Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med den? Hjalp den deg? 

Jeg skal sette min i kveld. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gir egget den siste modning som skal til og eggløsning kan times bedre. 

Jeg satte min tredje i går :)

Skrevet

Jeg prøvde den sist syklus. Fikk den skrevet ut av gynekologen. Jeg har mest sannsynlig eggløsning hver mnd, men hun sa at det skada ikke å prøve. 

Er et par dager over Ikm, skal teste på fredag tenker jeg.... håper denne sprøyta funker!!

Skrevet
1 time siden, Paibunn skrev:

Den gir egget den siste modning som skal til og eggløsning kan times bedre. 

Jeg satte min tredje i går :)

Om jeg setter min i kveld. Når på døgnet bør vi ha sex da? Har det så mye å si? 
:) 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Sukkertoppen00 skrev:

Om jeg setter min i kveld. Når på døgnet bør vi ha sex da? Har det så mye å si? 
:)

Fikk du ikke veiledning om dette når sprøyten ble skrevet ut? 

Om ikke ville jeg ringt og konsultert. Da kan det også være annen viktig informasjon du har gått glipp av. 

Anonymkode: f4ce3...531

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke veiledning om dette når sprøyten ble skrevet ut? 

Om ikke ville jeg ringt og konsultert. Da kan det også være annen viktig informasjon du har gått glipp av. 

Joda informasjonen er ingenting å klage på ) Men jeg tenkte mer på tidspunktet, om noen hadde noen erfaringer. 

Vil ikke at sjansen skal gå i fra meg. 

Skrevet

Nei, beklager.

Skrevet

Eggløsning skjer 24-36 timer etter ovitrelle tror jeg. Så i morgen tidlig er et godt tidspunkt :) Eller i kveld :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sukkertoppen00 skrev:

Joda informasjonen er ingenting å klage på ) Men jeg tenkte mer på tidspunktet, om noen hadde noen erfaringer. 

Vil ikke at sjansen skal gå i fra meg. 

Tidspunktet har egentlig lite å si akkurat nå. 

Spermen lever i 3-5 dager. Den bruker minst 12 timer opp til egget. Og egget lever i 24 timer. Så det er en del slingringsmonn. 

Skrevet

Har tatt Otrivelle i forbindelse med ivf. Fikk da nøyaktig tidspunkt for å sette sprøyta fordi egget da slipper etter 36 timer (forsøket ble avbrutt og mensen kom så på klokka 14 dager + 36 timer etter at sprøya ble satt)

Skrevet
På 3.7.2018 den 17.00, Sukkertoppen00 skrev:

er Det noen som har opplevd å få forsinket mens etter ovitrelle? Jeg er fem dager over ikm, har ikke testet enda, tenker å teste i morgen. 

Skrevet
1 time siden, Lillyvally skrev:
På 3.7.2018 den 17.00, Sukkertoppen00 skrev:

er Det noen som har opplevd å få forsinket mens etter ovitrelle? Jeg er fem dager over ikm, har ikke testet enda, tenker å teste i morgen. 

Det har jeg aldri opplevd. Jeg ville ta en test :)

Skrevet
21 timer siden, Kokokos skrev:

Har tatt Otrivelle i forbindelse med ivf. Fikk da nøyaktig tidspunkt for å sette sprøyta fordi egget da slipper etter 36 timer (forsøket ble avbrutt og mensen kom så på klokka 14 dager + 36 timer etter at sprøya ble satt)

Jeg tok min tirsdagskveld og hadde sex i går kveld. Regnet at det har gått 36 timer nå i dag tidlig. Håper  det klaffer.

Skrevet

Oppdatering: fikk positiv gravidtest i går! 

Jeg tok ovitrelle den 15.06 etter at jeg fikk positiv eggløsningstest. Hadde sex et par timer senere og etter det ingenting siden mannen reiste bort. Så for oss funka det iallefall å ha sex før eggløsningen. Hurra! 

Skrevet
1 time siden, Lillyvally skrev:

Oppdatering: fikk positiv gravidtest i går! 

Jeg tok ovitrelle den 15.06 etter at jeg fikk positiv eggløsningstest. Hadde sex et par timer senere og etter det ingenting siden mannen reiste bort. Så for oss funka det iallefall å ha sex før eggløsningen. Hurra! 

Så utrolig bra gratulerer!🤗🤗

Jeg hadde ikke sex før dagen etterpå. Håper det klaffer for oss også. 

Hvor tidlig kunne du ta en test?

Skrevet
18 minutter siden, Sukkertoppen00 skrev:

Så utrolig bra gratulerer!🤗🤗

Jeg hadde ikke sex før dagen etterpå. Håper det klaffer for oss også. 

Hvor tidlig kunne du ta en test?

Det klaffer sikkert:) 

ovitrell sitter jo i kroppen en stund og kan føre til falsk positiv test. Så denne gangen bestemte jeg meg for ikke å teste før jeg var flere dager over ikm. Jeg har hatt kjemisk før og orka ikke å “vite” om et eventuelt befrukta egg. Så ja denne gangen for første gang i et snart ett år langt prøveprosjekt, venta jeg nesten ei uke. Det anbefales faktisk:) 

masse masse lykke til:) 

Skrevet
27 minutter siden, Lillyvally skrev:

Det klaffer sikkert:) 

ovitrell sitter jo i kroppen en stund og kan føre til falsk positiv test. Så denne gangen bestemte jeg meg for ikke å teste før jeg var flere dager over ikm. Jeg har hatt kjemisk før og orka ikke å “vite” om et eventuelt befrukta egg. Så ja denne gangen for første gang i et snart ett år langt prøveprosjekt, venta jeg nesten ei uke. Det anbefales faktisk:) 

masse masse lykke til:) 

Takk for svar:) Tenk nå er du endelig gravid! Hurra :) 

Skal oppdatere den dagen jeg tester! Så spennende..

Skrevet
32 minutter siden, Sukkertoppen00 skrev:

Takk for svar:) Tenk nå er du endelig gravid! Hurra :)

Skal oppdatere den dagen jeg tester! Så spennende..

Ja gjør det:) blir spennende å høre, du er bare et par dager dpo ikke sant? 

Skrevet
16 minutter siden, Lillyvally skrev:

Ja gjør det:) blir spennende å høre, du er bare et par dager dpo ikke sant? 

Ja. Tok sprøyta tirsdagskveld. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
På 7.7.2018 den 13.40, Sukkertoppen00 skrev:

Ja. Tok sprøyta tirsdagskveld. :)

Hvordan gikk det? Har du testa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...