panda01 Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 (endret) Hei trenger man å levere kontoutskriften når man søke på medisinisk utgifter? Endret 8. juli 2018 av panda01
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 På 3.7.2018 den 8.56, panda01 skrev: Hei trenger man å levere kontoutskriften når man søke på medisinisk utgifter? Ja. Hvorfor skulle du ikke det? De vil jo se om du kan betale for medisinene selv. Anonymkode: 6d180...1d4
panda01 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2018 15 hours ago, Fru Uperfekt said: Nei ikke om du har kvitteringene Hvor I Norge bor du?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 23 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Nei ikke om du har kvitteringene Øhm. Så du mener at hvem som helst uavhengig av inntekt og penger på konto skal få dekt medisinske utgifter? Lykke til med den da. Nav vil se kontoutskrift for å se om man faktisk kan betale for medisiner selv. Anonymkode: 6d180...1d4 1
Fru Uperfekt Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Øhm. Så du mener at hvem som helst uavhengig av inntekt og penger på konto skal få dekt medisinske utgifter? Lykke til med den da. Nav vil se kontoutskrift for å se om man faktisk kan betale for medisiner selv. Anonymkode: 6d180...1d4 Da legger vi forskjellige meninger i ordet nav, hadde vært bedre om de delte seg opp igjen for du tenker åpenbart på fattigkassedelen
Fru Uperfekt Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 15 timer siden, panda01 skrev: Hvor I Norge bor du? Vestlandet
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Øhm. Så du mener at hvem som helst uavhengig av inntekt og penger på konto skal få dekt medisinske utgifter? Lykke til med den da. Nav vil se kontoutskrift for å se om man faktisk kan betale for medisiner selv. Anonymkode: 6d180...1d4 Kontoutskrift og saldo er to forskjellige ting. Nav har ikke rett til å be om kontoutskrifter, det er kun hvis de har gitt sosialstønad allerede, og personen er for raskt tom for penger. Så kan de be om utskrift av relevante utgifter (man kan altså med full rett krysse ut og sensurere deler av kontoutskriften). Anonymkode: 14a58...2c8
panda01 Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2018 On 7/6/2018 at 2:03 AM, AnonymBruker said: Kontoutskrift og saldo er to forskjellige ting. Nav har ikke rett til å be om kontoutskrifter, det er kun hvis de har gitt sosialstønad allerede, og personen er for raskt tom for penger. Så kan de be om utskrift av relevante utgifter (man kan altså med full rett krysse ut og sensurere deler av kontoutskriften). Anonymkode: 14a58...2c8 hvor har du lest dette? jeg skulle søke medisink utgifter men dem spurt meg kontoutskrifem de 3 sist måneder
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 31 minutter siden, panda01 skrev: hvor har du lest dette? jeg skulle søke medisink utgifter men dem spurt meg kontoutskrifem de 3 sist måneder Skal du søke dekning av medisinske utgifter etter denne forskriften? Da kan jeg ikke se at det er knytta til inntekt eller andre stønader - så må evt. være en misforståelse noe sted....? Kontoutskrifter lagt ved søknader er vel ellers bare de med sosialstønad som må fremlegge ved nye søknader? Eneste ang. 3 måneder her, er noe om at en må ha behov for behandlingen i minst 3 måneder - men det skal være mulig å slå sammen i løpet av et helt år, sånn som jeg skjønner det? Burde uansett holde med uttalelse fra lege?https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/5-14-legemidler-næringsmidler-og-medisinsk-forbruksmateriell Anonymkode: 5bf9b...f5d
panda01 Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2018 unnskyld,hva mener du burde holde med uttalelse fra lege? detter er ikke noe lege kan gjøre
panda01 Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Nav mener jeg må levere Kontoutskriften i 3 måneder for å se om jeg kan betale eller ikke , men dette er bullshit dem vet jo at jeg går på AAP og har ikke nok penger å betale medisiner Endret 8. juli 2018 av panda01
panda01 Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2018 Just now, panda01 said: Nav mener jeg må levere Kontoutskriften i 3 måneder for å se om jeg kan betale selv men dette er bare bullshit dem vet jo at jeg går på AAP og har ikke nok penger å betale medisiner
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #14 Skrevet 8. juli 2018 26 minutter siden, panda01 skrev: unnskyld,hva mener du burde holde med uttalelse fra lege? detter er ikke noe lege kan gjøre ifølge rundskrivet jeg linka til, så kan også lege for deg - men jeg aner jo ikke om det virkelig er den ordninga du søker støtte fra, eller noe annet og ifølge rundkskrivet jeg linka til, om det nå er aktuelt for deg eller ikke, så gjelder det for den ordninga at det finnes et medisinsk behov, som da er vanlig at dokumenteres av lege - og den ordninga ser ikke ut til å være knytta til inntekt. Men kan godt være det er noe helt annet du egentlig snakker om? Jeg prøvde bare å forstå - for tråden din er forvirrende, og inneholdt lite opplysninger om din situasjon og hva slags ordning du egentlig søker støtte på. Som jeg leser svarene du har fått så langt, så tolker folk hva dette i alle retninger nærmest. Anonymkode: 5bf9b...f5d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #15 Skrevet 8. juli 2018 29 minutter siden, panda01 skrev: Nav mener jeg må levere Kontoutskriften i 3 måneder for å se om jeg kan betale eller ikke , men dette er bullshit dem vet jo at jeg går på AAP og har ikke nok penger å betale medisiner Ah, så da er det kanskje tillegg via sosialtjenester det er snakk om? I så fall må du fremlegge utskrifter for å vise hvordan du har brukt pengene dine, for å bevise at du faktisk har ikke bare så lav stønad men også så høye utgifter i det daglige som gjør at du ikke har råd til å betale for medisiner. Sånn at folk ikke sløser bort pengene sine og løper til NAV for å få dekka sånt de burde ha kunnet betale selv. Anonymkode: 5bf9b...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå