AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg er ferdig med det første året på spl. studiet og jobber som pl.assistent på et sykehjem. Jeg begynner å bli litt lei av rutinene på sykehjemmet og ønsker å få litt flere utfordringer. Lurer på om dere har noen tips til noen andre type jobber jeg kan søke på? Anonymkode: efc8d...24f
Serafin Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig med det første året på spl. studiet og jobber som pl.assistent på et sykehjem. Jeg begynner å bli litt lei av rutinene på sykehjemmet og ønsker å få litt flere utfordringer. Lurer på om dere har noen tips til noen andre type jobber jeg kan søke på? Anonymkode: efc8d...24f Kan anbefale å jobbe med psykiatri. Jobber som nattevakt i psykiatrien. En vanlig nattevakt går i rapport, fordeling av ansvar av pasienter, gi medisiner hvis ikke noen har tatt det til vanlig tid om kvelden (eventuelt behovsmedisin om natten), koke kaffe om morgenen til dagvaktene, rydde og ta søpla, ta tilsyn tre ganger hos pasientene for å se om de sover eller er våkne. Mange timer med dødtid på nettene der du kan lese en bok eller se på en film. På dagvakter skjer det litt mer. Da er det møter mellom pasient og lege,sosionom, pårørende,gåturer i nærmiljøet, mestring av hverdagssituasjoner (f.eks. handle på butikken, ordne med økonomi og betale regninger og så videre), observasjoner og vurderinger av pasienter sin daglige psykiske funksjon og så videre. Det er liksom helt annerledes enn å jobbe på sykehjem. Ingen tunge løft av Fru Hansen på 93 år eller stell og pleie. Samtidig savner jeg å jobbe med de eldre på sykehjem fordi det er givende og meningsfullt arbeid. Endret 3. juli 2018 av Serafin
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Bolig for utviklingshemmede. Anonymkode: 0c75e...32d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Jeg jobbet tredje hver helg på kirurgisk avdeling på sykehus under studietiden og stortrivdes. Anonymkode: fbf9d...8fd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Hjemmetjenesten. Variert hverdag, du styrer dagen litt selv, det varierer hvilken liste du går og du får et avbrekk mellom hver bruker i bilen. Anonymkode: c4a29...36b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 På 3.7.2018 den 14.40, Serafin skrev: Kan anbefale å jobbe med psykiatri. Jobber som nattevakt i psykiatrien. En vanlig nattevakt går i rapport, fordeling av ansvar av pasienter, gi medisiner hvis ikke noen har tatt det til vanlig tid om kvelden (eventuelt behovsmedisin om natten), koke kaffe om morgenen til dagvaktene, rydde og ta søpla, ta tilsyn tre ganger hos pasientene for å se om de sover eller er våkne. Mange timer med dødtid på nettene der du kan lese en bok eller se på en film. På dagvakter skjer det litt mer. Da er det møter mellom pasient og lege,sosionom, pårørende,gåturer i nærmiljøet, mestring av hverdagssituasjoner (f.eks. handle på butikken, ordne med økonomi og betale regninger og så videre), observasjoner og vurderinger av pasienter sin daglige psykiske funksjon og så videre. Det er liksom helt annerledes enn å jobbe på sykehjem. Ingen tunge løft av Fru Hansen på 93 år eller stell og pleie. Samtidig savner jeg å jobbe med de eldre på sykehjem fordi det er givende og meningsfullt arbeid. Er det enkelt å få jobb der hvis man er en spl.student som ikke har begynt på 2. året enda? Jeg syntes psykiatri er veldig interessant og det er definitivt noe jeg har hatt lyst til å prøve meg på. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Bolig for utviklingshemmede. Anonymkode: 0c75e...32d Skal sjekke ut dette også! 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet tredje hver helg på kirurgisk avdeling på sykehus under studietiden og stortrivdes. Anonymkode: fbf9d...8fd Jeg tror jeg må samle litt flere timer før jeg kan jobbe på sykehus. Hva slags oppgaver har en spl.student? 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjemmetjenesten. Variert hverdag, du styrer dagen litt selv, det varierer hvilken liste du går og du får et avbrekk mellom hver bruker i bilen. Anonymkode: c4a29...36b Har ikke førerkort 😂 Anonymkode: efc8d...24f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Oppgavene jeg hadde på sykehus var å henge opp væske, koble av antibiotika og andre ting, skyllerom, pleie og stell, ernæring.. Ja, det meste. Jeg kunne også sette klyster, kateterisere.. Egentlig alt unntatt medisiner. Anonymkode: fbf9d...8fd
Serafin Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det enkelt å få jobb der hvis man er en spl.student som ikke har begynt på 2. året enda? Jeg syntes psykiatri er veldig interessant og det er definitivt noe jeg har hatt lyst til å prøve meg på. Skal sjekke ut dette også! Jeg tror jeg må samle litt flere timer før jeg kan jobbe på sykehus. Hva slags oppgaver har en spl.student? Har ikke førerkort 😂 Anonymkode: efc8d...24f Om det er lett å få jobb psykiatrien? Vanskelig å si. Det gjelder å følge med på ledige stillinger hos det helseforetaket der du bor og bare søke på ledige stillinger. Alternativt så kan du jo sende en åpen søknad via epost eller personlig oppmøte til avdelingslederen på den aktuelle psykiatriske enheten. Og så lønner det seg alltid å ha bekjentskaper. Man kan få jobber gjennom uformelle nettverk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå