette gjelder antakeligvis ethvert bygdeområde i hele landet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå