AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg har holdt vekten min stabil i 2-3 måneder, men jeg klarer ikke å løfte tyngre vekter. Det har gått stille i 2-3 måneder. Jeg har prøvd med tunge vekter hvor jeg orker knapt mer enn 3 sett med 10 repetisjoner. Jeg har også variert alle musklene, men likevel greier jeg ikke å løfte noe tyngre. Det virker som jeg har nådd maksimal av kroppsvekten min. Må jeg gå opp i vekta (og få mer muskler) for å løfte tyngre? Jeg har jo sett flere tynnere enn meg greier å løfte mer enn meg. Finner ikke hva jeg gjør feil her Anonymkode: 7fb43...47a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Spiser du rent nok? Rene proteiner? Lite prossessert mat? Hvis svaret er nei bør du endre dette først og fremst, uten å øke kaloriinntaket. Dersom det fremdeles ikke er noen økning i hva du klarerløfte, bør du nok øke kaloriinntaket litt. Anonymkode: 58191...cf8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 TS her: Ja, jeg spiser ca 2g protein per kroppskilo og spiser lite ferdigmat eller prosessert mat. Ok, jeg får prøve å øke kaloriinntaket. Men kanskje etter badesesongen Anonymkode: 7fb43...47a
matrobot Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, Herr Heftig skrev: Prøv et 5x5 program i stedet for 10X3 Samme vekt som 10x3 eller tyngre? Endret 3. juli 2018 av matrobot
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Du kan forsøke spise litt mindre proteiner og litt mer karbohydrater. Vet det har løst seg for noen ved å gjøre det slik. Mulig du ikke spiser nok Anonymkode: 1e74d...c26
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 22 minutter siden, matrobot said: Samme vekt som 10x3 eller tyngre? Tyngre. Hvis du for eksempel klarer 60X10 i knebæy klarer du sikkert 70x5.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 Hvor mye løfter du nå i forskjellige øvelser? Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en pt som hjelper deg med teknikk og som kan pushe deg litt. Du skriver at du knapt orker mer av en viss vekt på 10x3. Da ville jeg lagt på litt vekt 1-2,5 kg og tatt 8 repetisjoner x3, økten etter så tar du 9 reps x 3, så 10 reps x3 før du legger på vekt igjen. På denne måten vil du alltid ha progresjon og du vil garantert løfte tyngre. Det skal være tungt å bli sterkere. Anonymkode: 28504...8bd
Inwe Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 Enten kjør færre repetisjoner med en høyere vekt eller forsøk flere repetisjoner med samme vekt. Når jeg ikke kan øke kjører jeg som regel flere repetisjoner. Hantler hopper jo gjerne 2 av gangen når du går over 10 kg. Si jeg har 3x8 i bicepcurl på programmet mitt og klarer fint det på 10 kg, men 12 blir for tungt, da kjører jeg 3x10 istedet. Da vil jeg bli sterk nok til å klare 12 kg etterhvert. Jeg har forresten hatt utrolig effekt av å kjøre høyrep og lavrep i samme økt. Nå kjører jeg alle øvelser med 4x16-6, da kjører jeg et sett med 16, et med 12, et med 8 og et med 6, øker vektene for hvert sett. Kan også hende du har kjørt samme program for lenge, kroppen din vender seg til samme belastning. Jeg skifter program minimum hver tredje måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå